ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ورشکستگی تامین اجتماعی جدی است:

0

طی سال‌های گذشته تاکنون وضعیت درآمدی سازمان تامین اجتماعی رو به وخامت گذاشته است. آمار رسمی حکایت از آن دارد که حال بد سازمانی که از زمان تاسیس قرار بود حامی معیشت کارگران و بازنشستگان باشد از دولت نهم، یعنی از زمان دولت محمود احمدی‌نژاد آغاز شد.

اتفاقی که همه از آن وحشت داشتند در حال وقوع است. کسی چه می‌داند، شاید این اتفاق تا به امروز افتاده و هنوز اما خبری از آن به بیرون درز نکرد.

ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی یک تنه می‌تواند فاجعه‌ای عظیم را رقم بزند. شوخی نیست، صحبت از ورشکستگی سازمانی است معیشت انبوهی از خانوارها را به خود

بر اساس آمار رسمی سازمان تامین اجتماعی، این سازمان ۳۷ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۶۹ بیمه شده دارد که از این تعداد، ۷ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۵۴۲ نفر مستمری‌بگیر هستند.

به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از عوامل سازمان تامین اجتماعی را به سمت ورشکستگی سوق داده که بدهی دولت، از مهمترین دلایل آن است.

این بدهی، بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است و همین رقم کافی است تا عمق بحران مشخص شود.

آگاهی از روند بیمه تکمیلی

خطر ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی جدی است. مستمری‌ بگیران مشمول که تاکنون تحت پوشش بیمه‌های یادشده قرار نگرفته‌اند در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی مربوطه نسبت به ارائه درخواست برقراری پوشش بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر اقدام کنند.

به گزارش ایلنا مستمری‌ بگیران مشمول که تاکنون تحت پوشش بیمه‌های یادشده قرار نگرفته‌اند در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی مربوطه نسبت به ارائه درخواست برقراری پوشش بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر اقدام کنند.

مستمری‌ بگیران متقاضی حداکثر سه ماه پس از تاریخ شروع قرارداد یعنی در ماه جاری، فرصت دارند که برای این کار اقدام کنند.

طبق بخشنامه سازمان تامین اجتماعی، کسر حق بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر و احتساب مبلغ مساعدت سازمان در خصوص این‌ دسته از مستمری‌ بگیران می‌بایست از تاریخ برقراری صورت پذیرد.

بر این اساس پذیرش انصراف از پوشش بیمه‌های مذکور بر عهده کانون‌های بازنشستگی بوده و مانند گذشته کانون‌های یاد شده در خصوص برگشت مبالغ کسر شده و جلب رضایت مستمری‌ بگیران مسئول و متعهد می‌باشند و می‌بایست فهرست مشخصات این دسته از مستمری‌ بگیران را جهت توقف کسر حق بیمه‌های مربوطه به واحدهای اجرایی اعلام کنند.

گفتنی است که از تاریخ ۱ آذر ۱۴۰۰ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱ مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازاء هر نفر بابت بیمه تکمیلی درمان از مستمری ماهانه مشمولین کسر خواهد شد.

همچنین، حق بیمه عمر با احتساب مالیات بر ارزش افزوده برای هر نفر ماهانه مبلغ ۱۴ هزار و ۵۵۰ تومان است.

این روزها، بخصوص از زمان شیوع ویروس کرونا، بیمه و بیمه تکمیلی به مهمترین دغدغه کارگران و بازنشستگان کشور تبدیل شده است.

منبع: ایلنا- بورسان

برگرفته از : https://bourseon.com/DkRZ

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار