ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سهام یا صندوق؛ ریسک کدام سرمایه‌گذاری کمتر است؟

0
باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

سهام یا صندوق؛ ریسک کدام سرمایه‌گذاری کمتر است؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: برخی از سهامداران ترجیح می‌دهند اوراق خریداری کنند، چرا که هر اتفاقی بیفتد می‌دانند ضرر نمی‌کنند.

سعیدی نصیری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه، علت سرمایه‌گذاری برخی از افراد در صندوق درآمد ثابت شده چیست؟ گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت زیر نظر سازمان هستند و صندوق‌هایی که در کارگزاری‌ها، ETF و نهاد‌های مالی مثل، سبدگردان و تامین سرمایه‌ها هستند، به راحتی قابل ابطال فروش هستند.

او در ادامه بیان کرد: با توجه به تصمیم سازمان بورس مبنی بر اینکه ۵ – ۱۰ درصد این صندوق‌ها اجازه معامله سهام دارند و مانند سپرده‌گذاری نرخ مشخصی دارند و ماهیت پرداختی این صندوق ها، مانند سپرده‌های بانکی است و بعضا درصد پرداختی این صندوق‌ها از سپرده‌های بانکی بیشتر است.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص تمایل مردم به صندوق‌ها اظهار کرد: معمولا وقتی بازار منفی می‌شود، تقاضا برای صندوق‌های سرمایه گذرای ثابت مثل etf بیشتر می‌شود، قبلا این صندوق‌ها کمتر بودند و مردم گواهی سپرده می‌خریدند، اما با افزایش تعداد صندوق‌ها تمایل افراد به خرید بیشتر شد، زیرا تا بازار مثبت شود می‌توانند، این صندوق‌ها را بفروشند و سهام بخرند.


بیشتر بخوانید:


این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: علت دیگر این است که پول ثابت می‌ماند و حداقل ماهانه عایدی برای افراد در نظر گرفته می‌شود و در نهایت از زیان در امان می‌مانند و وقتی تقاضا برای این صندوق‌ها افزایش یابد ارزش آن نیز افزایش می‌یابد.

نصیری در خصوص تفاوت ماهیت این صندوق‌ها با سپرده‌های بانکی اظهار کرد: نظارت بر روی سپرده‌های بانکی با بانک مرکزی است، ولی بانک مرکزی نظارتی بر روی صندوق‌ها ندارد.

کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: اکثر اتفاقات سیاسی در روز پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد، بنابراین فرد ترجیح اوراق بخرد، زیرا هر اتفاقی بیفتد می‌داند ضرر نمی‌کند، بنابراین سهامدار، سهام خود را می‌فروشد و صندوق خریداری می‌کند، زیرا هزینه کارمزد خرید اوراق‌ها ۳ روز است و می‌داند ۳ روز هم از زمان خرید آن بگذرد هزینه کارمزد آن صفر است.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7675748

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار