ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مزایده چیست؟

0

مناقصه که یک فرآیند رقابتی است که باید طبق قانون تمامی شرکت ها و مراکز دولتی یا شرکت های خصوصی بزرگ نیاز خود را به صورت فراخوان اطلاع رسانی می نمایند و این نیاز ممکن است خرید کالا و مواد اولیه یا تجهیزات باشد و یا این که نیاز به یک پیمانکار و خرید خدمات یک شرکت را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پارس نماد داد، احتمالاً بارها واژه مزایده به گوشتان خورده، شرکت پارس نماد داده ها، به آدرس www.parsnamaddata.com مرجع خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور در این متن قصد دارد برای واضح تر شدن و فهم بیشتر مفهوم مزایده برای شرکت ها و افراد مزایده پذیر، چندین تعریف از مزایده را بیان کند.

۱- معنای مزایده در فرهنگ لغت معین، در معرض فروش گذاشتن چیزی به نحوی که هر خریداری که قیمت بیشتر پیشنهاد کرد، به وی فروخته شود.

۲- مزایده ترتیبی است که در آن اداره یا سازمانی، فروش کالاها و خدمات یا هر دو را از طریق درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار و یا روزنامه رسمی کشور به رقابت عمومی می گذارد و قرارداد را با شخصی که بیشترین بهاء را پیشنهاد می کند، منعقد می سازد.

۳- مزایده در اصطلاح حقوقی به معامله ای گفته می شود که طی آن، مالی منقول یا غیرمنقول (همانند زمین و خانه) و متعلق به فرد یا افرادی از طریق اجرای احکام، مطابق با شرایط مقرر قانونی به فروش بگذارند (قبل از اجرای مزایده، مال از طریق کارشناس رسمی منتخب دادگستری ارزیابی می شود.) به این ترتیب، پیشنهاد شخصی که بالاترین قیمت را بیان نماید، پذیرفته می شود و مال مورد مزایده به آن شخص که در اصطلاح برنده مزایده نام دارد، منتقل می گردد.

۴- به طور کلی مزایده به معنای فروش گذاشتن چیزی است به نحوی که خریداری که قیمت بیشتری را پیشنهاد کرد، کالا به وی فروخته شود و از منظر حقوقی نیز نوعی از معامله و فروش اموال منقول و غیرمنقول با شخص حقوقی یا حقیقی اطلاق می شود که با ساز و کاری حقوقی و شرایطی مطابق قانون به مرحله اجرا می رسد گفتنی است که مزایده یکی از روشهای انعقاد پیمان های اداری مبتنی بر رقابت نیر محسوب می شود.

۵- مزایده فرایندی است که به موجب آن اموال دولتی یا خصوصی و یا اموالی که به حکم مراجع قضایی توقیف شده است، به صورت عمومی به فروش گذاشته می شود و هر کس که قیمت پیشنهادی بالاتری بدهد، مالک آن مال خواهد شد.

به گزارش سایت مناقصات پارس نماد داده ها برای افراد بدهکار بدین صورت است که مزایده در طی یک فراخوان عمومی و طبق قوانین و مقررات و با شرایط مشخص و عادلانه انجام می گیرد و مراجع ذیصلاح نسبت به کلیه امور مربوط به آن نظارت دارند، شخص حقیقی یا حقوقی، در صورت عدم پرداخت بدهی، ملک محکوم و یا اموال وی توقیف می شود که ممکن است با نظر کارشناسان و تعیین قیمت، ملک یا مال به مزایده گذاشته می شود. گاهی در جریان برگزاری مزایده، شرایط و مشکلاتی به وجود می آید که منجر به ابطال مزایده می شود. در این نوع شرایط درخواست ابطال مزایده و عملیات اجرایی آن در مهلت معین به دادگاه حقوقی تقدیم می شود.

شما می توانید با مشترک شدن در خبرگزاری مناقصات و مزایدات  پارس نماد داده ها، جامع ترین مزایدات صنفی خود را دریافت کنید. همچنین برای راهنمایی های بیشتر و بهتر می توانید با شماره های ۵-۸۸۳۴۹۶۷۰ تماس حاصل نمایید.

منبع : https://www.isna.ir/news/99102720185

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار