ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بحث نوبخت و قالیباف بر سر حقوق بازنشستگان:

0

قالیباف گفت «اینکه آقای نوبخت می فرمایند مجلس حدود سه ماه است که لایحه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام وصول نکرده است، ایشان می دانند که چرا دولت لایحه‌ای دو فوریتی به منظور افزایش حقوق بازنشستگان کشوری ارائه کرده است. زیرا دولت بعد از تخلف در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان، لایحه‌ای را برای اصلاح آن ارائه کرده است.»

به گزارش تابناک، رییس سازمان برنامه و بودجه از مجلس خواست لایحه دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام وصول کرده و در دستور کار قرار دهد.

دهمین جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ روز یکشنبه در بخش درآمدی و رسیدگی به اصلاحات اعمال شده موارد ارجاعی از صحن مجلس به کمیسیون تلفیق در حال برگزاری است و «محمد باقر نوبخت» در سخنانی به همراهی دولت و مجلس برای کمک به اقشار مختلف و بازنشستگان تأمین اجتماعی تاکید کرد و افزود: “از ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی که در بند (و) تبصره (۲) لایحه بودجه آمده است، مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و ۱۸ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری اختصاص پیدا می‌کند.”

او با بیان اینکه سه ماه قبل لایحه‌ای دو فوریتی به مجلس ارائه شده تا اجازه داده شود بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز افزایش حقوق داشته باشند، افزود: «از هیات رئیسه مجلس درخواست داریم تا لایحه دولت اعلام وصول شود و بتوانیم صد درصد منابع مد نظر به این منظور اختصاص داده شود.»

«محمدباقر قالیباف» در پاسخ به رییس سازمان برنامه و بودجه درباره تلاش مجلس برای کم کردن سقف حقوق بازنشستگان، گفت: “رفع مشکلات صندوق بازنشستگی، صندوق تأمین اجتماعی، صندوق تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و رفع مشکلات کارگران همواره جزو دغدغه‌ها مجلس بوده و برای کارهایی که دولت مجوزی برای انجام آن دریافت کرده، مجلس با نگاه مثبت این موضوعات را دنبال کرده است.”

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: “مجلس به دنبال کاهش سقف حقوق بازنشستگان نیست. البته دولت در صندوق‌های بازنشستگی و صندوق تأمین اجتماعی که متعلق به کارگران بوده، افزایش سالیانه را در ۱۸ درصد نگه داشت و مابقی دستگاه‌ها را حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داد که این ناعدالتی است. ولی مجلس در لایحه بودجه اصلاحی به دنبال حل مشکلات تأمین اجتماعی برای کارگران است.”

او با تاکید بر اینکه نباید منابع آن از محلی تامین شود که سبب تورم شود، گفت: «از طرفی هم پس از کمک نباید دست در جیب مردم کنیم.»

قالیباف ادامه داد: «اینکه آقای نوبخت می فرمایند مجلس حدود سه ماه است که لایحه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام وصول نکرده است، ایشان می دانند که چرا دولت لایحه‌ای دو فوریتی به منظور افزایش حقوق بازنشستگان کشوری ارائه کرده است. زیرا دولت بعد از تخلف در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان، لایحه‌ای را برای اصلاح آن ارائه کرده است.»

او افزود: “دولت باید برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از مجلس مجوز دریافت می‌کرد و در این صورت مجلس با این اقدام موافق بود.”

در هفته های اخیر بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع‌های اعتراضی زیادی نسبت به وضعیت حقوق خود برگزار کرده اند. بازنشستگان تامین اجتماعیی خواستار همسان سازی حقوق خود مطابق با حقوق بازنشستگان کشوری هستند.

دولت مذاکرات و اقداماتی برای حل مشکل انجام داده است اما در عمل نتیجه ای حاصل نشده است.

منبع: ایرنا
برگرفته از : https://www.tabnak.ir/fa/news/1037627

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار