ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هزینه درمان بازنشستگان تامین اجتماعی چگونه دریافت می‌شود؟

0

تهران – ایرنا – سازمان تامین اجتماعی مطابق با ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی موظف به پرداخت کامل هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان بازنشسته است، اما این هزینه از خانواده بازنشستگان و غیربیمه‌شدگان سازمان چگونه دریافت می‌شود؟

به گزارش ایرنا، اواخر سال ۱۳۳۱ بود که «لایحه قانونی بیمه‌های اجتماعی کارگران» با هدف معالجه و پرداخت غرامت جامعه کارگر تصویب و به دنبال این لایحه، سازمانی مستقل تحت عنوان «سازمان بیمه‌های اجتماعی کارگران» تأسیس شد.

یک سازمان اجتماعی بیمه‌گر که در فروردین ۱۳۴۲ به «سازمان بیمه‌های اجتماعی» تغییر نام یافت و به دنبال تاسیس برخی از نهادهای اجتماعی بیمه‌ای و تشکیل وزارت رفاه اجتماعی در سال ۱۳۵۳ موجب تشکیل «سازمان تأمین اجتماعی» و تصویب قانون تأمین اجتماعی در تیرماه ۵۴، به عنوان آغازگر تحولی نو در نظام اجتماعی و سلامت کشور شد.

یک سازمان حمایتی که به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی جامعه بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی (از جمله درمان) قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند که با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده بزرگ تامین اجتماعی هستند.

سازمانی که این روزها بدون شک زیر سایه سنگین کرونا، افزایش بیماری‌ها و تشدید هزینه‌های درمان باید چتر حمایتی خود را بیش از گذشته بر سر قشر مستمری‌بگیر باز کند.

عباسعلی سلطانی‌کیا بازنشسته برتر کشوری منتخب سازمان تامین اجتماعی و مدیر سابق طرح و برنامه پارک علم وفناوری در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این سازمان مطابق با ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی موظف به پرداخت کامل هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان بازنشسته است.

به گفته وی، کسر ۲ درصد از حقوق بازنشستگی به منظور هزینه‌های درمان بازنشستگان نیز به جهت پرداخت این هزینه‌ها انجام شده و بیمه‌شدگان بازنشسته تامین اجتماعی نباید هزینه‌های درمان را شخصا پرداخت کنند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره هزینه درمان بازنشستگان این سازمان گفت: هزینه معالجه و درمان بیمه‌شدگان اجباری و بازنشستگان تأمین اجتماعی و همچنین اشخاص تبعی آنان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قراراداد سازمان تامین اجتماعی رایگان است.

امیرعباس منوچهری اظهار داشت: هزینه درمان غیربیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی هم براساس تعرفه‌های مصوب هیات وزیران در بخش عمومی غیردولتی و همچنین قرارداد با مراکز درمانی ملکی و سازمان‌های بیمه‌گر دریافت می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر مراکز درمانی تامین اجتماعی تمامی امکانات و تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را نیز فراهم کرده است.

فرانشیز بستری رایگان برای بیمه‌شدگان بیش از ۶۵ سال

طی هفته‌های اخیر اما براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته سازمان تامین اجتماعی، فرانشیز بستری برای بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در شهرهای فاقد بیمارستان‌های ملکی هم رایگان شده است.

طرحی که بدون شک برای این قشر بازنشسته یک حمایت اقتصادی، درمانی محسوب می‌شود و می‌تواند به عنوان یک بسته حمایتی در قالب برنامه‌های متعدد برای بخش‌های سرپایی و… نیز توسعه یابد.

شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در خصوص فرانشیز بستری رایگان برای بیماران بالای ۶۵ سال نیز به خبرنگار ایرنا گفت: درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان رایگان است، اما این مراجعه در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی با دریافت مبلغی تحت عنوان فرانشیز همراه است.

وی افزود: هزینه بیمه‌شدگان در مراکز درمانی طرف قرارداد، در بخش بستری ۱۰ درصد و در بخش سرپایی برابر با ۳۰ درصد است.

غفاری ادامه داد: براساس تصمیمات اتخاذ شده سازمان اما این هزینه (فرانشیز بستری) برای بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در شهرهای بدون بیمارستان‌های ملکی هم رایگان شده است.

به گفته مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی همچنین برای بیماران صعب‌العلاج نیز امتیازاتی در نظر گرفته شده است که در دست تکمیل بوده و اجرا خواهد شد.

اقدامی که در کنار طرح‌های حمایتی درمان، فرانشیز بستری رایگان برای بیماران بیش از ۶۵ سال و… بتواند در شرایط کنونی اقتصادی که ویروسی ناشناخته نیز ساکنین کره زمین را رها نمی‌کند، بخشی از بار سنگین هزینه‌های معیشتی و درمانی را بردارد.

گزارش از الهام دربان

منبع : https://www.irna.ir/news/84309382

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار