ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

یکی از مطالبات ما رفع تبعیض بین بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی است:

0
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها سازمان تامین اجتماعی:

حفظ منافع شرکای اجتماعی حفظ منافع سازمان است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها سازمان تامین اجتماعی گفت: تصمیمات مدیران ارشد تامین اجتماعی صرفا در جهت حفظ منافع شرکای اجتماعی بوده است و باید تلاش کرد باری بر دوش سازمان و کارگران تحمیل نشود.

به گزارش معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها، دکتر عادل دهدشتی در نشست با رئیس و اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: نگرش حاکم بر سازمان مبتنی بر تعامل مثبت و سازنده با شرکای اجتماعی سازمان است. عملکرد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در تمام حوزه‌ها شفاف بوده است و توقع از شرکای اجتماعی به عنوان صاحبان اصلی سازمان این است که در این مسیر ما را همراهی کنند.
وی افزود: سطح بندی مراکز درمانی در کشور باعث توزیع عادلانه خدمات درمانی در کشور شده و در ساخت و ساز مراکز درمانی، تجهیز مراکز و ارایه خدمات درمانی تنها اولویت، نیاز واقعی بیمه شدگان است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات ما رفع تبعیض بین بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی است، گفت: دفاع از منافع بیمه شدگان و بازنشستگان ممکن است با چالش هایی همراه باشد، اما این چالش ها برای حفظ منابع و برآوردن توقعات قانونی و به حق مخاطبان سازمان لازم است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیک از جمله طرح های خوب در حوزه درمان تامین اجتماعی بوده است،  افزود: در راستای ارایه خدمات به بیمه شدگان، هزینه درمان بیماران صعب العلاج بدون پرداخت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد تا بیماران بدون هیچ دغدغه، صرفا درگیر روند درمان خود باشند.
دکتر دهدشتی در ادامه از افزایش هزینه اروتز و پروتز خبر داد و گفت: با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، افزایش ١۵ برابری هزینه اروتز و پروتز جهت رفاه حال و رضایت بیمه شدگان انجام شده است.
وی تصریح کرد: با تاکید مدیرعامل محترم سازمان، طرح گفتمان مردمی تامین به منظور بهره مندی از امکانات فضای مجازی و ارتباط مستمر و مستقیم مدیران تامین اجتماعی با روسای کانون ها، اصناف و مجامع کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی فراهم شده و با ابلاغ دستورالعمل این طرح در هفته آینده به صورت رسمی از این فضا جهت گفتمان با شرکای اجتماعی سازمان بهره مند خواهیم شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها سازمان تامین اجتماعی گفت: با برگزاری آزمون مدیران آینده و مشخص شدن نفرات برتر در این آزمون، انتخاب مدیران استان ها علاوه بر سابقه شغلی منوط به کسب رتبه در این آزمون بوده و انتخاب مدیران بر اساس شایسته سالاری بوده است.

تعامل با شرکای اجتماعی باید تقویت شود
در ادامه این نشست مدیرکل فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تعامل سازمان با شرکای اجتماعی باید تقویت شود،گفت: تعامل و گفتمان با نمایندگان کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان ما را در رسیدن به اهداف کلان سازمان یاری می کند و بدون شک تحقق این اهداف و طی این مسیر با همراهی شرکای اجتماعی هموارتر خواهد شد.
علی جهانی افزود: شرکای اجتماعی بی شک تلاشگران عرصه ی عمل و اجرا بوده اند و دارای جایگاه ویژه ای در سازمان هستند. تلاش می کنیم با بهره مندی از تمام ظرفیت های موجود از این امکان جهت پیشبرد اهداف سازمان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه جامعه آماری کارگران ساختمانی باید پالایش شود، افزود: نیاز ما در استان ها  تعیین و افزایش سهمیه کارگران ساختمانی است تا بتوانیم درصد بیشتری از کارگران ساختمانی را تحت پوشش قرار دهیم.
مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ایجاد صندوق اجتماعی کارگران ممکن است باعث ایجاد چالش هایی شود، گفت: کارگران ساختمانی در حوزه آموزش و فنی و حرفه ای با مشکلاتی مواجه هستند و با همکاری کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران درصدد حل این معضل هستیم.

معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها
کانون تعامل و اعتماد با شرکای اجتماعی

عضو کارگری هیات امنای تامین اجتماعی نیز در ادامه این نشست گفت: تعامل با شرکای اجتماعی، اصناف وکانون های کارگری دلیل احیای معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها بوده، شرکای اجتماعی با سازمان منافع مشترک دارند و حمایت از منافع کارگران حمایت از تامین اجتماعی است.
اکبر شوکت افزود: کارکرد معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها می تواند ریشه ای و اثر گذار باشد، این معاونت توانسته اعتماد شرکای اجتماعی را جلب کند و شنونده سخنان شرکای اجتماعی باشد.
عضو اصلی هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگری اظهار داشت: کارگران ساختمانی به هنگام بیماری خاص، آسیب دیدگی و حوادث پیش آمده نمی توانند از مزایای بیمه بهره مند شوند. باید برای این معضل چاره ای اندیشید تا این گروه از بیمه شدگان بتوانند در هنگام بیماری و نیاز از خدمات درمانی تامین اجتماعی همانند سایر بیمه شدگان بهره مند شوند.

سازمان تامین اجتماعی متعلق به تمام کارگران شریف و زحمتکش است

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران نیز در این نشست گفت: سازمان تامین اجتماعی متعلق به تمام کارگران شریف و زحمتکش است و ما وظیفه خود می دانیم از منافع این سازمان حمایت کنیم.
ناصر چمنی افزود: تشکل ها در همه حال حافظ منافع سازمان هستند و کمتر شدن چالش ها و مشکلات بین سازمان و تشکل ها دغدغه های ما را نیز کاهش می دهد.
وی با بیان اینکه حمایت از سازمان نیازمند شفافیت عملکرد مدیران، اطلاع شرکای اجتماعی از تصمیمات کلان و دستور العمل ها است، اظهار داشت: دولت مکلف است بدهی های سازمان را پرداخت کند و شرکای اجتماعی اجازه هزینه تراشی و تحمیل هر گونه بار اضافه مالی به تامین اجتماعی را به هیچ مجموعه ای نخواهند داد.

عدم همخوانی عنوان شغلی با واقعیت شغلی

در ادامه این نشست دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران نیز گفت: عدم همخوانی عنوان شغلی کارگران صنفی با کار نیازمند اصلاح است و این مشکل باعث شده تا کارگران با مشکل مواجه شوند.
هادی ابوی با اشاره به اجرای طرح ٣٠٧٠ سازمان تامین اجتماعی، افزود: شفافیت و پاسخگویی از ثمرات اجرای این طرح است اما فرایند اجرای طرح نیازمند اطلاع رسانی به مخاطبان سازمان جهت بهره مندی صحیح و آسان از مزایای آن است.
وی اظهار داشت: تشکل های کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی مدافعان سازمان هستند و خواسته آنان دسترسی آسان به بخشنامه ها و اطلاعات ضروری از سازمان است.

برگرفته از : https://www.tamin.ir/News/Item/111835/16/111835.html

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار