ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پنت هاوس چیست؟

0

پنت‌هاوس به طبقه‌ بالای یک آپارتمان اشاره دارد، اگرچه این روزها کمی از مفهوم سنتی خود فاصله گرفته و بیشتر به یک اصطلاح بازاریابی تبدیل شده است. در واقع‌، فروشندگان از این اصطلاح استفاده می‌کنند تا بتوانند ارقام بالاتری را به خریداران تحمیل کنند.

پنت هاوس چیست

پنت‌هاوس به طبقه‌ بالای ساختمان‌های بسیار بلند گفته می‌شود و معمولا در ساختمان‌های کمتر از ۱۰ طبقه معنایی ندارد. پنت‌هاوس نمادی از زندگی لوکس، لوازم و وسایل شیک و امکانات رفاهی فوق‌العاده بالاست. این نوع از منازل اغلب دارای استخر، ورودی خصوصی یا آسانسور، سقف‌های بلند، شومینه، پنجره‌های بزرگ، باغ، فضای اداری، جکوزی و … هستند.
با این‌که اکثر پنت‌هاوس‌ها در طبقات آخر برج‌ها ساخته می‌شوند، اما در بعضی موارد خاص و در کشورهایی که با معماری‌های بسیار شگفت‌انگیز آشنایی دارند، ممکن است در میانه‌ برج قرار بگیرند.

پنت هاوس چیست | ایده ساخت پنت هاوس

احتمالا شما هم با ما هم‌عقیده باشید که ایده ساخت پنت‌هاوس‌ها یکی از عجیب‌و غریب‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین ایده‌های شکل‌گرفته در جهان است.
طبقاتی که همانند نگین یک انگشتر بر اوج برج‌ها ساخته می‌شوند.
این جواهرات آپارتمانی تاریخچه منحصر به فردی نیز دارند که مربوط به سال ۱۹۲۰ یا دهه بیست‌ و یکم هستند. در آن زمان، نیویورک با رشد اقتصادی بسیار بالایی مواجه شده بود و همین موضوع منجر به رونق ساخت‌وساز در قلب اقتصادی آمریکا گشت.
نیویورکی‌ها در حال مهاجرت به زندگی آپارتمانی بودند، اما تمایلی به زندگی در طبقات بالا نداشتند. طبقات بالا اغلب غیرقانونی ساخته می‌شدند و به دلیل ساختار ضعیف خود متعلق به قشر پایین جامعه بودند. با ما همراه باشیذ تا به شما پاسخ جامعی به سوال پنت هاوس چیست و تاریخچه آن بدهیم.

پنت هاوس چیست | تاریخچه پنت هاوس

اما با گذشت زمان اندکی، معماری‌های شیکی برای این طبقات ایجاد شد و افراد ثروتمند تلاش کردند تا پنت‌هاوس‌های خود را در طبقات بالا بسازند.
در سال ۱۹۲۵، نیویورک قوانین خود را تغییر داد و زندگی در پنت‌هاوس‌ها را کاملا قانونی اعلام کرد.
توسعه‌دهندگان ساختمان و املاک از این فرصت نهایت بهره را بردند و پنت‌هاوس‌های شیک را در قلب شهر و با قیمتی بالا به بازار عرضه کردند. در نهایت اولین پنت‌هاوس‌های لوکس ساخته شد و این ایده به سراسر جهان نفوذ کرد.

مزایا و معایب زندگی در پنت هاوس چیست

زندگی در یک پنت‌هاوس معایب و مزایای مخصوص به خود را دارد. همان‌طور که برای برخی از افراد زندگی در چنین جایی کاملا ایده‌آل است، برای برخی دیگر شرایط مناسبی را فراهم نمی‌کند. تا این قسمت از مقاله امیدواریم تونسته باشیم تا حدودی به سوال پنت هاوس چیست پاسخ دهیم. در ادامه مزایا و معایب پنت هاوس را با هم مرور می کنیم.

  • چشم‌انداز و منظره‌ای بی‌نظیر

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های زندگی در پنت‌هاوس چشم‌اندازی است که به بیرون خواهید داشت. فضای بازی که می‌تواند به یک شهر، دریا، باغ و غیره مجهز باشد. علاوه بر این، پنت‌هاوس‌ها معمولا فضای باز کافی برای سرگرمی جمع‌های خانوادگی و دوستانه دارند.

علاوه بر این، اغلب پنت هاوس ها مجهز به باغچه هستند. این ویژگی باعث ایجاد فضای سرسبز و با نشاط برای ساکنان آن خواهد شد. انواع گیاه‌های زیبا، درختچه‌های خاص و در کل پوشش گیاهی منحصر به فرد و چشم‌نواز در کنار منظره بی‌نظیر پنت‌‌هاوس ترکیب فوق‌العاده‌ای برای آرامش و تمدد اعصاب ایجاد می‌کند.

  • حریم خصوصی بهتر

در بالاترین قسمت ساختمان بودن به شما این امکان را می‌دهد که از خیابان‌های شلوغ شهر و سروصدای زیاد فاصله داشته باشید، هیچ همسایه‌ای نداشته باشید، حریم خصوصی خود را داشته باشید و آرامش محض را تجربه کنید.

  • دسترسی به مقدار زیادی نور و هوا

هیچ مانعی بین پنت‌هاوس شما و منظره بیرون وجود ندارد. همین موضوع ورود مقادیر زیادی نورطبیعی و هوای تازه را امکان‌پذیر می‌سازد.

  • دسترسی به گرمای بیشتر

این مورد می‌تواند مزیت پنت‌هاوس در زمستان و مشکلی در تابستان باشد. به صورت طبیعی طبقات بالای ساختمان‌ها گرم‌تر هستند، گرمای ایجاد شده توسط طبفات پایین به طور طبیعی بالا می‌رود و پنت‌هاوس شما را گرم‌تر نگه می‌دارند.
در زمستان شما تلاش و هزینه کمتری برای گرمایش پرداخت خواهید کرد. اما در تابستان به سیستم‌های سرمایشی قدرتمندتری نیاز خواهید داشت.

  • عاری از گرد و غبار و پشه

همان‌طور که گفتیم پنت‌هاوس‌ها در ارتفاعات قرار دارند، هر چه خانه‌ها در ارتفاعات بالاتری قرار بگیرند، کمتر تحت تاثیر گردو غبار و پشه‌ها خواهند بود.

  • امنیت بالا

زمانی‌که شما در پنت‌هاوس زندگی می‌کنید، امنیت بهتری کسب می‌کنید، چرا که واحدهای طبقات بالا به راحتی توسط سارقین قابل دسترسی نیستند.

  • نماد زندگی لوکس

پنت‌هاوس‌ها اغلب گران‌تر از سایر طبقات ساختمان‌ها هستند، معمولا افرادی که در آن سکونت دارند از جایگاه لوکس‌تری برخوردارند.

مشکلاتی که ممکن است به هنگام اجاره یا خرید پنت‌هاوس با آن‌ها مواجه شوید

در قسمت بالا با مفهوم پنت هاوس چیست و تاریخچه آن آشنا شدید، در ادامه مشکلات اینگونه خانه ها را بررسی می کنیم. این مشکلات عبارتند از:

  1.  خطر طبیعت
    زمانی‌که در پنت‌هاوس زندگی می‌کنید، طبیعت بیش از هر زمان دیگری بر شما حکمرانی می‌کند. یک باد کوچک همانند طوفانی بزرگ احساس خواهید کرد. این موضوعی است که بسیاری از افراد به شما نمی‌گویند، در پنت‌هاوس طبیعت را در بهترین و بدترین حالت خود مشاهده خواهید کرد.
  2. تراس مشترک
    اگر پنت‌هاوس را اجاره می‌کنید، حتما از موجر در مورد اشتراک‌گذاری تراس سوال کنید، به این معنی که تمام مستاجران می‌توانند به آن دسترسی پیدا کرده و از آن برای خشک کردن لباس خود یا جمع شدن جمعیت زیادی برای مهمانی استفاده کنند. اگر دسترسی به پشت بام ساختمان تنه با شما به اشتراک گذاشته نشود، ممکن است وقتی دیگران از آن استفاده می کنند، برای شما کمی مشکل ساز باشد!
  3. مسیر طولانی تا بیرون
    آسانسور برای ساکنین پنت‌هاوس صرفا یک آپشن لوکس نیست، بلکه پیش‌نیاز زندگی راحت است. اگر در پنت‌هاوس زندگی کنید، حتما باید نحوه دسترسی شما به آسانسور آسان باشد؛ به ویژه اگر سالمند، کودک و یا حیوان خانگی داشته باشید.
    هم‌چنین در مواقع اضطراری منتظر آسانسور بودن کمی آزار دهنده است.
  4. شرایط دشوار برای کودکان
    زندگی در پنت‌هاوس برای افرادی که دارای فرزند هستند، بسیار سخت است. اگر فرزند شما برای بازی با دوستان‌شان به پایین بیایند، لازم است شما همراه او باشید و همین طور اگر او بخواهد در فضای باز پنت‌هاوس بازی کند، نباید چشم از او بردارید.

قیمت پنت‌هاوس‌ها

همان‌طور که در بخش اول متن پنت هاوس چیست اشاره کردیم، مفهوم امروزی پنت‌هاوس از معنای سنتی آن فاصله گرفته است. امروزه از این اصطلاح استفاده می‌شود تا قیمت فروش بالاتر رود.
مطمئنا از این حمله متوجه شده‌اید که قیمت پنت‌هاوس‌ها در چه رنجی است. با این‌حال، نمی‌توان قیمت دقیقی برای پنت‌هاوس‌ها معین کرد، چرا که بستگی به منطقه‌، مصالح به کار رفته، میزان شیک بودن و بسیاری از امکانات دیگر دارد.

پنت‌هاوس‌ها در ایران

با روی آوردن معماری کشور ما به سمت معماری مدرن، در جاهای مختلف شهرهای بزرگ خصوصا می‌توانید شاهد پنت‌هاوس‌ها باشید. بسیاری از سازندگان پنت‌هاوس‌ها، آن را برای خودشان می‌خواهند، اما احتمالا بتوانید پنت‌هاوسی را برای اجاره پیدا کنید.

هدف این متن، به هیچ‌وجه توصیه برای زندگی در پنت‌هاوس یا تمجید زندگی‌های لوکس نبوده است. چرا که زیبایی و لوکس بودن اولویت همه نیست. افراد بسیاری هستند که با درآمدهای بالا، تمایلی به زندگی در چنین خانه‌هایی را ندارند. ما در این مقاله فقط سعی در توضیح و پاسخ به سوال پنت هاوس چیست و تاریخچه و مزایا و معایب آن داشته ایم. توصیه ما اینست که شرایط زندگی خود را بررسی کنید، اولویت‌ها و محدودیت‌های خود را مدنظر بگیرید و سپس تصمیم بگیرید.

برگرفته از : https://address.ir/blog

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار