ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لغزش در بورس به چه معناست؟

0

لغزش در بورس به معنای رد اختلاف بین قیمت پیش بینی شده و قیمت واقعی است.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سهامداران بازار سرمایه همچون سایر سرمایه گذاران پیش از سرمایه گذاری باید مجموعه ای از آموزش ها را فرا بگیرند. این روزها فعالیت در بورس بیش از هر زمان دیگری به دغدغه گروهی از افراد تبدیل شده است، به همین دلیل  قصد داریم شما را با یکی از مفاهیم بازار سرمایه آشنا کنیم.

لغزش Slippage یکی از لحظات به ظاهر هولناک معامله هست که قیمت به یک اردر از قبل تعیین شده می رسد. منظور از اردر از قبل تعیین شده همون اردرهای stop و limit هستند.

نکته حائز اهمیت آن است این امر در زمان هایی که بازار دچار نوسان می شود نیز بوجود می آید به همین منظور می توان  به  لحظه هایی اشاره کرد که یک خبر بر بازار سرمایه  به شدت تاثیر می گذارد.

لغزش در بازار بورس:

تعریفی که می شود برای لغزش Slippage بیان کرد در اصل  اختلاف بین قیمت پیش بینی شده و قیمت واقعی است . در بازار سهام slippage اکثرا در مواقع گپ ها اتفاق می افتد.

مثلا شما قصد دارین در یک قیمت معینی خریدی داشته باشید ، ولی با گپ بزرگی که ایجاد می شود، قیمت خرید شما در گپ قرار گرفته و بازار بالاتر باز می شود و آنجا خرید صورت می گیرد و ریسک به ریوارد معامله را نابود می کند.

لغزش می تواند خوب باشد وقتی که هدف و یا تارگت ترید در یه قیمت بهتری قرار بگیرد نسبت به اون هدفی که قرار بوده در آن معامله به کار خودش پایان بدهد.

شکل بالا لغزش بوجود اومده در گپ رو نشون می دهد.لغزش Slippage به چه معناست؟

انواع لغزش را بشناسید:لغزش به دو دسته مثبت و منفی تقسیم بندی میشه که در اینجا این تقسیم بندی رو با مثال توضیح می‌دهم. فرض کنین شما اردر خرید قرار دادین در ۱.۳۱۵۰

لغزش مثبت این هست که اردر buy یا خرید شما در ۱.۳۱۲۰ باز بشود که خب ۳۰ پیپ در صورت موفقیت معامله به سود شما اضافه کرده. البته در صورت موفقیت معامله!

لغزش منفی: اگه اردر خرید شما به جای ۱.۳۱۵۰ در ۱.۳۱۸۰ باز بشود.

آیا می شود کاری کرد که از لغزش جلوگیری کنیم؟

متاسفانه باید عرض کنم که جواب منفیه! بدون توجه به بروکری که معامله گر با اون کار می‌کند، slippage چیزی هست که گهگاه تریدر اون رو ممکن است تجربه کند.

عده زیادی باور دارند که وقتی این اتفاق می‌افتد بروکر داره کلاه سرشون میگذارد. البته نمی خواهیم این رو رد کنیم، ولی خیلی مواقع هم بروکر تقصیری ندارد بلکه تقصیر خود لغزش slippage بی معرفت هست!

باید بپذیریم که slippage جزء بازار هست، ولی توصیه می شود در مواقع خبر‌های خیلی مهم وارد بازار نشوید و صبر کنین خبر اثرش رو بر بازار بگذارد بعد ورود کنید.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7587065

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار