ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تأمین اجتماعی پس از ناامید شدن از وصول مطالبات خود توسط دولت تصمیم گرفت کل سوبسید دولتی مشاغل آزاد را حذف کند:

0

تیر خلاص تأمین اجتماعی به مشاغل آزاد/ حمایت دولتی از کارفرمایان و مشاغل آزاد به‌طورکلی حذف شد.

گروه استان‌ها ــ اصناف و کارفرمایان مشمول حمایت دولتی که پیش از این از حمایت و سوبسید دولتی بهره‌مند بودند، اکنون در بخشنامه تأمین اجتماعی کل حمایت‌های دولتی حذف شد‌ند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، در همه جوامع دولت‌ها در راستای حمایت از اقشار جامعه برخی امتیازات حمایتی را برای مردم خود در نظر می‌گیرند، کشور ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و از گذشته مرسوم بوده است که دولت در راستای حمایت برخی از مشاغل و اقشار جامعه امتیازاتی همانند یارانه، سوبسید دولتی، وام و تسهیلات کم‌بهره برای کمک به اشتغال انجام می‌داده است. یکی از حمایت‌های بارز دولت در سال‌های گذشته حمایت در پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای برخی از مشاغل همانند تاکسیرانی، رانندگی، قالیبافی، نانوایی و برخی دیگر از مشاغل بود به‌طوری که دولت بخشی از حق بیمه هر فرد را تقبل می‌کرد و مابقی توسط فرد بیمه‌شونده و یا کارفرما واریز می‌شد. این طرح دولت در راستای حمایت از مشاغل بود و در گذشته بسیاری از این مشاغل زیر چتر حمایتی دولت قرار ‌گرفتند، البته دولت به‌خاطر ناتوانی در پرداخت بِروز حق بیمه‌های مشاغل آزاد سالهاست که مبالغ هنگفتی را به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

متأسفانه با اینکه در این روزهای سخت کرونایی قرار داریم و باید دغدغه دولت و دستگاه‌های اجرایی حمایت از کسبه و مشاغل آزاد باشد ولی این نهادها به‌جای حمایت از این مشاغل دست به شاهکار دیگری زده‌اند. تأمین اجتماعی پس از ناامید شدن از وصول مطالبات خود توسط دولت تصمیم گرفت کل سوبسید دولتی مشاغل آزاد را حذف کند و از این پس هر فرد بیمه‌شونده که در گذشته مشمول حمایت دولتی بود، باید بر اساس بخشنامه جدید حق بیمه خود را به‌صورت ۱۰۰درصدی پرداخت کند. این بخشنامه اخیراً در سازمان تأمین اجتماعی به تمام استان‌ها ابلاغ شده است و فعلاً بسیاری از اقشار جامعه از این موضوع اطلاعی ندارند

حال موضوعی که مطرح می‌شود این است؛ چرا تأمین اجتماعی تصمیم گرفت به‌شکلی ناگهانی چتر حمایتی دولت را از سر برخی از مشاغل بردارد؟

مسعود علیاری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تمامی کارفرمایان و کارگرانی که مشمول کمک دولت بودند، اگر امروزه خود و کارگران خود را بیمه کنند دیگر مشمول حمایت دولت نخواهند بود.

بدهی دولت

وی اذعان کرد: دولت به‌دلیل محدودیت اعتبارات، تمامی اصنافی را که مشمول کمک دولت بودند از چتر حمایتی خود برداشت بنابراین آن مشاغلی که در گذشته مشمول حمایت از دولت بودند اگر فرد جدیدی در آن حرفه در این روزها اقدام به ثبت‌نام بیمه کند دیگر از حمایت دولت بهره‌مند نخواهد بود و کل حق بیمه را باید خودش واریز کند.

حال با این تفاصیل؛ در این روزهای سخت که مردم در تأمین امرار معاش زندگی خود مانده‌اند، دیگر توانایی فکر کردن به بیمه کردن خود را ندارند و تنها دلخوشی آنها از بیمه به‌کمک دولت بود، متأسفانه دولت و سایر ارگان‌های ذی‌ربط چتر حمایتی  خود را از اصنافی که مشمول کمک دولت بودند برداشته‌اند. قطعاً این روند ضربه‌های سختی به اشتغال، اصناف و دیگر افراد جامعه وارد می‌کند.
در آخر مجدداً این سؤال از دولت و تأمین اجتماعی پرسیده می‌شود؛ چرا و بر اساس چه‌معیاری چتر حمایتی از مشاغل مشمول حمایت دولتی برداشته شد؟

برگرفته از : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/09/19/2406144

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار