ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دلار فردایی یعنی چه؟

0

دلار فردایی به دلاری گفته می شود که توسط دلالان این روزها معامله شده و معاملات آن در بازار رشد چشمگیری داشته است. اما معاملات دلار فردایی کاملا صوری بوده و بیشتر برای افزایش قیمت ارز انجام می شود.

این نوع از دلار همان گونه که از نامش مشخص است، به دلاری گفته می شود که در همان روز معامله شده، اما تحویل آن فردا انجام می شود. این نوع از روش فروش دلار هم در بازارهای غیر رسمی انجام می شود و هم اینکه تابع نوسانات و رویدادهای مختلف است. قیمت دلار فردایی براساس پیش بینی های فعالان بازار غیر رسمی ممکن است بالا و پایین شود. بنابراین نمی توان مشخص کرد که دلار فردایی ارزان تر است یا گران تر.

دلار فردایی یعنی چه؟

دلار فردایی در بازار ارز چه معنایی دارد؟

یکی از خطرناک ترین شرایط معاملات بازار سکه و طلا و ارز، نداشتن اطلاعات از شرایط بازار است. این نداشتن آگاهی می تواند موجب بهم خوردن زندگی فرد شده و سرمایه اش از بین برود. بنابراین نداشتن اطلاعات بازار ارز در کشورهایی که پول رسمی آنها چندان اعتباری نداشته، و شرایط پولی آنها نوسان شدیدی دارد، بسیار خطرناک است.

از جمله مواردی که این روزها باعث ایجاد شکاف های طبقاتی شده، سودهای کلانی است که دلال ها به جیب می زنند. البته از آنجایی که در کشورهای جهان سوم بر روش های کسب درآمد نظارت درستی انجام نمی شود، درآمدهای کلان و ناگهانی عاید دلال ها می شود.

بنابراین داشتن اطلاعات کافی در بازار ارزی می تواند در حفظ سرمایه فرد در بازار سهام  اثرگذار باشد.

کلیپی کوتاه از تعریف دلار فردایی

دلار فردایی از جمله اصطلاحاتی است که در بازار غیر رسمی معاملات کاغذی کاربرد داشته و ریسک پذیری بالایی دارد. برای درک بهتر دلار فردایی بهتر است با مفهوم معاملات امروزی نیز آشنا شوید. معاملات امروزی به آن دسته از معاملات گفته می شود که همین امروز تکلیف آن مشخص می شود. شروع به کار این نوع از معاملات از ساعت ده صبح شروع شده و تا پایان ساعت ۱۴ تمام می شود.

به عنوان مثال فردی که در ابتدای صبح یک سکه بخرد و قیمت سکه در ابتدای صبح یک میلیون باشد، خریدار تا ساعت ۱۴ فرصت دارد تا سکه های خریداری امروز خود را بفروشد. در صورتی که در این زمان قیمت سکه افزایش یابد، خریدار سکه سود کرده و در صورتی که کاهش یابد دچار ضرر و زیان می شود. اما اصلی ترین نکته این است که این نوع از معاملات بازه زمانی داشته و برای روز بعدی هیچ موضوعی باقی نماند. در معاملات فردایی روش کار به این شکل می باشد که خریدار برای خرید مبلغی را امروز پرداخت می کند ولی تکلیف تسویه معامله در روز بعدی یعنی فردا مشخص می گردد و به همین جهت است که آن را در معاملات دلار به دلار فردایی می شناسند.

دلار فردایی

دلار فردایی در بازار ارز چه معنایی دارد؟

معاملات دلار فردایی چگونه انجام می شود؟

روش انجام اینگونه معاملات بدین صورت است که خریدار و یا فروشنده سکه و یا ارز خود را با یک قیمت توافق شده بر روی کاغذ انجام می دهند. روز بعد مابین ساعت ۱۴ تا ۱۵ برای تسویه معامله خود اقدام می کنند. اما در این میان نکته قابل توجه اینجاست که در زمان تسویه حساب مابه التفاوتی که بین قیمت های امروز و دیروز وجود دارد تحت عنوان سودی است که به طرفین تعلق می گیرد.

اما آن چیزی که باید در رابطه با معاملات فردایی رعایت شود، ضمانت به فروشنده دلار می باشد. این موضوع در واقع یکی دیگر از مواردی است که در خصوص افراد دلال و  افراد ناآگاه به بازار نیز وجود دارد. مثلا شما می خواهید برای خریدن دلار به دلال مراجعه کنید، دلال در جواب اینگونه به شما می گوید که اگر شما به او ده میلیون پیش پرداخت و برای ضمانت بدهید به جای خریدن ۲۹۰۰ دلار نقدی، می توانید فردا دلارهای بیشتری را خریدارای کرده و سود بیشتری عایدتان شود. متاسفانه چنین پیشنهادهای از سوی افراد ناآگاه به بازار و بی تجربه رد نمی شود و آن ها را وسوسه می کند که این پیشنهاد را قبول کنند تا به صورت بتوانند سود بیشتری را به خودشان اختصاص بدهند و همان ۱۰ میلیون را به عنوان ضمانت به دلال دلار می دهند که گاهی این مبلغ همه ی  سرمایه ی یک شخص بوده و از بین می رود.

خب زمانی که فردا قیمت دلار از قیمت امروز پایین تر باشد به دلیل اینکه اینگونه در نظر گرفته شده که قیمت دلار فردا افزایش خواهد داشت و توافق صورت گرفته، دلال دلار مبلغ پرداختی شما را که سرمایه تان است برای جبران ضرر و خسارتش برداشته و آن را پس نخواهد داد. به معنی که شما در طول همین یک روز سرمایه تان را از دست داده اید. در صورتی که شما این پیشنهاد را نپذیرفته بودید حداقل میزان ضرری که شما داشته اید کم تر از کل سرمایه تان بود. پس بهتر است برای خرید دلار، سکه ، ارز ، طلای آب شده و اقلام این چنینی که جز معامله های پر خطر محسوب می شوند، به مکان های معتبر مراجعه کرده و حتما در خصوص ضمانت، چک ، پول نقد و… دقت کافی را داشته باشید. اگر در این خصوص اطلاعات کافی ندارید حتما از افراد خبره کمک گرفته تا بتوانید سرمایه تان را حفظ کنید.

دلار فردایی

معاملات دلار فردایی چگونه انجام می شود؟

مفهوم دلار فردایی سبزه چیست؟

در حجم معاملات، هر چقدر حجم معاملات بزرگتر باشد، کمیسیون سود کارگزار، واسط و یا دلال افزایش می یابد. به همین دلیل کارگزاری بازارهای جهانی سیستمی وجود دارد که با استفاده از آن می توان ۱۰۰، ۲۰۰ و یا حتی ۵۰۰ برابر ارزش سرمایه واقعی سود کسب می کنند. چنانچه افرادی که جدیدا وارد دنیای بورس شوند برای اینکه بتوانند سریع تر پولدار شوند نیاز به استفاده از بیشترین مقدار ممکن از حجم سیستم دارند. خوشبختانه با ممنوع شدن بازار فاکس در بازار داخل کشور، از ادامه تکرار این روند در بین مردم عادی و از هدر رفتن سرمایه آنها نیز جلوگیری شده است. اما کماکان مورد مشابه این بازار نیز وجود دارد که در حال گول زدن افرادی است که قدرت تشخیص و اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند. در ایران و به خصوص در تهران چند مرکز غیر رسمی دلالی ارز وجود دارد که بسیاری از افرادی که به هر دلیل نیاز به تهیه ارز داشته اند حداقل یکبار اسم آنها را شنیده اند.

اولین مکان چهارراه استانبول است که دلالان ارز و به خصوص دلار و یورو در گوشه گوشه ی خیابان می چرخند و اعلام خرید و فروش دلار و ارزهای دیگر را به رهگذران می کنند. مکان بعدی سبزه میدان در بازار بزرگ تهران است که عده ی دیگری از دلالان در این مکان جمع می شوند و مکان سوم پاساژ افشار است. پاساژ افشار در خیابان فردوسی (بالاتر از چهارراه استانبول) قرار دارد و حجمی از دلالی های دلار در آن اتفاق می افتد. حال در این میان بر اساس این سه مکان و روش اقدام دلال های حاضر در این مکان ها اصلاحاتی مانند دلار سبزه (دلار سبزه میدان)، دلار افشار (دلار پاساژ افشار) و دلار چهارراه استانبول رایج شده است که هیچ مرجع قانونی ندارد. اگر از این اشخاص خرید کنید احتمال ضرر، گرفتن دلار تقلبی، کلاهبرداری و هر موضوع دیگری کاملا احتمال دارد.

دلار فردایی

مفهوم دلار فردایی سبزه چیست؟

پیش بینی قیمت دلار امروز ۲۲ مهر

روز گذشته دلار معاملات در محدوده ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومانی شروع شد و در پایان ساعات کاری بازار، دلار با قیمت ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومانی به پایان رسید. بنابراین بازار روز گذشته با یک افزایش ۴۰۰ تومانی همراه بود. اما بازار امروز چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟ روز گذشته بر اساس اطلاعات اعلام شده بانک مرکزی از معاملات ارزی در بازار دوم، حجم عرضه به شکل حواله نسبت به روز کاری قبل در حدود ۲۷ درصد افزایش داشته و به بیش از ۱۶۸ میلیون یورو رسید. در این میان نیز معاملات ارزی بیش از ۸۵ میلیون دلار به شکل اسکناس عرضه شد. با وجود عرضه ارز در بازار، قیمت دلار در بازار آزاد کاهش نداشت. در این میان کارشناسان اعتقاد دارند که نوسان گیران به دنبال آن هستند که تا قبل از انتخابات آمریکا با جوسازی های سیاسی قیمت را تا حد ممکن افزایش دهند.

بیشتر کارشناسان بازار انتظار داشتند که عرضه بازار به صورت ملموس تری شکل گیرد، اما این اتفاق رخ نداد. در این میان نیز سطح تقاضا در معاملات فردایی و نقدی بالا بود و در این میان سهامداران از عرضه بازار هراسی نداشته و با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کردند. از طرف دیگر خبر رئیس کل بانک مرکزی به عراق موضوع دیگری بود که بر روی بازار دلار اثر گذاشت. رئیس بانک مرکزی گفت: با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزاد کردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیده‌ایم. از سوی دیگر دیروز زمزمه‌هایی هم شنیده شد مبنی بر اینکه پالت‌های دلار کره جنوبی در راه ایران است.

قیمت دلار فردایی هرات

علاوه بر کاهش حجم صادرات غیرنفتی ایران در شش ماهه اول سال جاری، کاهش سرعت تسویه در معاملات نیز فشار زیادی از طرف بازار ارز هرات به بازار داخلی وارد کرد. این عوامل منجر به افزایش قیمت ارز در این روزها شده است. علاوه بر آثاری که تحریم ها بر اقتصاد ایران داشته است، شیوع ویروس کرونا و همچنین کم شدن سطح صادرات غیر نفتی کشور به همه ترین عامل افزایش نرخ ارز در سال جاری تبدیل شد. شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت‌‌های اقتصادی موجب کاهش صادرات غیرنفتی ایران‌ و ادامه افزایش بهای ارز شد به‌طوری که در روز گذشته نرخ ارز در بازار آزاد به ۳۱ هزار تومان رسید.

منبع : https://vaghayerooz.com/fa/news/5015

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار