ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مجلسی‌ها کارگران و بازنشستگان را ناامید نکنند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

لزوم تصویبِ ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تامین اجتماعی در مجلس/ مجلسی‌ها کارگران و بازنشستگان را ناامید نکنند/ کارگران بازنشسته در بدترین وضعیت ممکن هستند.

نصرالله دریابیگی می‌گوید: امضای نهایی پای اعتبار ۹۰ هزار میلیارد تومانی، راهی است برای تحقق شعارهای فقرزدایی و حمایت از محرومان و نمایندگان نباید به هیچ وجه، این مصوبه را تغییر دهند یا اعتبار آن را کاهش بدهند.

نصرالله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر و رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان مازندران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق بودجه گفت: این اولین بار است که دولتی‌ها و نمایندگان مجلس، مصوبه‌ای در راستای بهبود معاش کارگران بازنشسته صادر کردند و گویا فریاد دادخواهی فعالان کارگری را بالاخره شنیدند.

او اضافه می‌کند: همگان می‌دانند که آقایان در ایام انتخابات -چه انتخابات مجلس، چه انتخابات ریاست جمهوری و چه شوراها- بسیار داد حمایت از اقشار ضعیف سر داده و شعار دفاع از مظلومان را می‌دهند اما وقت به قدرت رسیدن، به وعده‌ها عمل نمی‌کنند. به همین دلیل است که امروز جماعت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفره بازنشستگان کارگری که قبل و بعد از انقلاب، چرخ‌های تولید را با هزار مرارات و سختی گردانده‌اند، در بدترین وضعیت معیشتی به سر می‌برند.

به گفته دریابیگی، تنها کسانی درد کارگران و بازنشستگان را درک می‌کنند که از طبقه خودشان باشند و حداقل برای مدتی، زهر نداشتن و شرمندگی مقابل خانواده را چشیده باشند.

امروز کارگران بازنشسته در بدترین وضعیت ممکن هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ادامه می‌دهد: امروز کارگران بازنشسته در بدترین وضعیت ممکن هستند. بازنشستگان تامین اجتماعی که حداقل ۷۰ درصد آن‌ها حداقل بگیر هستند و با دستمزدهای ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۳ میلیون تومانی روزگار می‌گذرانند، تبعیض آشکار را با پوست و گوشت خود، هر روز و هر لحظه لمس می‌کنند؛ این گروه کم در آمد حتی اگر سه میلیون تومان درآمد ماهانه داشته باشند قادر به تامین هزینه‌های ۱۵ روز از هر ماه نیستند و اگر منبع درآمد دیگری نداشته باشند باید با فقر و ناداری سر کنند و هر روز عذاب بکشند.

دریابیگی با تاکید بر عدم رضایت بازنشستگان کارگری از اجرای همسان‌سازی می‌گوید: یکی از دستاوردهای خانه‌های کارگر، کانون‌های بازنشستگی و فعالان کارگری، گنجاندن بحث همسان‌سازی در برنامه ششم توسعه بوده است. دو نوبت همسان‌سازی اجرایی شد یکبار در دوران احمدی نژاد و بار دیگر در مردادماه سال جاری، اما هیچ کدام رضایت بازنشستگان کارگری را جلب نکرد و متاسفانه بعد از اجرای مرتبه دوم همسان‌سازی در سال جاری، معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی بهبود نیافت.

او در ارتباط با تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق تاکید می‌کند: انتظار داشتیم دولتمردان و مجلسی‌ها در تنظیم و اصلاح بودجه، ۹۰ هزار میلیارد تومان از خزانه ملی و بیت‌المال به تامین اجتماعی اختصاص دهند تا این سازمان بین النسلی و متعلق به طبقه کارگر، جان تازه بگیرد و سر پا بایستد؛ اما ۹۰ هزار میلیارد تومان را پای رد دیون گذاشتند و مقرر کردند که به جای بخشی از بدهی‌های دولت به سازمان پرداخت شود.

به گفته وی؛ بدهی دولت به سازمان به مرز ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده و بایستی بیشتر از اینها ردیف پرداختی دیده شود تا بحران در تامین اجتماعی عمیق‌تر نشود.

بالاخره صدای دادخواهی کارگران و بازنشستگان را شنیدند

دریابیگی اضافه می‌کند: البته بازهم خوشحالیم که بالاخره صدای دادخواهی کارگران و بازنشستگان را شنیدند و همین ۹۰ هزار میلیارد تومان را مصوب کردند. اکنون مهمترین مساله، رای نهایی نمایندگان مجلس در صحن علنی است که باید به این مصوبه بدون تغییر یا جرح و تعدیل، رای بدهند.

به گفته او؛ رای نهایی به مصوبه کمیسیون تلفیق، رایی در جهت شعارهای انتخاباتی نمایندگان مجلس است و معنایی جز تحقق عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت ندارد. 

او تاکید می‌کند: امضای نهایی پای اعتبار ۹۰ هزار میلیارد تومانی، راهی است برای تحقق شعارهای فقرزدایی و حمایت از محرومان و نمایندگان نباید به هیچ وجه، این مصوبه را تغییر دهند یا اعتبار آن را کاهش بدهند. اگر امروز نمایندگان مجلس این مصوبه را خدشه‌دار کنند و پای آن امضای نهایی نگذارند، موجبات ناامیدی و دلسردی کارگران و بازنشستگان را فراهم خواهند کرد و این طبقه کم درآمد راهی نخواهد داشت جز اینکه بازهم اعتراض کند و فریاد بزند.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری مازندران در پایان اضافه می‌کند: از همه نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان استان‌های شمالی درخواست داریم به اعتبار ۹۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی رای مثبت بدهند و بدانند که این رای، فقط یک رای معیشتی نیست بلکه رایی سیاسی و ارزشی و لبیک گفتن به تمام آرمانهای انقلاب اسلامی است. امیدوارم در صحن علنی مجلس به خواسته‌های برحق طبقه محروم کارگری مهر تایید و قبول بخورد و دوباره ناامیدی و یاس جامعه کارگری را فرا نگیرد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار