ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سهم ناچیز بازنشستگان در همسان‌سازی حقوق:

0

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس:

بازنشستگان به مشاغلی مانند رانندگی تاکسی و نگهبانی رو آورده اند/ سهم ناچیز بازنشستگان در همسان‌سازی حقوق.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس گفت: متاسفانه در شرایط فعلی بازنشستگان پس از سی سال تلاش و زحمت برای گذراندن زندگی به مشاغلی مانند رانندگی تاکسی، نگهبانی و کار برای اصناف رو آورده‌اند و برای کسب روزی تا ساعت ۱۲ شب کار می کنند.

به گزارش ایلنا، علی راستگو در دیدار تشکل‌های کارگری استان فارس با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در شرایط فعلی متاسفانه قرار دادهای کارفرما با کارگران به صورت هفته ای، ماهانه، دو ماهه و …. منعقد می شود گفت: تمام این اقدامات باعث شده تا کارگران به دلیل نداشتن امنیت شغلی از ازدواج دست بکشند بطوریکه در حال حاضر خانواده ها ترجیح می دهند فرزندانشان با کسی ازدواج کند که استخدام باشد یا دارای قرار داد شرکتی و حجمی.

وی با اشاره به اینکه کارگران در چهل سال گذشته در تمام انتخابات حضور داشتند، افزود: اما مسئولان و دولتمردان به وضعیت و معیشت این قشر در سال های گذشته توجهی نکردند بطوریکه هر روز شاهد کوچکتر شدن سفره کارگران هستیم.

راستگو با بیان اینکه امروزه بازنشستگان گرسنه هستند و با حداقل ها زندگی می کنند، ادامه داد: شوربختانه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از سی سال فعالیت حدود سه میلیون تومان است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی فارس در ادامه با اشاره به اینکه جای این ابهام وجود دارد که در شرایط فعلی و با توجه به نرخ تورم و گرانی های اخیر آیا مسئولان می توانند با حقوق سه میلیون تومانی ۵ روز زندگی کنند، افزود: اما در حال حاضر کارگران ماهانه با حقوق سه‌میلیون تومان امورات‌شان را می‌گذرانند.

این فعال کارگری در ادامه با اشاره به اینکه جلسات زیادی برای تعیین میزان دستمزد برگزار می شود، افزود: اما متاسفانه مسئولان تنها ۵ روز مانده به عید موضوعات دستمزد کارگری را تعیین تکلیف می کنند.

راستگو در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان برای تعیین میزان دستمزد در سال تنها ۴ جلسه برگزار می کنند، ادامه داد: اگرچه در حال حاضر قیمت کالاها ۳۰۰ درصد افزایش یافته است اما متاسفانه نرخ دستمزد هیچ وقت با میزان نرخ تورم و گرانی ها مطابقت نداشته است.

راستگو

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه علی رغم نامه نگاری های متفاوت با مسئولان و رئیس مجلس جهت مشکلات کارگران تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم، افزود: در شرایط فعلی به دلیل وعده های دروغینی که مسئولان در جهت بهبود زندگی و معیشت کارگران به ما دادند ما دیگر روی پاسخ به این اقشار را نداریم.

راستگو در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی بسیار متفاوت است، بیان کرد: متاسفانه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ نقشی در دریافت مالیات و پول نفت ندارند.

انتقاد از پائین بودن همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

زهرا درویشی رئیس اتحادیه بانوان کارگر فارس با اشاره به اینکه کارگران در تمام صحنه های انقلاب حضور فعال داشتند، افزود: اگرچه در حال حاضر فشار، تورم و سختی های زندگی به پوست استخوان کارگران رسیده است اما همواره بازنشستگان با نجابتی که دارند در حال تعامل و گفت و گو هستند تا بتوانند مشکلات‌شان را حل کنند.

fe93d6c2-52dc-40e6-98e2-0c8fbeb343fc

درویشی با اشاره به اینکه از تجمع مادر بزرگ ها و پدر بزرگ برای رسیدن به حق‌شان و اعتراض به مشکلات معیشتی بسیار شرمساریم، افزود: چرا مسئولان در سال‌های گذشته به مشکلات بازنشستگان و کارگران رسیدگی نکردند که این قشر در حال حاضر با تنی ضعیف و نحیف مجبور به اعتراض شوند.

وی با اشاره به اینکه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی به ناچار برای تحقق خواسته های‌شان اعتراض و تجمع می کنند، ادامه داد: مسئولان در سال های گذشته با دو قطبی کردن جامعه اقداماتی انجام داده اند که میزان همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری که همواره از منابع دولت استفاده کرده اند و هیچ ذخیره و اندوخته ای نداشتند به مراتب بیشتر از بازنشستگان تامین اجتماعی است.

درویشی با اشاره به اینکه دولت در طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و در خوش بینانه ترین حالت حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه کرد، افزود: این در حالیست که میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری حدود ۷ میلیون تومان بود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار