ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تنها طرح حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی، ناقص اجرا می‌شود:

0

در نامه رئیس کانون بازنشستگان خوزستان به قالیباف مطرح شد؛

تنها طرح حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی، ناقص اجرا می‌شود/ درخواست دائمی شدن متناسب‌سازی و پرداخت حق مناطق جنگی.

رئیس کانون بازنشتگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خوزستان با ارسال نامه به رئیس مجلس خواستار پیگیری موضوعات درخواست تحقق حق جنگی، بدی آب و هوا، دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی شد.

به گزارش ایلنا، «عبدالحمید عبائی» در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف با یادآوری اینکه بازنشستگان حداقلی‌بگیر تامین اجتماعی یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند، یادآور شد: ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت استان خوزستان را جامعه بازنشسته تامین اجتماعی تشکیل داده‌اند که به دلیل پایین بودن سطح درآمد دریافتی تورم بالای ۴۵ درصد و افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها، زندگی را به سختی می‌گذرانند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند و روز به روز قدرت خرید آن‌ها پایین می‌آید و سفره آن‌ها کوچکتر می‌گردد.

رئیس کانون بازنشستگان خوزستان تصویب طرح‌ها و لوایحی که بتواند سطح درآمد بازنشستگان را افزایش دهد، از مهمترین خواسته‌های آنها دانست و یادآور شد: قدرت خرید بازنشستگان باید با تورم ۴۵ درصدی و مطابق با مواد ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی بالا رود. در ادوار گذشته مجلس، لایه‌های حمایتی نظیر طرح همسان‌سازی حقوق، الزام درمان رایگان از صفر تا صد بازنشستگان، حق جنگی و بدی آب و هوا آنقدر در پیچ و خم و بروکراسی بین مجلس و شورای نگهبان دولت وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی معطل ماند و مشمول مرور زمان گردید که، پس از گذشت سالها، تنها، طرح متناسب‌سازی از این طرح‌ها آن هم به طور ناقص اجرایی گردید که با توجه به گذشت زمان، در موعد مقرر که اجرا و عملی نشد، نقش چندانی در ارتقای معیشت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و بالا بردن توان مالی آنان ایفا نکرد.

عبائی در بخش دیگری از این نامه متذکر شد که در ادوار گذشته که آغاز طرح همسان‌سازی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی زده شد، تورم زیر ۲۰ درصد بود اما در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ که به تصویب نهایی رسید و عملیاتی گردید تورم به بیشتر از ۴۵ درصد رسید که عملاً هیچ نقش موثری در تامین نیازهای بی‌شمار بازنشستگان تامین اجتماعی نداشت.

وی خطاب به رئیس مجلس عدم توجه و اهتمام دولت به بازنشستگان تامین اجتماعی در امتناع از پرداخت بدهی ۳۶۰ هزار میلیاردی به سازمان تامین اجتماعی را هم یادآور شد: نداشتن ردیف بودجه اختصاصی به سازمان تامین اجتماعی در بودجه سالیانه کشور، تبعیض ناروا بین بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری، که کشوری‌ها و لشکری‌ها از ناحیه دولت و سایر نهادها پشتیبانی و تقویت می‌شوند نیز مزید بر علت گردیده تا همچنان بازنشستگان تامین اجتماعی در تنگنا قرار گیرند و با دغدغه‌ها و نگرانی‌های بیش از حد با ناامیدی به آینده پیش رو نگاه کنند و در جا بزنند و با مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

رئیس کانون بازنشستگان خوزستان اشاره به خانواده یک میلیون نفری بازنشستگان تامین اجتماعی در این استان از قالیباف خواست که این موارد را در مجلس پیگیر شود:  ۱- تحقق حق جنگی و بدی آب و هوا بر اساس بند (و) ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه. ۲-دستورات مقتضی و تصویب دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و ابلاغ آن به دولت و سازمان تامین اجتماعی ۳-پرداخت فوری بدهی ۳۶۰ هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی در جهت تقویت بنیه مالی این سازمان. ۴- تصویب مجدد قانون الزام رایگان درمان دولت از صفر تا صد برای بازنشستگان تامین اجتماعی را خواستاریم. این قانون می‌تواند در جهت توسعه و تجهیز بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی جهت ارائه خدمات درمانی بهتر کمک شایانی بنماید.

وی در بخش دیگری از این نامه مراتب گله‌مندی بازنشستگان خوزستان از «الیاس نادران» نماینده تهران که گفته بود متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان باعث تورم شده، به رئیس مجلس اعلام کرد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار