ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چگونه در روز های منفی بورس به سود برسیم؟

0

تحلیلگران معتقدند که سهامداران باید نگاه بلند مدتی به بازار سرمایه داشته باشند زیرا در کوتاه مدت امکان دریافت سود در بازار سرمایه وجود ندارد.

به گزارش منیبان به نقل از یکتاپرس، یک تحلیل واقعی را در نظر می ­گیریم. فعلی سهام «ونوین» ۴۷۰ تومان بوده و با استفاده از تحلیل تکنیکال و تابلو خوانی تشخیص داده ­اید که قیمت این سهم از محدوده ۴۷۰ تومان ریزش کرده و حداقل هم تا محدوده ۴۰۰ تومان به ریزش خود ادامه دهد.

برای اینکه بتوان در بورس موفق بود و ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داد باید استراتژی معاملاتی داشت و تحت هیجان و تنها با تکیه بر نظرات دیگران خرید و فروش انجام نداد. استراتژی‌های هر فردی به میزان ریسک‎‌پذیری او بستگی دارد. متنوع کردن سبد سهام و تشکیل پورتفوی، قرار دادن حد ضرر و فروش در بازدهی موردنظر و تحت تاثیر رفتارهای هیجانی قرار نگرفتن، اختصاص دادن بخشی از سرمایه‌گذاری به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و … بخشی از نکاتی است که باید در سرمایه‌گذاری در بورس آنها را رعایت کرد.

در این حالت می ­توانید با هر تعداد سهمی فروش تعهدی گرفته و در محدوده ۴۰۰ تومان اقدام به خرید سهم کنید. در این حالت سود شما از هر سهم معادل ۷۰ تومان خواهد بود. حال اگر در موقعیت فروش تعهدی ۱۰۰۰۰ سهم را در قیمت ۴۷۰ تومان اخذ کرده و در قیمت ۴۰۰ تومان نیز خرید انجام دهید منفعت حاصل از این معامله ۷ میلیون تومان خواهد بود.

یکی از موضوعاتی که باید در معاملات بورس در نظر داشت، زمان صحیح ورود به یک سهم است، پیش از خرید هر سهم باید با مطالعه روندها یا عملکرد مالی و بنیادی سهم انتظار خود را از یک سهم مشخص کرد و با توجه به آن زمان صحیح ورود را تعیین کرد.

معمولا خرید سهم آسان‌تر از فروش آن است چرا که بعد از خرید اگر روند صعودی باشد، معامله‌گر نسبت به آینده سهم طمع کرده و به دنبال سودآوری می‌ماند و همین موضوع موجب می‌شود که نه تنها سود مدنظر خود را نبرد بلکه حتی در نهایت به زیاندهی نیز برسد. در روندهای نزولی نیز سهامدار به دنبال بازگشت سهم و سودآوری است کما اینکه سهم روز به روز از ارزشش کمتر می‌شود و به ضرر سهامدار افزوده می‌گردد.

اما داشتن استراتژی خرید و فروش و داشتن سود و حدضرر موجب خواهد شد که بدون توجه به روند بازار معامله‌گر پس از گرفتن سودمدنظر از سهم خارج شود. باید این نکته را پذیرفت که قرار نیست تمام سودهای بازار برای ما باشد و البته نسبت به هیچ سهمی تعصب نداشت.

کی از راه‌هایی که می‌توان از میزان ضرر کاست، روشی است که اصطلاحا کم کردن میانگین گفته می‌شود. اگر شما سهمی را با مطالعه خریداری کردید ولی به دلیل اصلاح در روند نزولی قرار دارد می‌توانید با خرید در قیمت‌های پایین‌تر می‌توانید میانگین خرید سهم خود را کم کنید تا با آغاز روند صعودی زودتر به سود برسید. به عنوان مثال فرض کنید پس از تحلیل تکنیکال و بنیاد سهم، شما ۱۰۰۰ سهم را با قیمت ۲۰۰۰ تومان خریداری کردید ولی معتقدید ارزش این سهم و هدف قیمتی آن ۳۰۰۰ تومان است.

پس از گذشت چند مدت قیمت سهم به ۱۵۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند. شما حالا ۲۵ درصد در ضرر هستید با خرید ۲۰۰۰ سهم دیگر در قیمت ۱۵۰۰ تومان حالا میانگین خرید شما ۱۶۶۶٫۷تومان خواهد شد و میزان ضرر شما به ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند یعنی اگر قیمت سهم به ۱۶۶۷ تومان برسد شما به سودآوری خواهید رسید. این روش کم کردن میانگین به روش مارتینگل معروف است که بر اساس آن شما سرمایه اولیه خود را به قسمت‌های نامساوی (از توان‌های عدد ۲۲) تقسیم می‌کنید و خرید خود را در قیمت‌های مختلف بر مبنای این ضرایب انجام می‌دهید.

حفظ آرامش در بازار منفی

یکی دیگر از راه های سود کردن در بازار های منفی خرید واحد های صندوق درامد ثابت است. صندوق های درامد ثابت مانند بانک ها مقداری سود را تضمین میکنند و در بازار های منفی و مثبت سود تضمینی را به سهامداران میدهند.

اگر در بازاری که ریزشی است صندوق درامد ثابت خریداری کنید، نه تنها ضرر نمی کنید بلکه سود هم نصیب شما می شود.

((بازار های منفی در اوج نا امیدی برمی گردند)) شاید این جمله را بارها شنیده باشید؛ عملی کردن این واقعیت بسیار سخت است چرا که در لحظه های نا امیدی تمام حواس شما معطوف می شود به این که سهم را حتی با ضرر بفروشید و از معامله ای که باعث عذاب شده خارج شوید.

در این رابطه بسیاری از تحلیل گران بزرگ گفته اند که شخصیت یک معامله گر بسیار مهم تر از دانش اوست. توصیه اکید ما به شما این است که در بازار های منفی احساسات خود را کنترل کنید و دقیقاً طبق تحلیل خود پیش بروید تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

منبع : https://www.moniban.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار