ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سلامت سالمندان از اهداف اصلی تامین اجتماعی در ۱۴۰۰

0

معاون سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

سلامت سالمندان از اهداف اصلی تامین اجتماعی در ۱۴۰۰

تهران – ایرنا – معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به طراحی الگوی مراقبت و ارزیابی سلامت سالمندان و تشکیل پرونده سلامت آنها به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های یک سال اخیر این سازمان گفت: ساماندهی مراقبت‌ها از سلامت سالمندان در راستای این طرح‌ها، از اهداف اصلی تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ است.

امیرعباس منوچهری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در خصوص اهم اقدامات معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۹ اظهار داشت: تدوین و اجرای نظام سطح بندی مراکز در سه محور اساسی خدمات بستری، مراکز درمانی سرپایی و تجهیزات پزشکی پیشرفته به منظور برقراری عدالت در دسترسی بیمه شدگان به خدمات مورد نیاز، توسعه فناوری اطلاعات در راستای تسهیل فعالیت‌های مرتبط با ذی نفعان نظیر برنامه نسخه الکترونیک از اقدامات مهم سال ۹۹ است.

وی ادامه داد: همچنین تدوین ضابطه مدیریت تعارض منافع در بخش درمان و ارسال به مبادی ذی‌ربط به منظور اخذ تایید و مدیریت بحران و برنامه ریزی جهت مقابله با اپیدمی کرونا با توجه به شیوع این بیماری در سال ۹۹ انجام گرفت.

منوچهری تصریح کرد: در سال گذشته، ۳۷۸ مرکز درمانی ملکی شامل ۷۰ بیمارستان، ۵ مرکز جراحی محدود، ۵ مرکز دندانپزشکی مستقل، ۸۳ پلی کلینیک تخصصی، ۱۲۱ درمانگاه تخصصی ، یک مرکز طب سالمندان و ۹۰ درمانگاه عمومی به جمعیت بیمه شده این سازمان خدمات درمانی ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۸ میلیون مراجعه سرپایی به مراکز درمانی ملکی نیز در سال گذشته صورت گرفته که بیش از ۳۱ میلیون از این مراجعات، خدماتی شامل ویزیت از پزشکان عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق تخصص بوده است. همچنین ۴۵۷ هزار و ۷۶۷ نفر در این بازه زمانی در بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود تامین اجتماعی بستری و خدمات دریافت کرده اند.

منوچهری افزود:  ۲۴۵ هزار و ۷۳۹ مورد جراحی در مراکز بستری و تعداد ۸۵ هزار و ۵۶۱ زایمان هم در ۹ ماهه سال گذشته در ۶۱ بیمارستان ملکی انجام گرفته که بیش از ۴۳ درصد آنها (۴۳.۶) به روش سزارین بوده است.

پذیرش بیش از ۹۹ هزار بیمار بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی ملکی
منوچهری گفت: پذیرش و ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی به بیش از ۹۹ هزار بیمار بستری مبتلا به کرونا از بهمن سال ۹۸ تاکنون در مراکز بستری مراکز درمانی ملکی، عقد قرارداد با بیش از ۵۰ هزار مرکز طرف قرارداد به منظور ارائه خدمت به بیمه شدگان، پذیرش بیش از ۱۹۰ میلیون مراجعه سرپایی از مراکز درمانی طرف قرارداد، پذیرش بیش از ۲ میلیون پرونده بستری از مراکز درمانی طرف قرارداد و ساماندهی پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد دانشگاهی و غیردانشگاهی نیز از برنامه‌های مهم این سازمان در یک سال اخیر است.

وی خاطرنشان کرد: در این بازه یک ساله همچنین ارزیابی زیرساخت راه اندازی واحد بازتوانی قلبی در بیمارستان های منتخب، اجرای پایلوت موفق برنامه نرم افزار بانک خون و پیگیری جهت پیاده سازی آن در بخش بانک خون واحدهای آزمایشگاهی تمامی مراکز بیمارستانی سازمان، نیازسنجی و صدور مجوز خرید تجهیزات پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد.

به گفته منوچهری، راهبری و اجرای برنامه های عملیاتی نظیر تامین تجهیزات پزشکی High Tech، تجهیزات پزشکی تصویربرداری، ارتقاء آنالوگ به دیجیتال و تامین آمبولانس های مراکز درمانی تابعه، ادامه استانداردسازی بخش های اورژانس، LDR  و CSSD بیمارستان های منتخب، پیشگیری از حریق و… نیز از اقدامات سودبخش سال ۹۹ است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی راه اندازی دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان های خاتم الانبیا (ص) گنبد و بیمارستان زاهدان (در راستای به روزآوری تجهیزات و امکانات تشخیصی درمانی) را نیز از دیگر اقدامات خطیر یک سال اخیر عنوان و اظهار کرد: بازنگری نهایی جداول تعیین میزان نقص عضو و ازکارافتادگی، بازنگری تعرفه اقلام اورتز و پروتز و بازنگری جداول بیماری ها و محدوده استراحت های پزشکی نیز در این بازه زمانی اتفاق افتاد.
به گفته وی، توسعه سامانه کمیسیون ها و شوراهای پزشکی و پزشکان معتمد، ارسال مکانیزه اطلاعات آرا کمیسیون های پزشکی به واحدهای مستمری شعب (که در ۸۰درصد  شعب عملیاتی شده است) و سیستم محاسبه و پرداخت حق الزحمه پزشکان معتمد (که ۹۰ درصد عملیاتی شده است)، راه اندازی بایگانی الکترونیک متمرکز مدارک پزشکی و آرا و اسناد مرتبط با کمیسیون های پزشکی هم از اقدامات مهم سال جاری است.

طراحی الگوی مراقبت و ارزیابی سلامت سالمندان
منوچهری در ادامه با اشاره به طراحی الگوی مراقبت و ارزیابی سلامت سالمندان و تشکیل پرونده سلامت سالمندان گفت: اجرای آزمایشی این طرح در سه مرکز درمانی شهر تهران با رویکرد اجرای ویزیت جامع سالمندی و پایش مستمر سطح سلامت سالمندان تحت پوشش و برنامه ریزی جهت راه اندازی کلینیک های فشارخون و دیابت در مراکز ملکی نیز از طرح‌های یک ساله اخیر است.
منوچهری یادآور شد: ارتقای خدمات هتلینگ، ارتقای دستگاه های رادیوگرافی آنالوگ به دیجیتال، تامین تجهیزات High Tech مطابق سطح بندی، ارتقای سلامت غذایی (با ایمن سازی فضای فیزیکی/تجهیزاتی/فرآیندی) در شماری از مراکز درمانی ملکی، تداوم استقرار استانداردهای اعتباربخشی در بیمارستان های تابعه سازمان با رویکرد استانداردسازی فضا، تجهیزات و فرایند در اورژانس های مراکز بستری منتخب، ساماندهی و بهسازی واحد لندری بیمارستان های ملکی نیز از طرح‌های سال آتی محسوب می‌شود.
وی افزود: همچنین ارتقای سلامت محیط کار کارکنان سازمان، بهسازی و اصلاح سیستم تهویه اتاق عمل در بیمارستان های ملکی، پیشگیری از حریق در مراکز درمانی بستری، بهسازی ناوگان حمل و نقل بیمار (آمبولانس)، استانداردسازی فضای فیزیکی و تجهیزات بلوک های زایمان در بیمارستان های منتخب، تداوم استقرار نظام مراقبت عفونت های بیمارستانی در مراکز بستری تابعه سازمان، استانداردسازی فضای فیزیکی واحد استریل مرکزی CSSD در بیمارستان‌های منتخب نیز در دستور برنامه‌های سال ۱۴۰۰ قرار دارد.
معاون سازمان تامین اجتماعی بهسازی تجهیزات واحد CSSD و ساماندهی مراقبت های سلامت سالمندان را نیز از دیگر طرح‌های ۱۴۰۰ عنوان و اظهار کرد: ایجاد دسترسی برخط دو طرفه به اطلاعات مصرف خدمات پاراکلینیک و داروخانه ها توسط بیمه شدگان در درمان مستقیم و غیرمستقیم، استقرار کلینیک های دیابت و فشارخون با استفاده از ظرفیت های موجود در مراکز درمانی ملکی، نظارت مکانیزه توسط ناظرین بیمارستانی و تایید اینترنتی نسخ رادیوتراپی به تفکیک جلسات نیز باید در سال آتی مورد توجه سازمان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: ساماندهی مصرف دارو و خدمات تشخیصی و درمانی گرانقیمت، استقرار سامانه پذیرش و پردازش الکترونیک اسناد بستری و مشارکت در تدوین راهنماهای بالینی و پیاده‌سازی در مراکز درمانی تابعه و موسسات طرف قرارداد (فاز اول: سه استاندارد) هم از طرح‌های سال آینده معاونت درمان این سازمان است.

پیاده سازی سند نقشه راه سلامت الکترونیک ۱۴۰۴ تامین اجتماعی
منوچهری همچنین با اشاره به پیاده سازی سند نقشه راه سلامت الکترونیک ۱۴۰۴ سازمان تامین اجتماعی گفت: تداوم برنامه تامین دسترسی عادلانه بیمه شدگان به خدمات تشخیصی و درمانی طبق سطح بندی خدمات درمانی مصوب از طریق توسعه مراکز ملکی، تعدیل نحوه مشارکت مالی و پیش خرید در قبال توسعه مراکز و خدمات درمانی غیر ملکی طرف قرارداد نیز باید در سال آتی در دستور کار قرار گیرد.

منبع : https://www.irna.ir/news/84264442

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار