ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تفاوت بین مدیریت مالی و مدیریت حسابداری:

0

همانطور که می‌دانید هر دو امور مالی و حسابداری با مدیریت دارایی مرتبط هستند. در واقع امور مالی و حسابداری دو شاخه جداگانه هستند که اغلب با یکدیگر (به طور واضح) مرزهای مشترک دارند. در سطوح بالا، امور مالی علم برنامه ریزی بودجه بندی و توزیع دارایی‌های کسب و کار است و حسابداری هنر ثبت و گزارش معاملات مالی است.

با دانستن این نکته که حسابداری نگاهی به سوابق گذشته مالی شرکت دارد و مالی چشم اندازی آینده نگر دارد،  به برخی تفاوت‌های این دو شاخه می‌پردازیم:

مدیریت مالی:

مدیر مالی در شرکت، نقشی محوری و اساسی بازی می‌کند. این افراد، اطلاعات مالی را در قالب ترازنامه و صورت‌های مالی ارائه می‌دهند و نگران برنامه‌ریزی و نحوه بودجه‌بندی دارایی‌های کسب و کار هستند، این موضوع شامل مواردی همچون هماهنگی جهت دریافت تسهیلات به منظور بهبود گردش مالی، استراتژی ورود و خروج سرمایه‌گذاران در سازمان، سیاست قیمت‌گذاری و تعیین ارزش محصول می باشد. همچنین شناخت بازارهای سرمایه و برآورد ارزش سهام و تخصیص سود سهام یکی از نقش‌های کلیدی مدیریت‌مالی است. مشاغل مرتبط با مدیریت مالی مشاغل بانکداری تجاری، مشاور مالی و بانکداری سرمایه گذاری هستند.

مدیریت حسابداری:

کسانی که در بخش حسابداری یک سازمان فعالیت می‌کنند، امور مربوط به ردیابی و گزارش معاملات مالی شرکت را در زمینه های حسابداری بهای تمام شده محصول، حسابداری سیستم حقوق و دستمزد، سیستم موجودی انبار، تجزیه و تحلیل سودآوری، گزارش درآمد، مدیریت بدهی‌ها و مالیات‌هایی که البته پرداخت می‌شود، انجام می‌دهند. گزارش معاملات مالی کسب و کار، با استفاده از یک مجموعه استاندارد از قوانین و اصول شناخته شده توسط حسابداران به مدیر ارشد مالی گزارش داده می شود. افراد در این رشته وارد مشاغل حسابدار، آمارگر، تحلیلگر بودجه، مدیر پرداخت حقوق، خزانه دار و… می شوند.

به طور کلی، امور مالی به برنامه‌ریزی معاملات مالی آینده احتیاج دارد در حالیکه حسابداری در اطراف گزارش معاملات مالی گذشته اتفاق می‌افتد. در حالیکه این دو توابع مجزا هستند که نیاز به مجموعه مهارت‌های متفاوت دارند، هر دو در اطراف مدیریت دارایی‌ها چرخش دارند؛ بنابراین، در چارت های سازمانی این دو گروه، اغلب با هم گروه بندی می‌شوند.

منبع : https://iransalary.com/blog

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار