ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

امنیت شغلی مهم‌ترین مطالبه‌ی کارگران است:

0

درخواست کارگران از دولت آینده؛

قراردادهای موقت، قدرت را از تشکل‌های کارگری گرفته است/ وقتی نماینده کارگران قرارداد ۶ماهه دارد، چگونه می‌تواند از کارگران دفاع کند؟!

محمد عمارلو گفت: درحال حاضر تشکل‌های کارگری بسیار ضعیف هستند. در دوران قراردادهای رسمی، نمایندگان کارگران و تشکل‌های کارگری تاحدودی قدرتمند بودند و می‌توانستند کاری انجام دهند اما الآن اینگونه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد عمارلو (دبیر اجرایی خانه کارگر نیشابور) در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مطالبات کارگران از رئیس‌جمهور آینده چیست، گفت: امنیت شغلی مهم‌ترین مطالبه‌ی کارگران است. امروزه با افزایش قراردادهای موقت در کارهای با ماهیت مستمر امنیت شغلی کارگران هم به خطر افتاده است، در حالی که طبق قانون باید برای کارهای با ماهیت مستمر قراردادهای دائمی بسته شود.

عمارلو افزود: موضوع امنیت شغلی به خصوص برای نمایندگان کارگران که باید از حقوق کارگران دفاع کنند بسیار مهم است. درحال حاضر تشکل‌های کارگری بسیار ضعیف هستند. در دوران قراردادهای رسمی، نمایندگان کارگران و تشکل‌های کارگری تاحدودی قدرتمند بودند و می‌توانستند کاری انجام دهند اما متاسفانه الآن اینگونه نیست؛ نه از تشکل‌های کارگری حمایتی می‌شود و نه نمایندگان به دلیل‌عدم وجود امنیت شغلی، قدرتمند هستند.

وی گفت: ببینید نماینده‌ای که قرارداد۶ ماهه دارد و این امکان وجود دارد که بعد از پایان قراردادش، کارفرما عذرش را بخواهد، چگونه می‌تواند از حقوق کارگر دفاع کند؟ حداقلی‌ترین کاری که می‌توان انجام داد این است که نماینده کارگر در دوسالی که به عنوان نماینده انتخاب شده است، مصونیت و امنیت شغلی داشته باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر نیشابور گفت: تشکل‌های کارگری باید بتوانند بهتر از کارگران حمایت کنند و باید این اجازه به کارگران داده شود تا مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند. تشکل‌ها باید نظام‌مند شوند، در همه جای دنیا همین است؛ تشکل‌ها اگر نتوانند با گفتگو مشکل خود را حل کنند، کارگران را به خیابان‌ها می‌کشانند تا خواسته‌ی خود را بیان کنند. این اتفاق باید در ایران هم بیفتد و به کارگران مجوز اعتراض داده شود.

وی تصریح کرد: دومین خواسته‌ی کارگران توجه به وضع معیشت و مسکن است. با وضعیت به وجود آمده کارگران هرچه کار کنند بازهم نمی‌توانند خانه‌دار شوند. کارگری که سه و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرد و مجبور است دو و نیم میلیون تومان از حقوق خود را به اجاره خانه بدهد و تنها یک میلیون تومان برایش باقی می‌ماند چگونه می‌تواند زندگی کند؟ بنابراین باید حتما توجه ویژه‌ای به معیشت کارگران شود.

عمارلو در خصوص لزوم پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: وضعیت سازمان تامین اجتماعی یکی از دغدغه‌های اصلی کارگران و به خصوص بازنشستگان است. اول اینکه مهمان ناخوانده سر سفره سازمان تامین اجتماعی زیاد گذاشته‌اند؛ توقع ما این است که سازمان به شکل مستقل و توسط شورایعالی تامین اجتماعی اداره شود و سه جانبه‌گرایی حاکم شود. دولت‌ها نباید برای سازمان تامین اجتماعی مدیرعامل مشخص کنند.

وی افزود: سالهای سال است که دولت بدهی خود را به سازمان پرداخت نکرده و با این وضع سازمان تامین اجتماعی در آینده با چالش بسیاری مواجه خواهد شد. دولت حتی پول همسان‌سازی را از جیب خود کارگران و بازنشستگان پرداخت کرده است. انتظار ما این است که دولت آینده توجه ویژه‌ای به سازمان داشته باشد و در اولین فرصت بدهی خود را پرداخت کند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار