ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حقوق بازنشستگی کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد:

0

یک فعال کارگری؛

حقوق بازنشستگی کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

یک فعال کارگری با بیان اینکه بخش اعظمی از هزینه های روزمره کارگران و بازنشستگان به هزینه های درمان اختصاص دارد بر لزوم حمایت بیمه ها بعد از بازنشستگی افراد تاکید کرده و می گوید: اگر کارگری بعد از ۳۰ سال بازنشسته شود با حقوق بازنشستگی نمی تواند امرار معاش کند و هزینه های درمانی خود را بپردازد.

علی اکبر سیارمه در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر حمایت از کارگران و مستمری بگیران پس از بازنشستگی اظهار کرد: در یک کشور صنعتی پیشرفته اگر کسی مستمری بگیر یا بازنشسته شد بیمه ها از او حمایت می کنند و خودش بخشی از درآمدش را برای این منظور اختصاص می دهد. افراد اوقات بازنشستگی را در قالب گروه‌های گردشگری می گذرانند و دولتها برای بازنشستگی افراد برنامه دارند.
وی ادامه داد: در کشور ما کارگری که بعد از ۳۰ سال بازنشسته می شود زندگی اش با حقوق بازنشستگی تامین نمی شود و در نتیجه  درجست‌وجوی شغل بعد از بازنشستگی است.
این فعال حوزه کار با بیان اینکه درآمد کارگران ومستمری بگیران با تورم موجود پاسخگوی هزینه ها نیست، ادامه داد: متاسفانه امروز و با توجه به شرایط موجود، بخش اعظمی از هزینه های کارگران و بازنشستگان صرف هزینه های درمان می شود و این هزینه ها به قدری بالاست که از عهده آن بر نمی آیند.
سیارمه تاکید کرد: نیاز به تامین هزینه های زندگی باعث می‌شود که افراد بعد از بازنشستگی هم به کار فکر کنند، چون حقوق بازنشستگی کفاف هزینه های معیشت و نیازهای روزمره را نمی دهد؛ در واقع بازنشستگی برای آنها معنی ندارد و شروع فعالیت دوباره است.
وی در ادامه به تاکید وزیرکار مبنی بر مهار تورم اشاره کرد و گفت:صحبت های وزیر کار در خصوص کنترل تورم کاملاً منطقی است. واقعیت این است که در طول سالها مدام تقلا می کنیم که دستمزدها و حقوق ها را بالا ببریم اما تا کارگران و حقوق بگیران این افزایش دستمزد را لمس کنند می بینیم که در بازار همه چیز بالا رفته است.
این فعال حوزه کار درباره مهار نشدن تورم در کشورمان، گفت: معضل تورم در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه وجود دارد و بنا به شرایط سیاسی و اقتصادی، هر دولت و کشوری با این تورم مواجه می‌شود. یکی از عواملی که در توسعه یافتگی کشورها تاثیر دارد بحث تورم است و در واقع کشورهایی که تورم را مهار کرده اند به توسعه دست پیدا کرده اند.
سیارمه در پایان با بیان اینکه افزایش هرگونه نرخ اقلام مصرفی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اعم از  مسکن، کرایه خانه، خوراک و پوشاک و بهداشت و درمان حتی مسافرت در زندگی آنها تاثیرگذار است، گفت: وقتی که قدرت خرید بالا می رود افزایش نرخ اقلام و کالاها فشار بر خانوار وارد نمی کند ولی وقتی که تناسبی بین افزایش درآمد و هزینه وجود نداشته باشد، تورم فشار مضاعفی را به مردم وارد می کند.

منبع : https://www.isna.ir/news/1400062518884

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار