ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مردم حق دارند در شرایط تورمی بر روی مسکن سرمایه‌گذاری کنند:

0

غلامرضا مرحبا در گفتگو با رصد اقتصادی؛

مردم حق دارند در شرایط تورمی بر روی مسکن سرمایه‌گذاری کنند/ دریافت مالیات از خانه‌های خالی تنها یک ابزار است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم حق دارند که برای حفظ ارزش سرمایه خود، خانه یا زمین خریداری کنند.

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رصد اقتصادی اظهار داشت: قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی به تنهایی برروی کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار نیست و تنها به عنوان یک ابزار مطرح است که کمک می‌کند افزایش قیمت مسکن را کنترل می‌کند و مانع احتکار مسکن خواهد شد.

وی افزود: درواقع هدف از تصویب طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی این است که عرضه مسکن به بازار  مصرف برای دارندگان واحدهای اضافی به صرفه‌تر باشد تا اینکه بخواهند آن را احتکار کنند تا به این ترتیب دارندگان واحدهای مسکونی اضافی مجبور شوند واحدهای مسکونی خود را به بازار مصرف عرضه کنند؛ چون طبق گزارش‌ها، برخی از افراد بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی در اختیار دارند که اصلاً به بازار عرضه نکرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره این ادله که بسیاری از مردم برای حفظ ارزش سرمایه خود حاضر نیستند مسکن اضافی تحت مالکیتشان را به فروش برسانند، گفت: این ادله درست است و مردم حق دارند که برای حفظ ارزش سرمایه خود، خانه یا زمین خریداری کنند و راجع به آن هم صحبت کرده بودیم اما وقتی ما درباره عرضه صحبت می‌کنیم، اجاره را هم شامل می‌شود؛ یعنی صاحبان خانه می‌توانند واحد مسکونی خود را تحت مالکیت داشته باشند اما به این شرط که آن را به بازار اجاره عرضه کنند تا قیمت اجاره‌ها متعادل‌تر شود.

مرحبا خاطرنشان کرد: طبیعی است در کشورمان بازارهایی که بتوانیم در آن سرمایه‌گذاری کنیم، محدود است و از سوی دیگر یک نقدینگی بزرگ و انباشته‌ای هم وجود دارد که به صورت سرگردان است و چون بدون برنامه وهدفمند در بعضی بخش‌ها سرمایه‌گذاری شده، فاجعه‌ای را به بار آورده است.

منبع : https://www.rasadeghtesadi.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار