ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا مردم در سامانه املاک و اسکان نام نویسی نکردند؟

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشکل مستاجرها برای ثبت املاک / چرا مردم در سامانه املاک و اسکان نام نویسی نکردند؟

فرصت ثبت املاک در سامانه املاک و اسکان به پایان رسیده و بسیاری از مردم هنوز اطلاعاتی را ثبت نکرده‌‎اند. مستاجرها می‌گویند که مالک با آنها همکاری نکرده و اجازه ثبت ملک را نداده، از سوی دیگر برخی از مالکان نیز می‌گویند که این مالیات به حق نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهلت ثبت اطلاعات املاک ساعت ۲۴ دیشب به پایان رسید. این نام‌نویسی از روز ۱۹ فروردین آغاز شده و به مدت دو ماه تا روز ۱۹ خرداد ادامه داشت.

این طرح ابهاماتی داشت، مثلا حقوقی‌ها مجبور نبودند که املاک خود را ثبت کنند، این در حالی است که بیشترین خانه‌های خالی در اختیار حقوقی‌هاست. همچنین بسیاری از مردم از مالیاتی که قرار است در این طرح از آنها گرفته شود ناراضی‌اند و می‌گویند که این مالیات به حق نیست.

مستاجرها نیز باید املاک استیجاری خود را ثبت می‌کردند اما مخاطبان تجارت‌نیوز می‌گویند که برخی از مالکان با آنها همکاری نکرده‌‎اند و به نحوی مانع از ثبت خانه شده‌اند.

مالکان اجازه ثبت ملک را ندادند

«اجاره نامه ما دست صاحبخونه هست زنگ زدیم کد ملی بپرسیم برا ثبت نام بهمون نداد هیچ فرداش زنگ زده میگه اگه ناراضی هستی خالی کنین»

«من مستاجر یک آپارتمان یک خوابه ۷۶ متری هستم و بعنوان مستاجر در سامانه ثبت املاک آنرا ثبت کردم ولی مالک من در ایران نیست چکار باید بکند»

«من خیلی ها را می شناسم که گفتند ثبت نام نمی کنند»

«کسانی که خونه ندارن و مستاجر هستن هم باید ثبت نام کنن چرا این مسئله رو تو رسانه ملی بیان نمیکنن»

«دقیقا ماهم چون اشنا بود قلنامه ننوشتیم الان کد ملی نمیده میگه هرکار میخوای بکن فک میکنه میخوام با خونش وام بگیرم»

چرا برخی‌ها املاک خود را ثبت نمی‌کنند؟

«ثبت نام نمی کنیم. دولتی ها برند ثبت نام کنند»

«ثبت نام نکنید ، با دست خودتون،خودتون رو بیچاره نکنید»

«اگه در این طرح ثبت نام کنید خانه شما شامل مالیات میشود و این خبر برعکس میباشد»

«سپردم بنگاه، مستاجر پیدا نشده، حالا باید مالیات بدم ،عقل ،وجدان، چیز خوبیه»

در خصوص تمدید مهلت ثبت املاک در سامانه مذکور،

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی دیشب به به تجارت‌نیوز گفت: پیشنهاد تمدید زمان ثبت‌نام در ستاد ملی مقابله با کروناست. قرار است جلسه این ستاد در روز شنبه هفته آینده تشکیل و در خصوص تمدید زمان تصمیم‌گیری شود.

همچنین به گفته او فعلا سامانه بسته شده و اگر در جلسه شنبه تصمیم بر تمدید زمان باشد دوباره سامانه باز می‌شود. اما اگر مهلت جدید داده نشود املاک کسانی که ملک خود را ثبت نکرده باشند به عنوان خانه خالی حساب می‌شود و مشمول پرداخت مالیات بر خانه خالی می‌شوند.

زهرا بارانی

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار