ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

آیا به دستگاه کارتخوان مالیات تعلق می‌گیرد؟

0

سوالی که خیلی از مردم می‌پرسند اینکه آیا به دستگاه پز مالیات تعلق می‌گیرد؟ و آیا این دستگاه به اداره مالیات وصل می‌ شود؟

که در جواب این سوال باید گفت:باید گفت بله

دستگاه پز فقط به دلیل اینکه ما راحت‌تر دریافت های خود را انجام دهیم مورد استفاده قرار می‌گیرد، که این دریافت‌ها می‌تواند برای خودمان باشد یا مربوط به دیگران است (بعضی مشاغل به صورت امانت) که در این صورت می‌بایست اسناد توضیحات کامل را ثبت و نگهداری نماییم.

که موضوع مالیاتی این دستگاه‌های دو حالت دارد:

استفاده از دستگاه پز درصورتیکه پرونده مالیاتی داشته باشیم

همانطور که می‌دانیم هر دستگاه pos به یک حساب بانکی (حقیقی- حقوقی) متصل می‌گردد، و فقط افرادی دستکاه کارت خوان دارند که با مشتری در ارتباط هستند، و این نشانه داشتن درآمد می‌باشد که لازم است تمامی موارد به اداره مالیات گزارش گردد.

حتما بخوانید:  مشاوره مالیات شرکت ها و اشخاص حقوقی

استفاده از دستگاه پزدر صورتی که پرونده مالیاتی نداشته باشیم

که در این‌صورت لازم است بدانیم هر دستگاه pos به یک حساب بانکی (حقیقی- حقوقی) متصل می‌گردد و این کد دستگاه نشانه داشتن درآمد می‌باشد چراکه هر شخصی که درآمد یا فروش داشته باشد اقدام به دریافت دستگاه پز می‌نماید، و این طبق ماده ۱ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات می‌گردد.

درصورتیکه به اداره مالیات اعلام نگردد و تشکیل پرونده مالیاتی ندهد متخلف مالیاتی محسوب می‌گردد و مجرم شناخته شده و کلیه معافیت‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی ایشان حذف می‌گردد.

درصورتیکه ما این تراکنش‌های بانکی را گزارش ندهیم هر لحظه می‌تواند اداره مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی به ما مراجعه و مالیات مربوطه را دریافت نماید. چراکه سازمان امور مالیاتی از طریق کد ملی می‌تواند همه حساب‌های بانکی ما را فارغ از اینکه پرونده مالیاتی داشته یا نداشته باشیم رسیدگی نموده و مالیات آن را با جرائم از ما اخذ نماید.

چه زمانی اداره مالیات به دستگاه پز رسیدگی می‌نماید؟

اینکه چه زمانی اداره مالیات به دستگاه pos رسیدگی می‌نماید اصلا مشخص نیست، چرا که مرور زمان مالیاتی (زمان رسیدگی به مالیات) هر پنج سال بعد از پایان همان سال می‌باشد.

توضیح اینکه،

  1. تاکید الزام قانونی به یکسری از حرف و مشاغل ( پزشکان- وکلا و…) به استفاده از صندوق مکانیزه فروش ( دستگاه کارت خوان) فارغ از حجم ترکنش های بانکی آنها.
  2. الزام شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت ( psp ها) به اتصال به سازمان امور مالیاتی.
  3. و اینکه، صرفا تراکنش های بانکی متصل به کارت، تعیین کننده مالیات افراد نمی باشد، بلکه همه حسابهای بانکی در نظر گرفته می شود.

صندوق مکانیزه فروش چیست؟

سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۹۸ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را اعلام نمود.

در این قانون منظور از پایانه های فروشگاهی شامل: رایانه – کامپیوتر، دستگاه کارتخوان بانکی (pos)، هرگونه درگاه پرداخت بانکی یا هر وسیله دیگری که امکان اتصال به شبکه الکترونیکی پرداخت رسمی کشور را داشته گویند.

سامانه صندوق مکانیزه فروش تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی با ایجاد یک سامانه اختصاصی می باشد، که کد دستگاههای pos و درگاه های پرداخت با یک حافظه مالیاتی به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل شده و همه اطلاعات بانکی اشخاص به سازمان امور مالیاتی ارسال می گردد.

کسانیکه از صندوق مکانیزه مالیاتی استفاده می نمایند نیازی به ارائه فاکتور ندارند. برای اینکه کلیه حسابهای بانکی این افراد رصد شده و رسیدگی می شوند.

چه کسانی مشمول صندوق مکانیزه فروش می شوند؟

کلیه صاحبان مشاغل صنفی و غیر صنفی ئ اشخاص حقوقی که به مصرف کننده نهایی فروش داشته باشند را گویند.

منبع : https://maliatyar.com/blog

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار