ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ مغفول مانده است:

0

رئیس کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان در گفت و گو با ایلنا ؛

پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ مغفول مانده است.

رئیس کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ موارد متعددی مانند نادیده گرفتن بدیهی های کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی مغفول مانده است.

سید حسن هاشمی در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: مواردی در لایحه بودجه سال آینده مطرح شده که که تصویب آنها منجر به وارد شدن آسیب های فراوانی به بیمه شدگان، بازنشستگان ومستمری بگیران می شود.

وی با اشاره به نادیده گرفتن بدهی های کلان دولت به سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: تاکنون قریب به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته دولت به سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده و هر سال مبلغی بعنوان بدهی جاریبه آن اضافه می شود که در سال جاری این بدهی با منظور کردن مبلغ متناسب سازی بالغ بر ۱۴۶ هزار میلیارد تومان است؛ ولی دولت سیزدهم در لایحه بودجه به این موضوع توجهی نکرده است.

رئیس کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان تاکید کرد: قطعا در صورت عدم تأمین منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی، امکان ادای تعهدات آن سازمان نسبت به بیمه شدگان و بازنشستگان تحت پوشش خود وجود نداشته و جمعیتی بالغ بر۵۲% از افراد کشور دچار مشکلات عدیده درمانی و معیشتی خواهند شد و زمینه های واکنش و تنش اجتماعی را فراهم خواهد ساخت.

وی حذف ارز ترجیحی ( ۴۲۰۰ تومانی) بابت دارو و خوراک دام و طیوررا معضل دیگری عنوان کرد و افزود:حذف ارز ترجیحی از دارومنجر به افزایش بی رویه قیمت آن شده و هزینه های درمانی مردم بویژه بازنشستگان ومستمری بگیران که عموماً از اقشار کم درآمد جامعه هستند را بصورت سرسام آوری افزایش خواهد داد و منجر به  محرومیت آنان  از حداقل درمان خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت خوراک دام و طیور نیز باعث افزایش بهای مواد پروتئینی و حذف کامل آن از سفره معیشت اقشار آسیب پذیر خصوصاً بازنشستگان و مستمری بگیران می شود.

نقیصه‌ای با عنوان افزایش سن بازنشستگی

رئیس کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان با اشاره به اینکه اصولاً در جوامعی که بیکاری از دغدغه های مهم کشور بوده و کاهش نرخ آن به عنوان یکی از اهداف مهم دولت مطرح است افزود:  کاهش سن بازنشستگی و جایگزینی جوانان به جای کارگران باسابقه می تواند نقش بسزا و چشم‌گیری در کاهش نرخ بیکاری داشته باشد. در حالی که سیاست پیشنهادی دولت افزایش سن بازنشستگی است.

محاسبه حقوق بازنشستگان براساس میانگین ۳ سال آخر اشتغال

وی یادآور شد: بسیاری از کارگران شاغل براساس قوانین موجود و با توجه به شرایط جسمی خود توان کارکردن تا سقف ۳۵ سال سابقه و حتی بیشتر را داشته و تمایل دارند تجارب خود که حاصل حدود ۳۰ سال کارکردن است را در اختیار نیروهای جدید قرار دهند؛ اما با آگاهی یافتن از این پیشنهاد دولت، ترجیح می دهد در ماه های پایانی سال جاری، درخواست بازنشستگی خود را ارائه کرده و به جمع بازنشستگان بپیوندند تا اسیر این دام احتمالی نشده و بیش از این متضرر نشوند.

حذف یا اصلاح ماده ۵۰ قانون تأمین اجتماعی

هاشمی به حذف یا اصلاح ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: براساس این ماده قانونی سازمان امکان وصول مطالبات خود از کارفرمایان را خواهد داشت؛ در صورتی که حذف یا اصلاح ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی می تواند به کاهش تعهدات سازمان نسبت به ذینفعان خود منجر شود و در دراز مدت، موجب ورشکستگی سازمان همانند سایر صندوقهای بازنشستگی شود.

 قانون دائمی شدن متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان تأمین اجتماعی

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه نرخ تورم در سال های گذشته همواره بالاتر از نرخ افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بوده و این موضوع باعث کوچکتر شدن سفره معیشت و فقر اقتصادی شده ، ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق و مزایای بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ بر مسئولان امر اثبات  و بخشی از آن محقق شد.

رئیس کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان گفت: در همان سال مقرر شد با پرداخت مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان بخش دیگری از بدهی دولت به سازمان برای تکمیل فرایند متناسب سازی سال ۱۳۹۹ صورت پذیرد که ظاهراً این موضوع تاکنون محقق نشده، ولی مصرانه خواهان اجرای آن هستیم.

مشکل وضع مالیات بر مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران

وی تصریح کرد: براساس ماده ۱۱۲ قانون تأمین اجتماعی “بیمه شدگانی که بموجب این قانون مستمری یا کمک نقدی دیگری از سازمان دریافت می کنند نسبت به وجوه دریافتی از پرداخت هرگونه مالیات معاف اند. از سوی دیگر بازنشستگان و مستمری بگیران در زمان اشتغال، مالیات بر درآمد خود را به دولت پرداخته و مبلغی که پس از سال ها رنج و سختی، بعنوان مستمری دریافت می کنند، حاصل اندوخته آنان در دوران کار بوده و اطلاق حقوق یا درآمد به این مبلغ ناچیز و برداشت بخشی از آن به عنوان مالیات از اساس اشتباه و ظلمی مضاعف است.

هاشمی یادآور شد: این موارد را در غالب یک نامه مشترک با رئیس کانون بازنشستگان خمینی شهر به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس  اعلام کردیم و امیدواریم مجلس این نقصان های آسیب زای لایحه بودجه را که سبب کوچک شدن سفره بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و کاهش آورده این سازمان می شود، را برطرف سازد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار