ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا نقطه مطلوب فاصله دارد:

0

وزیر رفاه؛

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: یکی از نقاط قوت دولت خدمتگزار تدبیر و امید فعالیت‌های انجام شده در دو حوزه تامین اجتماعی و بهزیستی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست هیات دولت، یکی از نقاط قوت دولت خدمتگزار تدبیر و امید را فعالیت‌های انجام شده در دو حوزه تامین اجتماعی و بهزیستی دانست و افزود: به رغم همه مشکلات و مسائلی که در سایه فشارهای نظام سلطه وجود داشت در حوزه‌هایی نظیر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بعد از ۱۴ سال انتظار، با همت دولت و مجلس، تلاش سازمان تامین اجتماعی و همکارانم، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله اجرا شد.

وی اظهار داشت: این کار، بخشی از مشکلات جامعه بازنشستگان عزیز سازمان تامین اجتماعی که نزدیک به ۶ /۳ میلیون نفر از جامعه ایران را تشکیل می‌دهند برطرف کرد، هرچند که تا نقطه مطلوب فاصله دارد و باید گام‌هایی در این زمینه برداشته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین در زمینه ارائه خدمات مطلوب‌تر و استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی مراکزی که به صورت استیجاری در خدمت سازمان تامین اجتماعی قرار دارد قدم‌های خوبی برداشته شد.

شریعتمداری گفت: تصمیم گرفته شد با تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان از محل بودجه سازمان، همه افرادی که در مراکز بیمارستانی غیر از سازمان تامین اجتماعی از خدمات پزشکی استفاده می‌کنند بتوانند از فرانشیز صفر و بدون هیچ پرداختی از خدمات بیمه استفاده کنند.

به گفته وی، این خدمات در سال ۱۴۰۰ گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و خدمات سرپایی و درمانی را نیز در بر می‌گیرد.

شریعتمداری تصریح کرد: تلاش شدبا توسعه دولت الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی میزان مراجعات به این سازمان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

وی افزود: با اجرای طرح ۳۰۷۰ در این سازمان در نهایت ۷۰ میلیون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و شعب آن در سراسر کشور کاهش می‌یابد که کار بسیار بزرگی است.

شریعتمداری بیان داشت: در تنقیح قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت‌های تامین اجتماعی کشور خصوصاً در سال‌هایی که برای رونق و رفع موانع تولید باید قدم‌هایی را دولت در این زمینه بر می‌داشت، همکاری‌های خوبی بین سازمان تامین اجتماعی، اتاق بازرگانی وصنایع و معادن ایران و همه تشکل‌های بخش خصوصی صورت گرفت و اصلاحات بسیار خوب و ارزشمندی صورت گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نزدیک به ۲ هزار دستور العمل و بخشنامه این سازمان به حدود ۶۰ بخشنامه و دستور العمل خلاصه وبرخی از تعارضات در آن رفع شد که امیدواریم این مسیر در سال ۱۴۰۰ نیز با قوت ادامه پیدا کند.

وی افزود: در سطح‌بندی خدمات درمانی در سازمان تامین اجتماعی نیز برای برقراری عدالت خدمات بهداشتی و درمانی در سطح کشور قدم‌های خوبی برداشته شد.

وی با بیان اینکه استقرار نسخه و پرونده الکترونیک درمان در سازمان تامین اجتماعی کار بسیار ارزشمندی بودافزود: این کار توسط همکاران ما در سازمان تامین اجتماعی اجرا شد، البته در شروع کار با برخی مشکلات روبرو شدیم ولی امروز با کمترین مشکل در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بدون دفترچه بیمه تامین اجتماعی به همه بیمه شدگان روبرو هستیم.

شریعتمداری تصریح کرد: نزدیک به ۴۶ میلیون نفر و تمامی افرادی که بیمه درمان تامین اجتماعی هستند می‌توانند بدون دفترچه از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اتصال مستقیم به این مراکز برقرار شده و امیدواریم با مراکز بهداشتی درمانی و دولتی هم به طور کامل برقرار شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این دولت توانستیم خدمات بهزیستی را خانواده محور و محله محور کنیم و به جای مراجعات مردم به سازمان بهزیستی، به محلات برویم.

وی ادامه داد: با تاسیس مراکز مثبت زندگی در بیش از ۲۵۰۰ نقطه کشور با به کارگیری ۱۳ هزار نفر از تحصیل‌کردگان در رشته‌های مددکاری اجتماعی، روانشناسی و جامعه‌شناسی، امروز با تقسیم پرونده‌های افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، ارائه خدمات در محلات با سرعت بیشتر و شرایط مطلوب‌تر فراهم شده است و بخش قابل ملاحظه‌ای از این کار توسط جوانان فرهیخته در این مراکز مثبت زندگی و مراکز ارائه خدمات بهزیستی در سراسر کشور انجام می‌شود.

شریعتمداری تصریح کرد: متوسط سن اشخاصی که در این حوزه فعالیت می‌کنند سی سال است و شبکه جوانان بانشاط و خلاق، این خدمات را در سطح کشور ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای پرداخت مستمری هم به مددجویان و افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید با توجه به محدودیت منابع اقدامات خوبی انجام شده است گفت: از شروع دولت تا امروز مجموعه منابع پرداختی و تقدیمی سازمان بهزیستی به جامعه هدف به طور متوسط ۱۲ برابر است که البته متناسب با بعد خانوار و شدت معلولیت و توان خواهی این اعداد و ارقام متفاوت است ولی به طور متوسط، رشد ۱۲ برابری یک رکورد قابل ملاحظه در سازمان بهزیستی در این زمینه صورت گرفت.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در همین ماه‌های پایانی عمر دولت خدمتگزار، صندوق فعالیت‌های مربوط به فرصت‌های شغلی جامعه معلولین تاسیس وهیئت مدیره آن نیز منصوب شده است.

وی افزود: در همین ماه فعالیت‌های اجرایی ارائه خدمات این صندوق که به کارآفرینی در حوزه افراد دارای معلولیت کمک می‌کند، آغاز می‌شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار