ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

راه نجات بورس چیست؟

0
بازار در شرایط خوبی نیست و تعداد بسیار زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند و روند فرسایشی را طولانی مدت می‌کنند اما برای نجات از این وضعیت فرسایشی بازار چه راهی وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روند بازار در چند وقت اخیر در شرایطی شکل گرفته است که تعداد زیادی از نمادها نقدشوندگی نداشته‌اند. در برخی از روزها تنها تعدادی از نمادهای شاخص‌ساز مثبت می‌شوند و با توجه به دامنه نامتقارن، شاخص را با عملکرد سبز همراه می‌کنند اما همچنان تعداد زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط موجود در بازار اینگونه توضیح می‌دهد: سهم‌های بزرگ با نقدشوندگی پایینی همراه هستند اما در مقابل تعداد بسیار زیادی از نمادها در صف فروش قفل هستند و نقدشوندگی آن‌ها تقریبا صفر است و حجم و ارزش معاملات مقدار پایینی را ثبت می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است باید به بخش کوچک بازار توجه شود. با انجام برخی از حمایت‌ها شامل تزریق پول‌های هرچند کم در برخی از نمادهای کوچک و دامنه نوسان برای ایجاد چرخش پول و نقدشوندگی در آن نمادها باز شود. با باز شدن دامنه نوسان و نقدشوندگی در آن نمادها باعث می‌شود اصلاح انجام بدهند و رفته رفته به روند تعادلی خود برگردند.

رضایتی عقیده دارد برای بازگشت بازار باید یک طرف بازار دچار زیان شود تا بازار بتواند به روند تعادلی خود برگردد. یا سهامداران زیانی را تجربه کنند تا نمادها باز شوند و یا با تزریق سرمایه‌های خرد از طریق شرکت‌ها و حقوقی‌ها برخی از نمادها از صف‌های فروش فاصله بگیرند.

میلاد فوادیان

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار