ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سالی که گذشت یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای کارگران شاغل و بازنشسته بود:

0

وضعیت کارگران هر سال بدتر می‌شود/ دولت تورم را کنترل کنند.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر سمنان، در سال ۹۹وضعیت معیشتی جامعه کارگری به نسبت سال قبل بدتر شد و هنوز بهبود پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب الله درباره وضعیت معیشتی جامعه کارگری شاغل و بازنشسته در سال ۹۹گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که وضعیت جامعه کارگری هنوز بهیود پیدا نکرده است و سالی که گذشت یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای کارگران شاغل و بازنشسته بود.

وی افزود: قدرت خرید جامعه کارگری حداقل به یک سوم تقلیل پیدا کرد و متاسفانه این اتفاق در دولتی رخ داده که شعارش رونق اقتصادی، کشایش در کسب و کار و حمایت از کارگران و فقرا است.

دبیر اجرایی خانه کازگر سمنان گفت: فشار هزینه‌ها بر طبقات متوسط و پایین جامعه سنگینی می‌کند و با بوجود آمدن تورم جامعه دچار دوگانگی و دوقطبی شدن شده و این معنایش این است که هیچ عدالتی در توزیع درآمد و ثروت وجود ندارد و بی‌عدالتی در این موضوع همچنان در حال تشدید است.

این فعال کارگری ادامه داد: یکی از سیاست‌های اقتصادی دولت در سال ۹۹ اعمال مکانیسم‌هایی برای جبران تورم بود که متاسفانه کمترکسی ازمسئولان به این فکربودند که اقدامی در حمایت از جامعه کار و تولید بکنند تا این قشر از جامعه دچار مشکلات کمتری باشند. از سویی راه‌حل‌های فراوانی هم از سوی کارشناسان و فعالان کارگری به دولت و مجلس پیشنهاد شد که یکی از این موارد حمایتی طرح احیا بن کارگری بود که در شرایط فعلی معیشتی انتظار اجرای آن را برای کارگران شاغل و بازنشسته داشتیم تا بخشی از مایحتاج آن‌ها تامین شود اما کسی توجهی نکرد.

وی با بیان اینکه دولت توانایی مهار تورم و گرانی‌های افسارگسیخته کالاها را ندارد و نمی‌تواند آن را مدیریت کند، افزود: بدون شک دولت می‌داند که کارگران با دستمزد فعلی قادر به تهیه مواد غذایی نیستند و کوتاهی دستگاه اجرایی در نظارت بربازار است که نباید اجازه مدیریت دلالان بر بازار و اقتصاد کشور را بدهد.

او گفت: برای مهار تورم بسیاری از متولیان و مسئولان در انجام مسئولیت‌های خودسلب مسئولیت می‌کنند و می‌گویند این مسئولیت فلان دستگاه و نهاد دولتی است، نمونه‌های فراوانی وجود دارد که نشان از سوء مدیریت برخی دولتمردان را به اثبات می‌رساند.

دبیر خانه کارگر با بیان اینکه تورم همانندن اسب سرکش در بدنه اقتصاد ما جولان می‌دهد، افزود: تنها موردی که بعنوان مسکن درجامعه به کارگران شاغل و بازنشسته تزریق شده تصویب بند (و) بودجه برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود و برای شاغلان هم افزایش ۳۹درصدی حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۰خواهد بود که متاسفانه باز تورم بیش از ۵۰درصدی را پیش روداریم.

وی با تاکید بر اینکه بی‌تفاوتی مسئولین به گرانی‌ها یک خطر جدی است، گفت: مگر مسئولان ما در این مملکت زندگی نمی‌کنند و از گرانی و تورم خبر ندارند؟ همان کالایی که مسئولان می‌خرند، کارگران هم می‌خرند بنابراین باید شرایط کارگران را درک کنند.

او گفت: آنچه باید انجام شود، نظارت و اجرای برنامه ریزی دقیق و حذف دلالان از بازار کالا و خدمات بویژه در ایام نوروز است که متاسفانه ایام عید که به اتمام رسید مجدد شاهد محدودیت بازرسی خواهیم بود.

محقق  بیان کرد: متاسفانه در روزهای پایانی سال ۹۸ که انتشار ویروس کرونا را داشته‌ایم فشار به اقشار ضعیف بیشتر هم شده است به‌طوری‌که از دولتمردان انتظار حمایت بیشتری داریم.

برگرفته از : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار