ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پدیده های اقتصادی:

0

مفهوم ، ویژگی ها و مثال ها.

پدیده های اقتصادی، آنها به عنوان رویدادهایی که گروههایی از مردم تولید می کنند ، هنگامی که آنها به دنبال ارضای و بهبود نیازهای مادی خود هستند ، تعریف می شوند. این یک فعالیت اجتماعی است و با اتحاد همه این پدیده ها ، سیستم اقتصادی هر جامعه ظاهر می شود.

در سیستم اقتصادی ، فروش ، خرید ، پیشنهادات و به طور کلی ، همه فعالیت هایی که انسان برای تعامل در این جنبه غیر معنوی ایجاد کرده است.

باید در نظر داشت که اقتصاد و پدیده های آن در علوم به اصطلاح اجتماعی قرار می گیرند ، زیرا نمی توان آنها را از کنش انسان جدا کرد. بنابراین ، اگرچه جنبه های انسانی وجود دارد که اقتصادی نیستند ، اما هیچ پدیده اقتصادی وجود ندارد که اجتماعی نباشد.

خصوصیات پدیده های اقتصادی

آنها با قوانین توضیح داده شده اند

اگرچه نظریه های مختلفی بسته به مکتب اقتصادی که تحلیل را انجام می دهد وجود دارد ، اما به طور کلی در نظر گرفته می شود که پدیده های اقتصادی به قوانینی پاسخ می دهند که تمام فعالیت های مادی در جامعه را توضیح می دهد و مبتنی بر دو جنبه اساسی است.

اولین مورد این است که انسانها همیشه به دنبال ارضای نیازهای خود هستند. اینها همه یکسان نیستند ، زیرا اولین چیز این است که به اندازه کافی برای زنده ماندن ، یعنی غذا و سرپناه تهیه کنید. پس از دستیابی به این مهم ، مرحله بعدی نیازها سپری می شود و به همین ترتیب.

جنبه دوم این است که منابع محدود هستند و بنابراین قادر به داشتن مقداری هستند که توسط قانون عرضه و تقاضا تعیین می شود.

اگر افراد زیادی بخواهند خانه بخرند و تعداد بسیار کمی نیز ساخته شده باشد ، قیمت افزایش می یابد ، مگر اینکه قانونی وضع شده باشد که مانع آن شود.

آنها مربوط به جامعه هستند

تفکیک اقتصاد از جامعه امکان پذیر نیست. مورد اخیر بسیاری از پدیده های رخ داده را توضیح می دهد ، و در عین حال ، ممکن است علت آن باشد.

مثالی از ارزش زیاد الماس است: اگر ارزشی که مردم برای آن قائل می شدند نبود ، ارزش آن از سایر مواد معدنی بیشتر نبود.

به همین ترتیب ، می توانیم این رابطه را با برخی غذاها ببینیم. تعداد گاوها در هند می تواند حاکی از وجود مازاد زیادی غذا باشد. با این حال ، آنها به دلیل دین خود آن گوشت را مصرف نمی کنند و در برخی از لایه های مردم قحطی وجود دارد.

می تواند نامرئی باشد

پدیده های اقتصادی تحت تأثیر بخشی از اقتصاد قرار می گیرند که قابل مشاهده نیست. این اقتصاد شناخته شده زیرزمینی یا نامرئی است که به دلیل غیرقانونی بودن و همه چیزهایی که پنهان می کند ، نمی تواند ثبت شود.

این اقتصادی است که به دولت گوشه ای می بخشد ، و این می تواند باعث شود حسابها از تعادل خارج شوند ، به گونه ای که پدیده های اقتصادی ناخوشایند مانند رقابت ناعادلانه ، کاهش شرایط کار رخ دهد.

جهانی هستند

در قرن XXI ، هر پنی که در گوشه ای از جهان حرکت کند ، بر قسمت دیگری تأثیر می گذارد ، اگرچه پیشینی هیچ ارتباطی وجود ندارد. پدیده های اقتصادی موجی را نشان می دهند که اندازه گیری آنها دشوار است وقتی که صحبت از این است که چگونه می تواند بر روی هر شهروند جهان تأثیر بگذارد.

نمونه هایی از پدیده های اقتصادی

انبوهی از این پدیده ها وجود دارد. در این میان ، بیکاری ، مهاجرت ، جهانی شدن یا کمبود می تواند برجسته شود.

بیکاری

نرخ بیکاری یک کشور یکی از پدیده هایی است که بیشترین تأثیر را بر عملکرد اقتصاد دارد. افزایش آن معمولاً به دلیل پدیده های دیگر مانند بحران یا رکود اقتصادی است و باعث ایجاد یک سری عواقب می شود که پیشرفت کشور را نشان می دهد.

به این ترتیب ، تعداد زیادی از بیکاران مصرف را کاهش می دهند ، زیرا پولی برای صرف کردن وجود ندارد. این کاهش مصرف همچنین باعث می شود کارگران بیشتری آنچه را که دیگر قابل خرید نیست تولید کنند.

به همین ترتیب ، تمایل به کاهش دستمزد وجود دارد ، زیرا افراد بیشتری برای یافتن کار ناامید هستند.

مهاجرت

جابجایی مردم از یک مکان به مکان دیگر – مهاجرت – تا زمانی که به دلایل جنگ یا آزار و اذیت ایدئولوژیک تولید نشود ، یک پدیده کاملا اقتصادی است.

از یک طرف ، مهاجران سعی می کنند به مکانی برسند که بتوانند نیازهای خود را بهتر برآورده کنند و از سوی دیگر ، این امر یک سری عواقب را بر اقتصاد کشور میزبان وارد می کند.

جهانی شدن

جهانی شدن مهمترین پدیده اقتصادی در دهه های اخیر است و در مورد منافع و آسیب هایی که می تواند اتفاق بیفتد اتفاق نظر وجود ندارد. این شامل تقریباً باز شدن کل کره زمین برای تجارت است.

در مقایسه با آنچه پیش از این اتفاق افتاده است ، رویدادی که در ژاپن رخ داده می تواند بر اقتصاد هر جای دنیا تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال ، کافی است ارزش بورس اوراق بهادار ایالات متحده پایین بیاید تا به دلیل ارتباط بین شرکت ها ، همه بازارهای سهام روز بعد همان کار را انجام دهند.

کمبود

این یکی دیگر از برترین پدیده های واقعیت اقتصادی است ، زیرا کمبود یک محصول باعث افزایش ارزش آن می شود.

بنابراین ، کمبود کره در فرانسه باعث ایجاد یک سری عواقب اقتصادی و اجتماعی می شود که فراتر از خود محصول است.

در چند وقت اخیر مواردی از کمبودهای ساختگی ناشی از شرکت هایی بوده است که ترجیح داده اند محصولات خود را برای فروش قرار ندهند تا باعث افزایش ارزش آنها شود ، همانطور که در برخی محصولات کشاورزی در ایالات متحده اتفاق افتاده است.

روندها

در یک دنیای بهم پیوسته دیجیتال ، تأثیر بازارها وحشی است ، می توانند روندهایی ایجاد کنند و حتی سبک های زندگی جدیدی ایجاد کنند. به عنوان مثال ، لباس ساز Coco Channel ، پوست برنزه را رایج کرد ، چیزی که تاکنون شنیده نشده است.

در حال حاضر ، الف تأثیرگذار شما می توانید یک لباس عجیب و غریب غربی را در بین پیر و جوان ترجیح دهید.

جنگ ها

درگیری های جنگ به طور کلی بیکاری ، مهاجرت و کمبود را ایجاد می کند ، پدیده هایی که قبلاً در بالا ذکر شد. با این حال ، همچنین می تواند باعث همه گیری ها ، کمبود نیروی کار یا ممنوعیت های توتالیتر شود که همگی پدیده های اقتصادی بسیار مهمی ایجاد می کنند.

منابع 

  1. روبن سیمونی ، آرنولد. ترتیب پدیده های اقتصادی. (۲۰۱۵ ، ۹ ژانویه) از losandes.com.ar گرفته شده است
  2. بیتان ، موسی. نظریه کمبود: یک پدیده اقتصادی با تأثیر اجتماعی. از elmundo.com.ve گرفته شده است
  3. DR کارائو والدز. نظریه اقتصادی. از fd.uach.mx بازیابی شده است
  4. جوزف ، کریسپنج عامل اقتصادی. بازیابی شده از bizfluent.com
  5. کوپر ، جاستین. جهانی شدن و تأثیر آن بر رشد اقتصادی. (۱۹ ژوئن ۲۰۱۷).
  6. برگرفته از : https://fa.warbletoncouncil.org/fenomenos-economicos-10776

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار