ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیش فعالی چیست؟ و روش های درمان بیش فعالی کدام است؟

0

منظور از بیش فعالی ،فعال بودن غیرطبیعی کودکان و بزرگسالان است، نحوه ی ارتباط گرفتن و مدیریت کردن و ارتباط  با فرد دارای اختلال بیش فعالی ممکن است برای والدین، معلمان، همکاران و کارفرمایان با سختی و مشکلات زیادی همراه باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کلینیک مهر، جهت درمان بیش فعالی اگر فرد بزرگسال و کودک دارای اختلال بیش فعالی باشد، ممکن است به دلیل نحوه واکنش مردم به رفتار و عملکرد آن ها، دچار اضطراب و یا افسردگی شوند.

علائم رایج بیش فعالی معمولا به صورت موارد زیر است:

  • انجام فعالیت فیزیکی به صورت مداوم و خستگی ناپذیری
  • انواع رفتارهای پرخاشگرایانه
  • بروز رفتارهای هیجانی و ناگهانی
  • تغییرات احساسی ناگهانی به طور مثال به سرعت و سادگی احساس ناراحتی و پریشانی می‌کند
  • نداشتن تمرکز برای یادگیری

بیش فعالی اختلالی قابل درمان است و می توان به راحتی ازاتفاقات ناخوشایندی که به دلیل داشتن این اختلال رخ می دهد جلوگیری کرد. تشخیص به موقع این اختلال برای دریافت بهترین نتیجه درمان و کاهش مدت زمان درمان بیش فعالی امر بسیار مهمی است.

درمان بیش فعالی

برای درمان بیش فعالی (ADHD) معمولا از رفتار درمانی و یا دارواستفاده می‌ شود. با اینکه برای درمان بیش فعالی ابتدا از دارو کمک گرفته می‌ شود. اما بیمارانی که تحت رفتار درمانی قرار می‌گیرند، در نهایت به داروی کمتری نیاز دارند یا می‌ توانند کاملا مصرف دارو را قطع کنند. دارو درمانی عوارض شایعی از جمله بی اشتهایی ،درد شکم، سردرد، بی خوابی و تهوع و افزایش فشارخون را دارد از این رو روش جدیدی به نام  لورتا نوروفیدبک کمک بسیار زیادی در درمان بیش فعالی کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم. کلینیک نیک مهر با چندین سابقه در امر درمان بیش فعالی کودکان با بهترین متخصصان در ایران مانند دکتر خاکپور در این زمینه پیشتاز هستند.
لورتا نوروفیدبک که به نوروفیدبک عمقی نیز شناخته می‌شود، بر اساس منشأ تولید امواج مغزی فیدبک را ارائه می‌کند اما تفاوت هایی هم دارند.
می‌توان گفت از نظر تکنولوژی و سرعت درمان این دو دستگاه با یکدیگر تفاوت های بزرگی دارند به دلیل موارد زیر قدرت و سرعت درمان در لورتا نوروفیدبک چندین برابر نوروفیدبک میباشد و طول مدت درمان بیش فعالی را می‌توان کاهش داد.

مهم ترین این موارد به شرح زیر است  :

  • درمان بیش فعالی با سرعت بسیار بالاتری پیش می‌رود
  • همزمان از حدود ۱۹ کانال و یا نقطه بر روی سراستفاده می‌شود
  • تا ۹۰۰ شرط برای تغییرعملکرد مغزی استفاده و تعریف می‌شود
  • سیگنال های نورون های لایه های عمیق مغزی را دریافت می‌کند

در حالیکه در نوروفیدبک  از یک یا حداکثر دو کانال یا نقطه برای درمان استفاده می شود در نوروفیدبک معمولی میتوان همزمان تنها از سه شرط/نقطه برای تغییر مغز استفاده کرد. بعلاوه در لورتا، علاوه بر کارکرد هر نقطه، می توان به خوبی میزان ارتباط بین مناطق مختلف مغزی را تغییر داد در حالی که در نوروفیبدک معمولی، فعالیت یک نقطه به تنهایی مورد تغییر و تعدیل قرار می گیرد. این مساله باعث اثرگذاری بهتر لورتا در درمان بیش فعالی می شود.

نحوه درمان بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک چگونه است؟

در این روش درمان ، با استفاده از دستگاه های مخصوص و بسیار پیشرفته EEG و QEEG و نرم افزار مخصوص  متعلق به نوروگاید آمریکا، امواج مغزی بیمار ثبت می شود، و بر اساس پروتکل هایی که از سوی شخص آقای دکتر گنجی بنیان گذار لورتانوروفیدبک در ایران در کلینیک روانشناسی در تهران به صورت اختصاصی برای هر بیمار طراحی  و تعیین می شوند، بازخوردهایی به شکل صوت و تصویر به فرد بیمار داده می شود. این بازخوردها، با استفاده از مکانیزم شرطی سازی عاملی، در نهایت و به مرور زمان باعث تغییر در کارکرد مغز بیمار شده و فعالیت مغز را اصلاح و تنظیم می نماید و به درمان بیش فعالی کمک بزرگی می‌کند. از مهم ترین ویژگی های لورتا نوروفیدبک می‌توان به  اثرگذاری و تعدیل نمودن فعالیت های نواحی داخلی و عمقی مغز اشاره کرد  که با روش های معمول مانند نوروفیدبک عمدتا چنین امکانی وجود ندارد، بلکه در این روش فقط امکان ثبت و تعدیل لایه کورتکس مغز که همان لایه بیرونی مغزیست ، وجود دارد. اما در لورتا فعالیت نواحی عمقی مانند هیپوکامپ که مسئول اصلی حافظه در مغز است و آمیگدال که مسئول اصلی هیجان هایی مانند ترس و اضطراب در مغز است می تواند به خوبی تعدیل شود و روند بهبودی را به سرعت طی کند. این ویژگی باعث پاسخ دهی بهتر لورتا در درمان بیش‌فعالی می‌شود.

منبع : https://www.isna.ir/news/1400062921674

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار