ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگرانی که کمتر از یکسال کار کرده‌اند هم مشمول عیدی می‌شوند:

0

براساس قانون، کارگران حتی با یکماه سابقه کار، مشمول عیدی پایان سال می‌شوند.

برخی کارگران کارگاه‌های کوچک در تماس با خبرنگار ایلنا، با تایید سابقه چندماهه خود در کارگاه جدید، از احتمال نپرداختن عیدی خبر دادند. این در حالیست که براساس قانون، کارگرانی که کمتر از یکسال و حتی چندماه در یک کارگاه کار کرده باشند، بازهم مشمول عیدی پایان سال می‌شوند.

براساس قانون، حداقل عیدی کارگری، شصت روز پایه حقوق کارگری و حداکثر آن، نود روز است اما برای کارگرانی که سابقه کار آنها در یک کارگاه ثابت، کمتر از یکسال باشد، با یک تناسب‌بندی ساده، مبلغ عیدی به تعداد ماه‌های اشتغال آنها تقسیم شده و پرداخت می‌شود؛ در واقع این کارگران باید به ازای ماه‌های اشتغال در کارگاه، عیدی بگیرند. در واقع مبلغ عیدی کامل ابتدا تقسیم بر عدد دوازده (تعداد ماه‌های سال) شده و سپس ضربدر ماه‌های اشتغال کارگر در کارگاه می‌شود.

در عین حال، کارگران بسیاری می‌گویند: امسال به دلیل وضعیت ناگوار معیشتی، بهتر است کارفرمایان عیدی پایان سال را زودتر بپردازند و پرداخت آن را به آخرین روزهای سال موکول نکنند.

این کارگران خواستار پرداخت عیدی، حداکثر در بهمن ماه هستند و می‌گویند: اگر عیدی را زودتر بدهند، می‌توانیم بخشی از نیازهای شب عید خانوار را با آن تامین کنیم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار