ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سازمان تامین اجتماعی قوت دریافت مطالباتش را از دست می‌دهد:

0

دبیرکل خانه کارگر مطرح کرد؛

ممنوع المعامله و تحریم کردن واحدهای تولیدی با طرحِ «حمایت از کارخانجات»/ سازمان تامین اجتماعی قوت دریافت مطالباتش را از دست می‌دهد.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به تصویب دو فوریت طرح «حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی» از آثار وحشتناک این طرح بر فضای تولید و کاهش درآمدهای سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ امروز (سه‌شنبه/۷ دی) مجلس شورای اسلامی طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی را بر مبنای دو فوریت تصویب کرد تا ظرف روزهای آینده در صحن علنی مجلس بررسی و به رای گذاشته شود.

بر اساس این طرح دستگاه قضایی به منظور اجتناب از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی باید از اقداماتی که منجر به بازداشت مدیران و کارفرمایان واحدها می‌شود، خودداری کند و دستگاه‌های مرتبط باید با تعیین دیون احتمالی خود، اقدامات تامینی و توسعه‌ای را در پیش گیرند تا ظرفیت تولید واحد افزایش پیدا کند.

بر اساس ماده واحده این طرح، هرگونه توقیف دارایی‌ها و اموال کارفرمایان واحدهای تولیدی که منجر به تعطیلی کامل واحد یا توقف فعالیت‌های آن شود، ممنوع است. محتوای این طرح، از همین حالا مورد مخالفت قرار گرفته است. علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) هم در مورد عواقب آن هشدار می‌دهد. به گفته محجوب این طرح دلسوزی برای واحدها و کارفرمایان محسوب نمی‌شود و به «ممنوع المعامله» شدن آن منتهی می‌شود؛ چراکه به گفته وی واحد تولید زنده و دارای تبادل تجاری است.

دبیرکل خانه کارگر افزود: «در نتیجه این طرح در مرحله اول به زیان خود مدیران و کارفرمایان است و در مرحله بعد به زیان کسانی که قصد دارند با این واحد معامله کنند؛ حالا چه اشخاص حقیقی باشند و چه واحدهای حقوقی مانند شرکت‌های تولیدی و نهادهای مالی و اعتباری که به این واحدها در قالب تسهیلات، پول قرض می‌دهند.»

محجوب تصریح کرد:«در نتیجه اولین مخالفان این طرح باید خود کارفرمایان باشند! با تصویب این طرح در صحن علنی مجلس، دیگر کسی با واحدها تجارت و معامله نمی‌کنند و آن‌ها به کل ممنوع المعامله و در یک کلام تحریم می‌شوند. در واقع به دست خودمان واحدهایی را که باید تجارت کنند تحریم می‌کنیم و در ضمن به دیگران می‌فهمانیم که اگر می‌خواهید برای دریافت مطالباتتان به مشکل نخورید، سراغ معامله با تولیدکنندگان نروید!»

وی با بیان اینکه با این حال یکی از نهادهایی که به واسطه دریافت حق بیمه حیات می‌کند از این موضوع بیشترین لطمه را می‌خورد، گفت:«این نهاد سازمان تامین اجتماعی است؛ سازمانی که با دریافت حق بیمه از کارگر و کارفرما، مصارف خود را تامین می‌کند و با آن به بیش از ۳ میلیون نفر مستمری بازنشستگی می‌پردازد. در واقع سازمان قوت خود در دریافت مطالباتش را از دست می دهد. اینگونه چرخه حیات سازمان هم آسیب می‌بیند.»

دبیرکل خانه کارگر افزود: «این در حالی است که مطالبات گذشته سازمان تامین اجتماعی از دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی نشده است. سازمان به شکل عادی هم از انباشت مطالبات خود آسیب می‌بیند و حالا طرحی در قالب دو فوریت درآمده که اساسا همین رمق باقی مانده را هم از سازمان می‌گیرد.»

محجوب تصریح کرد: «انتظار می‌رفت که مجلسی که به عواقب ۲ فوریتی آوردن خود هم فکر کند. اینکه برای واحدهای تولیدی دلسوز باشیم خوب است اما نباید موجب آتش زدن آن‌ها شویم؛ چرا که همه یکجا خواهند سوخت. اینگونه واحدها را فلج خواهیم کرد. تنها ظاهر این کار کمک است. من از مجلس محترم می‌خواهم ک اجازه ندهد که این طرح در صجن رسیدگی شود تا مجدد به کمیسیون ارجاع شود؛ البته به گونه‌ای برخورد شده که فرصتی برای اظهار نظر همه جانبه نباشد.»

محجوب تصریح کرد: «همه باید بدانیم که واحد تولیدی، «واحد مبادله اقتصادی» محسوب می‌شوند و مبادله است که آن‌ها را زنده نگه می‌دارد. در همین حال باید متوجه باشیم که مطالبات کارگری جزء دیون ممتازه است. ماده ۱۳ قانون کار و قانون مدنی بر ممتازه بدون این نوع از دیون تاکید دارند. با این طرح هم کارگر، هم تامین اجتماعی، هم سایر واحدهای تولیدی و هم پیمانکاران دچار مشکل می‌شوند و همه متضرر می‌شوند. اجزای اقتصاد، مانند زنجیر به یکدیگر متصل هستند؛ در حالی که این طرح ها برای هیچکس عاقبت خوشی ندارند.»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار