ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دیفای چیست؟

0

DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز واژه‌ای است که خدمات مالی همتا به همتا بر روی بلاک‌چین‌های عمومی و به خصوص اتریوم را در برمی‌گیرد. با Defi ، می‌توانید اغلب چیزهایی که بانک‌ها پشتیبانی می‌کنند مانند به دست آوردن بهره، وام، خرید بیمه، دارایی‌های تجاری و … را انجام دهید؛ اما Defi سریع‌تر است و نیازی به کاغذ بازی یا وجود شخص ثالث ندارد. همانند رمزارز، Defi نیز جهانی، همتا به همتا (یعنی مستقیما میان دو نفر و نه از طریق یک سیستم مرکزی) با قابلیت حفظ حریم خصوصی و برای همه باز است.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ دیفای (Defi) از منطق اصلی بیت‌کوین تبعیت می‌کند، این موضوع پتانسیلی برای ایجاد بازارهای مالی منصفانه‌تر آزادتر و بازتر را فراهم می‌آورد که قابل دسترس برای همه کسانی است که به اینترنت متصل هستند.

مزایای آن چیست؟

باز بودن: نیازی به گرفتن مجوز یا باز کاردن حساب کاربری ندارید، فقط با ایجاد یک کیف پول دسترسی پیدا می‌کنید.

قابلیت استفاده از نام مستعار: نیازی به اعلام نام، آدرس ایمیل یا اطلاعات شخصی وجود ندارد.

انعطاف پذیر: می‌توانید داراییتان را هر زمانی هر جایی منتقل کنید، بدون تقاضای مجوز، انتظار برای پایان نقل و انتقال‌های طولانی مدت و حق عضویت‌های گران.

سریع: نرخ بهره‌ها و پاداش‌ها اکثرا سریعا به روز می‌شوند (به سرعتِ هر ۱۵ ثانیه یک بار).

شفافیت: تمام اشخاص درگیر می‌توانند مجموعه کامل تراکنش‌ها را مشاهده کنند (شرکت‌های خصوصی به ندرت چنین شفافیتی را اعطا می‌کنند.)

Defi چگونه عمل می‌کند؟

کاربران عموما از طریق نرم افزارهایی موسوم به دَپس (اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز) مشارکت می‌کنند، که اغلب این نرم افزارها بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کنند. بر خلاف یک بانک سنتی، هیچ فرمی برای پرکردن یا حسابی برای باز کردن وجود ندارد. در این بخش سعی کرده‌ایم که برخی روش‌های مشارکت افراد در Defi را بیان کنیم:

وام دادن: رمزارز خود را قرض داده و بهره و پاداش در هر دقیقه دریافت کنید، نه هر ماه یک بار.

وام گرفتن:  بدون نیاز به کاغذبازی فورا وام دریافت کنید، مانند وام‌های بسیار کوتاه مدت موسوم به “وام‌های برق آسا” که نهادهای مالی سنتی ارائه نمی‌دهند.

تجارت:  تجارت همتا به همتای دارایی‌های رمزارزی خود را انجام دهید، و بدون نیاز به پرداخت کارمزد سهام خرید و فروش کنید.

پس انداز برای آینده

برخی از رمزارزهای خود را در حساب‌های پس انداز آلترناتیو خود قرار دهید و نرخ بهره‌های بهتری از آنچه در بانک به دست می‌آورید دریافت کنید.

خرید مشتقات

بر روی دارایی‌های مشخصی شرطبندی‌های کوتاه مدت یا بلندمدت کنید. به این قابلیت به عنوان نسخه رمزارزی امتیاز خرید و فروش سهام با بهای از پیش تعیین شده یا قراردادهای معاملات سلف نگاه کنید.

معایب Defi چیست؟

نرخ‌های تراکنش پرنوسان بر روی بلاک‌چین اتریوم به معنی پرهزینه شدن تجارت فعال است. بسته به اینکه از چه دَپسی استفاده می‌کنید و چگونه آن را به کار می‌گیرید سرمایه گذاری‌تان می‌تواند ریسک بالایی تجربه کند، به هر حال این یک تکنولوژی جدید است.

منبع : https://www.eghtesadonline.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار