ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اگر می‌خواهند بانک رفاه را واگذار کنند باید آن را به صاحبان اصلی آن که همان کارگران و بازنشستگان هستند واگذار کنند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۱۴ سال است که به دنبال همسان‌سازی هستیم/ تورم را ریخت‌وپاش‌های بیهوده ایجاده می‌کند نه حقوق کارگران و بازنشستگان.

یک فعال کارگری گفت: اگر حقوق بازنشستگان تورم زاست خب پس امسال نمایندگان مجلس افزایش حقوق نداشته باشند تا حقوقشان باعث ایجاد تورم در مملکت نشود! تورم را ریخت‌وپاش‌های بیهوده ایجاده می‌کند نه حقوق ناچیز کارگران و بازنشستگان.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعلی حسینیان (رئیس کانون بازنشستگان قرچک و عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان تهران) در خصوص واگذاری بانک رفاه گفت: این بانک به بازنشستگان و کارگران تعلق دارد و اصلا دولت نباید در مورد آن تصمیم بگیرد. بانک رفاه به نوعی ملک خصوصی است و نه ملی که دولت بخواهد در مورد آن تصمیم بگیرد. اگر می‌خواهند بانک رفاه را واگذار کنند باید آن را به صاحبان اصلی آن که همان کارگران و بازنشستگان هستند واگذار کنند.

وی ادامه داد: ما مخالف این دست اقدامات هستیم. شستا هم برای بازنشستگان بود که همین اتفاق برایش افتاد. از آنجا که بانک رفاه با تامین اجتماعی هماهنگ است و با کمک این بانک حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود، بنابراین اگر دولت بانک رفاه را واگذار کند تامین اجتماعی نمی‌تواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند و این باعث ایجاد مشکلات زیادی برای سازمان می‌شود.

حسینیان به بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر دولت‌ها پولی که به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است را پرداخت کنند سازمان می‌تواند از پس هزینه‌های خود بربیاید اما متاسفانه دولت‌ها به این مهم توجه نمی‌کنند.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت بازنشستگان و لزوم تصویب لایحه‌ی دائمی کردن همسان‌سازی در مجلس گفت: نمایندگان مجلس می‌گویند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تورم‌زا است؛ خب سوال من این است که آیا نمایندگان با حقوقی که بازنشستگان می‌گیرند، می‌توانند زندگی کنند؟ حقوق ۳ – ۴ میلیون تومانی چه تورمی می‌تواند ایجاد کند؟

وی بیان کرد: وقتی همسان‌سازی برای بازنشستگان لشگری و کشوری اجرا می‌شود برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید اجرا شود و باید هزینه‌ی همسان‌سازی ما را نیز دولت بپردازد و ردیف بودجه برای آن تعیین شود، نه اینکه دولت ما را به حال خود بگذارد.

حسینیان گفت: ما ۱۳ – ۱۴ سال است که به دنبال همسان‌سازی هستیم و با این وجود باز هم همسان‌سازی به شکل ناقص اجرا شد. همسان‌سازی برای کشوری‌ها و لشگری‌ها ۹۰درصد اجرا شد اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی ۷۵درصد اجرا شد. اجرای همسان‌سازی حق ما است. ما از نمایندگان مجلس انتظار داریم همان کاری که برای کشوری‌ها و لشگری‌ها انجام دادند برای ما هم انجام دهند. کارگران سی سال در این مملکت زحمت کشیدند پس باید از بودجه‌ی عمومی برای آن‌ها نیز خرج شود.

وی تاکید کرد: اگر حقوق بازنشستگان تورم زاست، امسال نمایندگان مجلس افزایش حقوق نداشته باشند تا حقوقشان باعث ایجاد تورم در مملکت نشود! تورم را ریخت‌وپاش‌های بیهوده ایجاده می‌کند نه حقوق ناچیز کارگران و بازنشستگان.

این فعال کارگری بیان کرد: آیا نمایندگان مجلس می‌دانند کارگران و بازنشستگان با این افزایش روزانه‌ی قیمت‌ها و با این نرخ تورم چگونه زندگی می‌کنند؟ از قیمت پنیر و گوشت و تخم مرغ خبر دارند؟ به نظر می‌رسد آن‌ها خیلی در جریان این قیمت‌ها نیستند! برخی از این بازنشستگان برای تامین نان شب خود هم مشکل دارند.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار