ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا لایحه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام وصول نمی‌شود؟:

0

بحث بر سر حقوق بازنشستگان.

شهروندآنلاین: در حال حاضر توجه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی به مجلس است. طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بار دیگر در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مجلس و دولت با همراهی یکدیگر منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح همسان‌سازی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را فراهم کنند.

اهمیت این مسأله از آنجاست که بیش از ۶۵درصد مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی دارای حداقل حقوق ( ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) هستند و ترمیم و افزایش حقوق بازنشستگان در این شرایط بد اقتصادی بسیار ضروری و فوریت انکارناپذیر است.

مسئولان به مستمری‌‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی وعده داده‌اند که قانون متناسب‌‌سازی حقوق با اختصاص بودجه مورد نیاز در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود، اما با توجه به کمبود منابع مالی مشخص نیست دولت و تأمین اجتماعی به چه نحوی می‌خواهند این طرح را به صورت کامل در مورد بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی کنند.

چرا لایحه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام وصول نمی‌شود؟

در همین زمینه رئیس سازمان برنامه و بودجه از مجلس خواست لایحه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام وصول کرده و در دستور کار قرار دهد. در دهمین جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ محمدباقر نوبخت در سخنانی به همراهی دولت و مجلس برای کمک به اقشار مختلف و بازنشستگان تأمین اجتماعی تأکید کرد و افزود: «از ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی که در بند (و) تبصره (۲) لایحه بودجه آمده است، مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و ۱۸ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری اختصاص پیدا می‌کند.»

او با بیان اینکه سه ماه قبل لایحه‌ای دو فوریتی به مجلس ارایه شده تا اجازه داده شود بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز افزایش حقوق داشته باشند، افزود: «از هیأت‌رئیسه مجلس درخواست داریم لایحه دولت اعلام وصول شود تا صددرصد منابع مد نظر به این منظور اختصاص داده شود.»

دولت باید برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از مجلس مجوز دریافت می‌کرد!

محمدباقر قالیباف در پاسخ به رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تلاش مجلس برای کم‌کردن سقف حقوق بازنشستگان گفت: «رفع مشکلات صندوق بازنشستگی، صندوق تأمین اجتماعی، صندوق تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و رفع مشکلات کارگران همواره جزو دغدغه‌ها مجلس بوده و برای کارهایی که دولت مجوزی برای انجام آن دریافت کرده، مجلس با نگاه مثبت این موضوعات را دنبال کرده است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «مجلس به دنبال کاهش سقف حقوق بازنشستگان نیست. البته دولت در صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تأمین اجتماعی که متعلق به کارگران بوده، افزایش سالیانه را در ۱۸درصد نگه داشت و مابقی دستگاه‌ها را حدود ۴۰ تا ۵۰درصد افزایش داد که این ناعدالتی است. مجلس در لایحه بودجه اصلاحی به دنبال حل مشکلات تأمین اجتماعی برای کارگران است.»

او با تأکید بر اینکه نباید منابع آن از محلی تأمین شود که سبب تورم شود، گفت: «از طرفی هم پس از کمک نباید دست در جیب مردم کنیم.»

قالیباف ادامه داد: «اینکه آقای نوبخت می‌فرمایند مجلس حدود سه ماه است که لایحه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام وصول نکرده است، ایشان می‌دانند که چرا دولت لایحه‌ای دوفوریتی به منظور افزایش حقوق بازنشستگان کشوری ارایه کرده است؛ زیرا دولت بعد از تخلف در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان، لایحه‌ای را برای اصلاح آن ارایه کرده است.»

او افزود: «دولت باید برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از مجلس مجوز دریافت می‌کرد و در این صورت مجلس با این اقدام موافق بود.»

۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در همین زمینه علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: «همه ما درصدد هستیم با همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه، همسازی‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به طور کامل اجرا شود.»

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران بیان کرد: «در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت قرار بود ۹۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق ایثارگران، بازنشستگان لشکری و کشوری و تأمین اجتماعی اختصاص دهد که از این مبلغ فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده بود و این مبلغ بسیار ناچیزی بود که عملا اجرای متناسب‌سازی را غیرممکن کرده بود.»

دهقان‌کیا افزود: «برای افزایش سهم تأمین اجتماعی از این مبلغ چند جلسه با حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس محترم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و سایر نمایندگان محترم برگزار و مقرر شد که مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.»

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران اظهار داشت: «ما هم اکنون دنبال این هستیم که ۹۰ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد و سهم سازمان تأمین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از این مبلغ معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان شود.»

برگرفته از : https://www.pishkhan.com/news/216847

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار