ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چگونه کودک خجالتی را اجتماعی کنیم؟

0

خجالتی بودن کودک یک خصوصیت اخلاقی است که زمینه اکتسابی و ذاتی دارد و در صورت حمایت خانواده این رفتار اصلاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خانواده گروه جامعه خبرگزاری آنا، خجالت در کودکان یک خصوصیت اخلاقی است که علاوه بر شرایط محیطی زمینه وراثتی هم می‌توان داشته باشد. تشویق و حمایت والدین اصلاح خواهد شد. بسیاری از کودکان و حتی نوجوانان وحتی بزرگسالان نیز درگیر این مسئله هستند.

اغلب کودکان خجالتی اجتماعی نیستند و در ارتباط ‌گیری با دیگران مشکل دارند حتی هنگام احوال پرسی پشت والدینشان پنهان می‌شوند.

راهکارهایی برای اجتماعی کردن کودک خجالتی

کودکان خجالتی نمی‌توانند به یکباره تغییر شخصیت دهند؛ اولین قدم برای کمک به کودکان خجالتی این است که به آنها کمک کنید با همسالان خود ارتباط برقرار کنند و در مورد چیزهایی که دوست دارند باهم صحبت کنند.

به علایق کودک توجه کنید

انجام فعالیت‌هایی که کودک از آن لذت می‌برد می‌تواند گامی برای دوستی با دیگران باشد؛ زیرا هنگامی‌که کودک بر فعالیت‌های سرگرم کننده متمرکز است در واقع او کاری برای انجام دادن و صحبت کردن دارد و از ترس رد شدن از سوی همسالان گوشه‌گیری نمی‌کند.

آموزش آداب و معاشرت

باید به کودک آموزش دهیم هنگامی‌که وارد جمعی می‌شود با صدای بلند و لبخند سلام و احوالپرسی کند و هنگامی‌که جمعی را ترک می‌کند از میزبان تشکر کند.

به کودک اجازه صحبت بدهیم

صحبت کردن در مورد احساسات به کودکان خجالتی کمک می کند افکار خود را به زبان بیاورند و با دیگران تعامل برقرار کنند.

صبور باشید

برطرف کردن خجالت در کودکان نیاز به زمان دارد، از این رو خانواده‌ها باید با آموزش‌های لازم و فراهم کردن شرایط محیطی کودک را برای این تغییر همراهی کنند.

روی کودکان برچسب «خجالتی» نزنید

بیان این‌که کودک خجالت می‌کشد یا خجالتی است، به کودک این پیام را می‌دهد که رفتاری غیرطبیعی دارد و شما از این بابت شرمنده یا نگران هستید و این رفتار موجب عدم اعتماد به‌نفس در کودک می‌شود.

عشق و علاقه خود به کودک را به زبان بیاورید

کودک خجالتی باید اطمینان داشته باشد که شما او را همان‌طور که هست هم دوست دارید. همین که کودک را در آغوش بگیرید، نشان می‌دهد او با همان ویژگی‌هایش شایسته دوست داشتن است در واقع محبت شما به کودک موجب افزایش اعتماد به نفس در او می‌شود.

کودک خجالتی را تشویق کنید

در روش‌های تربیتی نظام پاداش در صورتی‌که به موقع باشد همیشه تاثیر مثبتی در جهت نیل به اهداف داشته است. از این رو وقتی تلاش‌های کودک خجالتی برای برقرای ارتباط با دیگران را می‌بیند او را تحسین کنید.

خجالت آن‌قدرها هم بد نیست!

در پایان به یاد داشته باشید که خجالتی بودن همیشه هم ویژگی بد و نامطلوبی نیست؛ این ویژگی به همراه خود صفات دیگری را همراه دارد که مثبت و مطلوب است. مثلا احتیاط بیشتر، مشاهده دقیق‌تر و گوش دادن بهتر به گفته‌های اطرافیان. حتی گفته می‌شود کودکان خجالتی در آینده گوش شنوایی خواهند داشت.

منبع : https://www.ana.press/news/594576

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار