ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تحمیل شدن تعرفه‌های آزاد به بازنشستگان و کارگران:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تحمیل شدن تعرفه‌های آزاد به بازنشستگان و کارگران/خروجی معکوس نسخه الکترونیک با کارشکنی مراکز درمانی و داروخانه‌ها.

مشاور عالی کانون انجمن‌های صنفی کارگران، گفت: «با اجرای طرح حذف دفترچه‌ها در مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها، اگرچه که در ظاهر می‌بایست فرآیند دریافت خدمات بهتر شود اما متاسفانه برخی خبرها نشان از خروجی معکوس دارند.»

عباس سالاری (مشاور عالی کانون انجمن‌های صنفی کارگران ایران) به خبرنگار ایلنا، گفت: «با اجرای طرح حذف دفترچه‌ها در مراکز درمانی، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها اگرچه باید فرآیند دریافت خدمات برای خدمت بهتر شود اما متاسفانه برخی خبرها نشان از خروجی معکوس برای بعضی مراجعه‌کنندگان کارگر بویژه بازنشستگان و از کار افتادگان دارند.»

وی افزود: «عدم اتصال برخی مراکز خصوصی به سامانه استعلام اعتبار بیمه تامین اجتماعی که از روی عمد، صورت می‌گیرد مانع از بهبود یافتن خدمات شده است؛ البته سازمان تامین اجتماعی سامانه خود را مستقر کرده است اما مراکز خصوصی به بهانه قطع بودن ارتباط سیستم با سرور تامین اجتماعی که به صورت عمد یا سهوی صورت می‌گیرد، باعث پرداخت هزینه مضاعف به صورت تعرفه‌ی آزاد برای مراجعه‌کنندگان عمدتاً کارگر شده‌اند. در نتیجه اینها کارشکنی می‌کنند اما هزینه آن را بازنشستگان و کارگران پرداخت می‌کنند.»

مشاور عالی کانون انجمن‌های صنفی کارگران ایران افزود: «از هنگام اجرای این طرح، انتقاداتی از سوی کارگران و بازنشستگان ساکن در مناطق مختلف کشور گزارش شده است. این در حالی است که زمانی این سیستم کارایی دارد که کل کشور بتوانند براحتی وارد سایت شوند. پزشکان حق ویزیت خود را نقد دریافت می‌کنند اما در حال حاضر بعضی از پزشکان خیلی راحت می‌گویند اینترنت نداریم اگر هم دارند زمانی برای وارد کردن داروها به سامانه اختصاص نمی‌دهند. متاسفانه داورخانه هم چنین بهانه‌هایی می‌گیرند و با طرح حذف نسخ الکترونیک، همکاری چندانی نمی‌کنند.»

سالاری افزود: «در این شرایط کارگران و بازنشستگان در بدر از این داروخانه به داروخانه‌ی دیگر می‌دوند. به همین جهت امیدوارم تا زمانی که تمامی زیرساخت‌ها تکمیل نشده و پذیرش نسخ الکترونیک به الزام تبدیل نشده است، سازمان دفتر چه‌های کاغذی را تمدید کند. متاسفانه چندین سال است که از دولت الکترونیک بحث می‌شود اما در عمل به اجرا درنیامده است. برای نمونه زمانی که بخواهید در جایی استخدام شوید حتما باید چندین قطعه عکس و فتوکپی مدارک را ارائه کنید.»

وی با بیان اینکه البته اگر دولت الکترونیک به معنای واقعی محقق شود، سالانه میلیاردها تومن صرفه جویی صورت میگیرد و قطع هزاران درخت برای تولید کاغذ و مدارک متوقف می‌شود، افزود: «یکی از مجموعه‌های که در کنار مراکز درمانی و… باید خود را با دولت الکترونیک تطابق دهد، شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان است.»

مشاور عالی کانون انجمن‌های صنفی کارگران ایران، افزود: «بازنشستگان باید مدارک آزمایش‌های خود را به صورت کاغذی دریافت کنند و پس از چند ساعت معطلی، تحویل آتیه سازان حافظ دهند. این شرکت باید به صورت برخط با آزمایشگاه‌ها در ارتباط باشد.»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار