ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مشکلات اقتصادی؛ دلیل اصلی عدم تمایل به فرزندآوری:

0

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد؛

راه حل رشد جمعیت، تشویق کردن نیست/ مشکلات اقتصادی؛ دلیل اصلی عدم تمایل به فرزندآوری.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: اینکه مردم را برای بچه‌دار شدن تشویق کنیم، راه حل نیست. باید شرایطی ایجاد شود که مردم رغبت به بچه‌دار شدن داشته باشند تا بتوانند از نظر اقتصادی فرزند خود را حمایت کنند. وقتی اعتماد عمومی در جامعه از بین رفته است، این کار سخت‌تر می‌شود.

مهراد عباد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد توقف رشد جمعیتی کشور و تاثیر آن بر اقتصاد اظهار کرد: مسلما رشد جمعیتی روی اقتصاد تاثیرگذار است. با روندی که پیش می‌رویم جامعه در حال پیر شدن است و نسل‌های جوان در سال‌های آینده کمتر خواهند شد. اما اینکه مردم را برای بچه‌دار شدن تشویق کنیم راه حل نیست، باید شرایطی ایجاد شود که مردم رغبت به بچه‌دار شدن داشته باشند تا بتوانند از نظر اقتصادی فرزند خود را حمایت کنند. وقتی اعتماد عمومی در جامعه از بین رفته است، این کار سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: بسیاری از جوانانی که می‌توانستند بچه‌دار و باعث افزایش جمعیت ایران شوند، طی سال‌های گذشته از کشور خارج شده‌اند. بنابراین باید فکری برای این موضوع شود تا مهاجرت کاهش یابد.

وی با اشاره به دلایل این مساله گفت:‌ عامل اصلی نبود بستر فرزندآوری، اقتصادی است. افراد وقتی هزینه‌ها را می‌بینند و برآورد می‌کنند که حتی از پس هزینه‌های خود هم برنمی‌آیند، پس نتیجه می‌گیرند که نمی‌توانند فرزندی را هم به خانواده خود اضافه کنند.

عباد در ادامه افزود: با پیر شدن جمعیت دیگر نیروی تازه کار وارد اقتصاد نمی‌شود، نیاز به خدمات درمانی بیشتر و بیمه درمانی که الان هم با مشکلات زیادی مواجه است، دچار چالش‌های بیشتری مواجه می‌شود. پس این موضوع باید بسیار ریشه‌ای حل شود.

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: تاثیرات توقف رشد جمعیتی جامعه شاید در شاخص‌های اقتصادی تاثیر زیادی نداشته باشد، اما تاثیرات آن غیرمستقیم خواهد بود. با ورود نسل جوان هم نیروی کار جوان و هم ایده‌های جدید شکل می‌گیرد و با پیری جمعیت دیگر ایده و خلاقیت در اقتصاد هم کمتر می‌شود، از طرف دیگر هزینه جامعه پیر بیشتر از خلق ثروت آن است.

به گزارش ایلنا، پیشتر صالح قاسمی، پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان در این‌باره گفته بود: «براساس آمارهایی که در حال حاضر در طرح تحول جمعیتی کشور داریم، نرخ رشد جمعیتی کشورمان حدود ۶/  ۰ تا‌ ۷/ . درصد است و با سرعت بسیار زیادی در حال کاهش است. نرخ باروری کشورمان ۱/  ۰ و ۶ / ۰ فرزند به ازای هر زن است، در حالی که نرخ جانشینی ۱/ ۲ فرزند به ازای هر زن است که متا‌سفانه باید گفت نرخ باروری فعلی کشورمان پایین‌ترین نرخ باروری دنیای اسلام است.»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار