ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هیچ علمی نیست که به ریاضیات وابسته نباشد و شاخه‌ای از ریاضی نتواند روابط پدیده‌های موجود در آن را فرموله کند:

0

حقایقی جالب درباره ریاضیات که شما را شگفت زده خواهند کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ریاضیات مادر تمام علوم است و به باور دانشمندان، جهان ما بر پایه الگو‌های ریاضی ساخته شده است. یعنی هر چیزی که در جهان مشاهده می‌کنید هر چقدر هم که پیچیده باشد با استفاده از ریاضیات قابل توضیح و توجیه است. هیچ علمی نیست که به ریاضیات وابسته نباشد و شاخه‌ای از ریاضی نتواند روابط پدیده‌های موجود در آن را فرموله کند. شاید ریاضیات درس مورد علاقه شما در مدرسه نبوده باشد، اما این علم شگفتی‌های بسیاری دارد که آشنایی با آن‌ها می‌تواند نظر شما را در مورد این علم تغییر دهد. در این مقاله از دیجی رو شما را با جذابیت‌های خاص دنیای ریاضیات آشنا خواهیم کرد و گوشه‌ای از شگفتی‌های این علم را به شما نشان خواهیم داد.

۱. ضرب دو عدد ۹ رقمی خاص:

۱۱۱,۱۱۱,۱۱۱

x

۱۱۱,۱۱۱,۱۱۱

=

۱۲,۳۴۵,۶۷۸,۹۸۷,۶۵۴,۳۲۱،

۲. اگر یک پیتزا Pizza به شعاع Z و ضخامت A داشته باشید حجم پیتزای شما برابر است با: Pi*Z*Z*A

۳. عددی که با ضرب شدن به ۹ معکوس می‌شود:

۱۰۸۹

x

۹

=

۹۸۰۱

۴. مردم بابل در دوران باستان محاسبات ریاضی خود را بر مبنای عدد ۶۰ انجام می‌دادند. اثر این سیستم ریاضی هنوز هم وجود دارد و به همین دلیل است که یک دایره ۳۶۰ درجه است و هر دقیقه شصت ثانیه دارد.

۵. مطالعات نشان داده است دانش آموزانی که سر کلاس آدامس می‌جوند نسبت به دانش آموزانی که آدامس نمی‌جوند نمرات بهتری در ریاضیات کسب می‌کنند.

۶. عدد ۲۵۲۰ کوچک‌ترین عددی است که بر تمام اعداد ۱ تا ۱۰ بخش پذیر است.

۷. چهار محاسبه ریاضی جالب:

۱۲۳ – ۴۵ – ۶۷ + ۸۹ = ۱۰۰.
۱۲۳ + ۴ – ۵ + ۶۷ – ۸۹ = ۱۰۰.
۱۲۳ – ۴ – ۵ – ۶ – ۷ + ۸ – ۹ = ۱۰۰.
۱ + ۲۳ – ۴ + ۵ + ۶ + ۷۸ – ۹ = ۱۰۰.

۸. طبق نظر ریاضیدانان ۱۷۷۱۴۷ روش مختلف برای گره زدن یک کراوات وجود دارد.

۹. در سال ۱۹۰۰ تمام دانش ریاضیات جهان در ۸۰ کتاب جا می‌شد. اما امروز برای نوشتن این دانش به صدهزار عدد کتاب نیاز داریم.

حقایقی جالب درباره ریاضیات که شما را شگفت زده خواهند کرد

۱۰. طبق قانون “پارادوکس تولد” در یک گروه ۲۳ نفره، ۵۰ درصد احتمال وجود دارد که دو نفر از این گروه در یک روز به دنیا آمده باشند.

۱۱. اگر عدد ۲۱۹۷۸ را به چهار ضرب کنید به معکوس این عدد دست پیدا خواهید کرد یعنی ۸۷۹۱۲.

۱۲. در کتاب “مبانی ریاضیات” نوشته اسحاق نیوتن یک اشتباه محاسباتی وجود داشت که تا سیصد سال بعد کسی متوجه آن نشده بود.

۱۳. اراتوستن ۲۲۰۰ سال پیش توانست محیط کره زمین را با استفاده از ریاضیات محاسبه کند. او در تمام عمر خود حتی از مصر هم خارج نشده بود، اما نتیجه محاسبات وی بسیار دقیق بود.

۱۴. پال اردوش ریاضیدان مجارستانی در چهار سالگی توانایی انجام محاسبات پیچیده را داشت. او با دانستن سن یک فرد می‌توانست عمر او را به ثانیه محاسبه کند.

۱۵-. در کشور آمریکا ۷۴ درصد از دانش آموزان دختر در دوره راهنمایی به مهندسی و ریاضیات علاقمند هستند، اما در دوره دبیرستان تنها ۰.۴ درصد از دختران رشته کامپیوتر را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می‌کنند.

۱۶. بزرگ‌ترین عدد اولی که تاکنون شناخته شده است ۲۲ میلیون رقم دارد!

۱۷. یافته‌های ریاضیدانان یونان باستان از جمله اقلیدس، ارشمیدس و فیثاغورس هنوز هم در آموزش ریاضیات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حقایقی جالب درباره ریاضیات که شما را شگفت زده خواهند کرد

۱۸. اگر عدد ۱ را بر عدد ۹۹۸۰۰۱ تقسیم کنید عدد اعشاری به دست آمده ترتیب کاملی از اعداد ۱ تا ۹۹۹ را در خود خواهد داشت.

حقایقی جالب درباره ریاضیات که شما را شگفت زده خواهند کرد

۱۹. دستگاه اعداد عربی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد در حقیقت در کشور هندوستان ابداع شده است.

۲۰. “جایزه هزاره” جایزه‌ای یک میلیون دلاری است و به کسی داده می‌شود که بتواند یکی از هفت مساله ریاضی حل نشده را حل کند. تا کنون فقط یکی از این هفت مساله حل شده است.

۲۱-. در سال ۲۰۱۲ یک فیزیکدان وقتی برای عبور از علامت ایست با برگ جریمه مواجه شد بی‌گناه بودن خود را با انتشار یک مقاله ریاضی ثابت کرد. او حتی برای این مقاله برنده جایزه هم شد!

۲۲. سال ۲۰۱۳ پس از ۱۴۳۲ اولین سالی بود که ازقام آن از ترکیب اعداد متوالی ساخته شده بود، سال بعدی که چنین ویژگی خواهد داشت سال ۲۰۳۱ است.

۲۳. رنه دکارت فیلسوفی که با جمله “می‌اندیشم پس هستم” شناخته می‌شود در واقع مبدع دستگاه مختصات XY یا همان دستگاه دکارتی است.

حقایقی جالب درباره ریاضیات که شما را شگفت زده خواهند کرد

۲۴. حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان در انگلستان نمی‌توانند محاسبات پایه ریاضی را انجام دهند.

۲۵. در دقیق‌ترین محاسبات ریاضی که در ناسا انجام می‌شود عدد پی تنها با ۱۵ رقم اعشار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲۶. در بسیاری از مدارس در اسرائیل عمل جمع بدون استفاده از علامت + آموزش داده می‌شود، چون این علامت نماد صلیب مسیحی است که یهودیان با آن مشکل دارند! آن‌ها در عوض از علامت T معکوس استفاده می‌کنند.

۲۷. اگر از عدد پی با ۳۹ رقم اعشار استفاده کنید می‌توانید محیط جهان قابل مشاهده را با دقتی در حد عرض یک اتم هیدروژن محاسبه کنید!

حقایقی جالب درباره ریاضیات که شما را شگفت زده خواهند کرد

۲۸. واژه Hundred که در زبان انگلیسی به معنای صد است از واژه Hundra برگرفته شده است که یک واژه قدیمی از زبان‌های شمال اروپایی و به معنای ۱۲۰ است.

۲۹. نیوتن علم حسابان را در همان مدت زمانی ابداع کرد که یک دانش آموز برای یاد گرفتن آن وقت صرف می‌کند!

منبع:دیجی رو

برگرفته از : https://www.yjc.news/fa/news/7808713

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار