ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تامین اجتماعی سرمایه بین النسلی طبقه کارگر ایران است اما خود کارگران و بازنشستگان هیچ نقشی در مدیریت و اداره آن ندارند:

0
پول هنگفتی که تامین اجتماعی صرف راه اندازی پایگاه خبری می کند!/ آیا کارگران و بازنشستگان رضایت دارند؟!
در هجدهم آبان آنقدر این مراسم رونمایی برای مدیران و مقامات سازمان اهمیت داشت که شخص مدیرعامل سازمان در آن شرکت کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کارگر آنلاین، هجدهم آبان ماه، مسئولان و مقامات سازمان تامین اجتماعی، از یک پدیده ی جدید رونمایی کردند: «سایت خبری تحلیلی آتیه آنلاین».
در هجدهم آبان آنقدر این مراسم رونمایی برای مدیران و مقامات سازمان اهمیت داشت که شخص مدیرعامل سازمان در آن شرکت کرد.
اظهارات مقامات سازمان
مصطفی سالاری در مراسم رونمایی از این سایت خبری تحلیلی گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور با سازمان تأمین اجتماعی تعامل مستقیم دارند و از رسانه آتیه آنلاین انتظار داریم که مسائل این سازمان را به صورت شفاف، دقیق، به موقع و گسترده به اطلاع عموم مردم برساند.
وی با بیان اینکه موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه به عنوان بازوی رسانه‌ای و فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی وظایف و فعالیت‌های متنوعی بر عهده دارد، اظهار داشت: آتیه آنلاین با انتشار مطالب دقیق و تخصصی می‌تواند مبنا و شالوده فعالیت موسسه آتیه باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان، گفت: علاوه بر بیمه شدگان و بازنشستگان که از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند، جامعه بزرگ کارفرمایان، فعالان اقتصادی و صاحبنظران و اندیشمندان این حوزه نیز از جمله مهمترین مخاطبان آتیه آنلاین هستند.
مازیار هوشمند، مدیرعامل موسسه آهنگ آتیه نیز در این مراسم رونمایی؛ موسسه آتیه را بازوی فرهنگی و رسانه ای سازمان تامین اجتماعی خواند و افزود: دست‌اندرکاران امور فرهنگی این سازمان در سالیان گذشته با هدف ایجاد ارتباط و تعامل بین سازمان و مخاطبان و شرکای اجتماعی، موسسه آتیه را بنیان گذاری کردند و تلاشهای فراوانی هم در طول دوران مدیران قبلی در موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه انجام شده است.
مدیرعامل موسسه آهنگ آتیه افزود: کار اصلی در موسسه آتیه، امور رسانه‌ای و فعالیتهای فرهنگی مانند رسانه‌های مکتوب و برخط، با تاکید بر فضای مجازی و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌های محیطی است.
او تاکید کرد که این پایگاه خبری آنلاین، نیاز به حمایت دارد و حضور مدیران سازمان نشاندهنده ی این حمایت است.
آیا این پایگاه خبری خوشحال کننده است؟!
این رونمایی پرسروصدا که در رسانه ها انعکاس یافت، نتوانست موجب خوشحالی و خرسندی جامعه هدفِ سازمان تامین اجتماعی یعنی کارگران و بازنشستگان را فراهم کند؛ چرا سازمانی که به اعتراف گردانندگان اصلی آن دچار تنگناها و مضایق مالی است و به همین دلیل نمی تواند تعهدات اصلی خود را در قبال بیمه شدگان به خوبی  و آنگونه که قانون تصریح کرده، به انجام برساند باید هزینه مضاعف برای راه اندازی یک پایگاه خبری آنلاین صرف نماید؟
سالهاست که سازمان تامین اجتماعی و به طور مشخص موسسه آتیه، رسانه های مکتوب و آنلاین بسیاری را راه اندازی و مدیریت کرده اند؛ از ماهنامه  تخصصی «قلمرو رفاه» گرفته تا روزنامه آتیه. با اینهمه در سال جاری که سازمان در یکی از بدترین شرایط مالی و بودجه ای قرار دارد، راه اندازی یک پایگاه خبری جدید، نمی تواند هیچ توجیه منطقی داشته باشد.
سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است؛ اگر بخواهیم رقم دقیق این مطالبه را تا اخر آبان ماه محاسبه کنیم باید به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت تا پایان سال ۹۸، هشت ماه بدهی جاری ۳ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی را بیفزاییم که نتیجه چیزی حدود ۳۳۰ هزار میلیارد تومان می شود؛ سازمان به دلیل همین بدهی پرداخت نشده نتوانسته همسان سازی را برای بازنشستگان و مستمری بگیران خود به طور واقعی و اصولی اجرایی کند؛ به گفته حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) که در مذاکرات همسان سازی با مقامات سازمان شرکت داشته، همسان سازی واقعی ۵۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و چون سازمان این «پول» را ندارد، آنچه اجرایی شده، نه همسان سازی که فقط یک «متناسب سازی» است!
علاوه بر این، تامین اجتماعی باز هم به دلیل نداشتن اعتبار و نقدینگی کافی نتوانسته  پایه مستمری بازنشستگان را آنگونه که قانون الزام کرده، افزایش دهد. ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به صراحت می گوید مستمری ها باید به اندازه افزایش هزینه های زندگی افزایش یابد اما علیرغم سبد معاش حداقل ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی، مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری فقط ۲۶ درصد زیاد شد و بعد از آن با اجرای متناسب سازیِ ناقص، مستمری بازنشستگان حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه فقط به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید!
آیا بهانه ها مورد قبول است؟
این استدلال که «دولت بدهی سازمان را نمی پردازد پس سازمان پولی ندارد که صرف بهبود شایسته معیشت بازنشستگان خود کند و همچنین در ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان براساس قانون الزام ناتوان است»، تا حدودی درست است؛ اما آیا وقتی ریخت و پاش های داخلی خود سازمان را در نظر می آوریم، می توانیم به همین استدلال ساده بسنده کنیم و همه کاسه کوزه ها را فقط سر دولت بشکنیم؟!
تامین اجتماعی سرمایه بین النسلی طبقه کارگر ایران است اما خود کارگران و بازنشستگان هیچ نقشی در مدیریت و اداره آن ندارند و به همین دلیل است که آیت نیافر (فعال صنفی مستقل بازنشستگان)  تاکید می کند مدیران دولتی هرطور بخواهند منابع داخلی سازمان را خرج می کنند بدون اینکه نظر و رای جامعه ذینفعان را بپرسند یا به آنها پاسخگو باشند!
سازمانی که حقوق های هنگفت به پزشکان خود – حتی پزشکان عادی- می دهد (برخی گزارشات نشان دهنده حقوق ثابت بیش از ده یا پانزده میلیون تومان برای پزشکان ساده است)، سازمانی که مدیرعامل هلدینگ های آن، حقوق های آنچنانی می گیرند و حتی خیلی از افراد به خاطر سمت صوریِ عضو هیات مدیره، چندین میلیون تومان دریافتی ماهانه دارند، اصلاً دور از انتظار نیست که باز بخشی از پول و سرمایه کارگران را سرخود بردارد و خرجِ «آتیه آنلاین» کند!
اما سوال اینجاست که آیا سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی خدمات رسان، نیاز به رسانه های اختصاصی دارد؟ آیا نباید مانند همه نهادهای عمومی یا دولتی با داشتن یک مجموعه روابط عمومی قوی، با رسانه های رسمی کشور در ارتباط باشد و اخبار و اطلاعات را به آنها بدهد؟ مگر تامین اجتماعی «روابط عمومی» و پایگاه روابط عمومی ندارد؛ پس چرا از پول بیمه شدگان قرار است برای پرداخت حقوق پرسنل و مدیریت این پایگاه خبری آنلاین  خرج شود؟!
همه این دغدغه ها را آیت نیافر در چارچوبِ «دولتی بودن سازمان» ریشه کاوی کرده و می گوید: وقتی ما نمی توانیم هیچ نوع مداخله و اثرگذاری داشته باشیم مشخص است که میلیونها و میلیاردها تومان از پول کارگران صرف اموری خواهد شد که به اعتقاد صاحبانِ اصلی صندوق یعنی کارگران و بازنشستگان کوچکترین ضرورتی ندارند.
در چنین شرایطی، آیا بهتر نبود صندوقی که ضریب پشتیبانی آن به زیر ۵ رسیده و در آستانه بحران جدی است، در خرج کردن منابع داخلی خود صرفه جویی کرده و این پول ها را صرف بهبود زندگی بازنشستگان کند یا لااقل با آن در مناطق دورافتاده، درمانگاه و بیمارستان بسازد تا کارگران رنجور از زخم های معیشتی، بتوانند حداقل بخشی از خدمات درمانی را رایگان دریافت کنند؟!
برگرفته از: https://kargaronline.ir/fa/news-details/328593

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار