ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

زیان خریداران پالایشی با سهام جایزه جبران می‌شود:

0

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تشریح کرد؛

پیشنهادهای ده‌گانه سازمان بورس برای اصلاح بازار/ زیان خریداران پالایشی با سهام جایزه جبران می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در نشست خبری سخنگوی دولت گفت: ۱۰ پیشنهاد از سوی سازمان بورس برای اصلاح بازار ارائه شده و سه پیشنهاد آن برای دولت تصویب نهایی شده و ۷ پیشنهاد بعد از تصویب دولت باید در شورای هماهنگی اقتصادی نیز تصویب شود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در نشست سخنگوی هیأت دولت که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، اعلام کرد در پی ریزش شاخص بورس در ماه‌های گذشته سازمان بورس ۱۰ پیشنهاد اصلاح روند بازار و تقویت جانب تقاضا در بورس ارائه کرد که سه پیشنهاد از این پیشنهادها در هیأت دولت تصویب و نهایی شده و ۷ پیشنهاد دیگر بعد از مصوبه دولت نیاز دارد که در جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب شود که امیدواریم مورد تصویب نهایی قرار گیرد.
محمدعلی دهقان دهنوی عنوان کرد: اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، رفع ممنوعیت نهادهای مالی بازار سرمایه برای استفاده از تسهیلات بانکی و اعطای اقامت ۵ ساله برای سرمایه‌گذاران خارجی برای خرید سهام از امروز به صورت مصوبه در بازار سرمایه اجرایی خواهد شد.
وی گفت: همچنین یکی از این پیشنهادها این بود که خریداران پالایش یکم که از دولت خریداری کرده‌اند بر اثر ریزش شاخص بازار دچار زیان شده‌اند که پیشنهاد کردیم دولت از محل سهام جایزه به میزان زیان این افراد واحدهای جدید از همین صندوق ای‌تی‌اف پالایشی یا از صندوق‌های دیگر ای‌تی‌اف دولتی به آنها سهام جایزه بدهد تا زیانشان جبران شود.
وی گفت:‌ قبلا شرکتهای سرمایه‌گذاری برای دریافت تسهیلات بانکی برای خرید سهام ممنوعیت داشتند، اما پیشنهاد شد با توجه به نیاز بازار موافقت شد این ممنوعیت دریافت تسهیلات رفع شود و این شرکتها بتوانند برای توسعه سرمایه‌گذاری از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
رئیس سازمان بورس همچنین گفت: همچنین مقرر شد خارجی‌هایی که اقدام به خرید سهام در بازار بورس ایران می‌کنند، اعطای اقامت پنج ساله برایشان قائل شویم که خارجی‌ها با خرید سهام در بازار می‌توانند اقامت پنج‌ساله دریافت کنند.
وی همچنین گفت:‌ ۷ پیشنهاد دیگر به شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارجاع شده است که یکی از آنها این است که قبلا مصوبه داشتیم که طی آن ۸۰ درصد از درآمد ناشی از مالیات نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ به عنوان آورده دولت در حساب صندوق تثبیت بازار و برای حمایت از بازار قرار گیرد. پیشنهاد دوم این بود برای ترغیب شرکتهای بورسی به توسعه سرمایه‌گذاری، از محل سود انباشته شرکت‌ها اگر صرف افزایش سرمایه بشود، به همان میزان افزایش سرمایه از پرداخت مالیات معاف شود.
همچنین شرکت‌هایی که اقدام به خرید سهام شرکت‌های زیرمجموعه خود می‌کنند، در جهت حمایت از بازار ۵۰ درصد از مبلغ خرید سهام یادشده به عنوان امهال مالیات یک سال این شرکت‌ها قبول شود یعنی به عبارت دیگر شرکتهای بزرگ می‌توانند مالیاتی که باید به دولت بپردازند را یک سال نزد خود نگه دارند و با پول این مالیات به خرید سهام شرکت‌های زیرمجموعه خود کنند.
دهقان دهنوی پیشنهاد چهارم سازمان بورس را اینگونه عنوان کرد که بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری به دلیل علاقمندی به سرمایه‌گذاری و حمایت از بازار سرمایه و سهامی که متعلق به آنهاست بتوانند وارد بازار سرمایه شوند. قبلاً ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید شرکتها را از خرید سهام ممنوع کرده بود و برای آن جریمه درنظر گرفته بود، اما پیشنهاد کردیم، اگر بانکها از محل اموال مازاد خود به خرید سهام اقدام کردند، به مدت سه سال بتوانند از مجازات ماده ۱۶ معاف شوند و منابع بانکها به حمایت از بازار سرمایه بیاید.
رئیس سازمان بورس در مورد پیشنهاد پنجم گفت: قرار شد با توجه به اینکه امکان سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه خارجی طبق اساسنامه فراهم است، این امکان در بازار سرمایه ایران هم فراهم شود و صندوق توسعه ملی بتواند بعد از مصوبه‌ای که دولت داشت، اگر شورای هماهنگی هم تصویب کرد، بتواند در بازار سرمایه ایران سرمایه‌گذاری کند.
دهقان دهنوی همچنین گفت: مورد ششم پیشنهادی بود که صندوق توسعه بازار تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی با ضمانت دولت منتشر کند و سیاست حمایتی از بازار سرمایه اعمال کند.
وی هفتمین مورد پیشنهاد سازمان بورس را به شورای هماهنگی اقتصادی سران گفت: کسانی که واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق پالایش یکم یا ای‌تی‌اف دولتی را خریده‌اند، برخی از آنها به خاطر ریزش بازار دچار زیان شده‌اند. قرار شد زیان آنها جبران شود، به ین ترتیب که یا از واحدهای سرمایه‌گذاری همین صندوق پالایشی یا واحدهای صندوق بعدی به عنوان سهام جایزه به اندازه زیان آنها داده شود تا زیان خریداران پالایشی جبران شود و این در راستای تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران به دولت ارائه شده است که در هیأت دولت موافقت شد.
به گفته دهقان، بسته سیاستی ۳+۷ که در واقع پیشنهادهای دهگانه بود، در دولت تصویب شده و امیدواریم ۷ پیشنهاد هم در شورای هماهنگی اقتصادی تصویب شود و ما امیدواریم با اجرای این پیشنهادها روزهای بهتری در انتظار بازار سرمایه ایران باشد.
منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1312793

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار