ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اعتراض مستمری‌بگیران به نداشتن نماینده در شورای عالی کار:

0

تحمیل ملاحظات دولت در حوزه مستمری و مزد.

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خواهان حضور نماینده‌ای از میان خود در جلسات مزدی شورای عالی کار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برابر ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، حداقل مستمری کارگران بازنشسته مشمول این قانون، تابعی از حداقل مزد کارگران شاغل است. در نتیجه حداقل مستمری، تابعی از مولفه‌های مندرج در ماده ۴۱ قانون است که تعیین مزد بر اساس دو معیار، تورم و هزینه‌های معاش را مورد تاکید قرار می‌دهد. با توجه به اینکه شورای عالی کار مکلف است؛ همه‌ساله مزد را بر اساس معیارهای مندرج در قانون تعیین کند، هر ساله، مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی هم به میزانی افزایش می‌یابد.

با این حال، در شورای عالی کار، ۳ نماینده کارگر در کنار ۳ نماینده از کارفرمایان و نمایندگان دولت حضور دارند. به گفته‌ی بازنشستگان، وزیر رفاه به عنوان رئیس این نهاد، میزان بودجه‌ی سالیانه تامین اجتماعی را تعیین مزد در نظر می‌گیرد تا این سازمان به دلیل تسری ماده ۴۱ به ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی دچار افزایش هزینه‌های خود در حوزه مستمری‌ها نشود.

بازنشستگان تامین اجتماعی با اظهار نارضایتی از مداخله‌ی دولت در شورای عالی کار، به ایلنا می‌گویند: «از آنجا که وزیر رفاه ضمن قرار گرفتن در مقام رئیس شورای عالی کار، رئیس هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی هم محسوب می‌شود، دولت از نفوذ زیادی در ساختارهای قانونی تعیین مزد و مستمری برخوردار است و می‌تواند با سیاست‌های خود این دو مقوله را پیش‌ببرد؛ به نحوی که مزد و مستمری در سال‌های مختلف مطابق نرخ واقعی تورم و افزایش هزینه‌های زندگی تعیین نشده‌اند و مصلحتِ بودجه‌ی سالیانه سازمان تامین اجتماعی، بودجه عمومی کشور و منافع کارفرمایان هم در آن لحاظ می‌شود.»

این بازنشستگان می‌افزایند: «به نظر می‌رسد که دولت مصالح همه به جز کارگران بازنشسته و شاغل را در نظر می‌گیرد. در این میان از آنجا که بازنشستگان، نماینده‌ای در شورای عالی کار ندارند، سرهایشان بی‌کلاه می‌ماند. در نتیجه ضرورت دارد که بازنشستگان در ساختار شورای عالی کار نماینده داشته باشند تا ملاحظات دولت در تعیین مستمری به آن‌ها تحمیل نشود.»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار