ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شرایط کارگران بسیار سخت شده است:

0

حسین کمالی در گفت و گو با ایلنا:

دولت به فریاد کارگران برسد/ شرایط کارگران بسیار سخت شده است.

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: امروز که ۲۰ روز به پایان سال باقی مانده است و به عید نوروز نزدیک می‌شویم، هیچ اقدامی در برای حمایت از کارگران صورت نگرفته است؛ کارگران همچنان بدون دستمزد و حقوق و در شرایطی بسیار سخت منتظر اقدامات دولت هستند.

حسین کمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت فعلی کارگران، اظهار کرد: بهتر است دولت آقای روحانی نسبت به جامعه کارگری توجه بیشتری نشان دهد. در حال حاضر نزدیک به یک صد هزار کارگر که در کارگاه‌های مختلف مشغول به کار هستند بین دو ماه تا دو سال حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و دچار مشکلات عدیده‌ای هستند .

دبیر کل حزب اسلامی کار افزود: در شرایطی که بیماری کرونا همه جامعه را در تب و تاب فرو برده وگلوی آحاد جامعه را می فشارد و مردم به سختی امرار معاش می‌کنند و در سختی و مرارت فرو رفته‌اند و گرانی‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و مدیریت ناکارآمد دولتی و خصوصی نیز فشار مضاعف بر مردم و بویژه کارگران وارد کرده است، کسانی هستند که در جامعه از حداقل‌های ممکن نیز محروم مانده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت در این ارتباط کمتر احساس مسئولیت می‌کند، ادامه داد: شخصا دو سال پیش با آقای دکتر نوبخت، معاون رییس جمهور تلفنی در مجلس صحبت کردم و ایشان قول دادند که نسبت به پرداخت بخشی از بهره بانکی مربوط به وامی که می‌بایست به کارفرما ها برای پرداخت حقوق کارگران شان داده شود اقدام و آن را تامین کنند که متاسفانه تا به حال اقدام نشده است. در حال حاضر دو بانک توسعه تعاون و بانک رفاه اعلام آمادگی کرده‌اند تا به کارفرمایان کارگاه‌های مورد اشاره وام دهند ولی با مشکل مصوبه بانک مرکزی مبنی بر لزوم رعایت نرخ بهره ۱۸ درصد برای پرداخت وام روبرو شده‌اند. با توجه به اینکه با نرخ بهره ۱۸ درصد انگیزه‌ای برای کارفرمایان به منظور دریافت وام و پرداخت حقوق کارگران وجود نداشت، نسبت به ارائه وثیقه و  دریافت وام اقدام نکردند.

وزیر کار دولت‌های سازندگی و اصلاحات بیان کرد: چند ماه پیش در این مورد با معاون اول رئیس جمهور نیز صحبت کردم و ایشان نیز این مشکل را به وزیر صنایع ارجاع کرد تا حل کنند امروز که ۲۰ روز به پایان سال باقی مانده است و به عید نوروز نزدیک می‌شویم هنوز هیچ اقدامی در این ارتباط صورت نپذیرفته است و نامه معاون اول رئیس جمهور به وزیر صنایع برای طرح موضوع در کارگروه رفع موانع تولید در وزارت صمت خاک می‌خورد. کارگران مورد نظر همچنان بدون دستمزد و حقوق و در شرایطی بسیار سخت منتظر اقدامات دولت هستند و به نظر می‌رسد دولت باید اندکی از آنچه که به بخش خصوصی و سرمایه‌داری توجه دارد به کارگران  و زندگی آنها نیز بپردازد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار