ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بیش از این از جیب فقرا هزینه نکنید!:

0

حسن صادقی:

نظام متمرکز تامین اجتماعی ربطی به “سازمان تامین اجتماعی” ندارد/ مخالف اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی نیستیم/ بیش از این از جیب فقرا هزینه نکنید!

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری معتقد است که اجرای برنامه «ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی» ضروری است اما اجرای این برنامه نباید به تامین اجتماعی تحمیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشت: برنامه عمل به فرمایش حضرتعالی در خصوص “ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی برای آحاد مردم” با بهره‌گیری از دانش کارشناسان، متخصصین و شرکای اجتماعی و با استفاده از ظرفیت قانون ارزشمند ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی با جدیت پیگیری، تدوین و به فوریت تقدیم رئیس محترم جمهوری خواهد شد.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) گفت: آقای شریعتمداری نامه‌ای با عنوان «برنامه ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی» در پاسخ به اظهارات رهبری در نشست سران سه قوه تنظیم کرده است. ایجاد برنامه نظام متمرکز تامین اجتماعی برای تمام آحاد مردم، وظیفه‌ای درست است و نظام باید سال‌ها قبل به وظیفه خود عمل می‌کرد.

او ادامه داد: اما در مورد برداشت از نامه آقای شریعتمداری، خلط مبحث شده است، یعنی وقتی که موضوع نظام متمرکز تامین اجتماعی مطرح می‌شود، نگاه‌ها به سوی تامین اجتماعی فعلی است درحالی‌که سازمان تامین اجتماعی، آن نظام جامع تامین اجتماعی هدفگذاری شده نیست بلکه بیمه اجتماعی کارگران است. همین خلط مبحث باعث شده در طول چهل‌سال نظام جمهوری اسلامی، همواره بارهای متعددی به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری توضیح داد: ما کارگران با اصل طرح متمرکز تامین اجتماعی مخالفتی نداریم ولی مساله این است که چرا تامین اجتماعی باید هدف این طرح باشد؟ تامین اجتماعی متعلق به کارگران است. ما باید به مستضعفان جامعه خدمت کنیم. هزینه تامین خدمات باید از جیب ثروتمندان باشد نه از جیب فقرا.

صادقی در ادامه گفت: گویا برخی ها کماکان می‌خواهند از جیب فقرا هزینه‌ی سایر فقرا را پرداخت کنند. بیمه متمرکز تامین اجتماعی دو مبحث دارد، اگر بنا براین است که از جیب فقرا برای فقرا هزینه کنند، درمان را به بخش بیمه سلامت بدهند و بخش بیمه‌ای را به بخش سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح یا کشوری بسپارند، و این دو موضوع را به صورت مجزا انجام دهند. وقتی صحبت از تامین اجتماعی می‌شود انتظاراتی به بار می‌آورد که این نهاد بار مسئولیت نظام را به دوش بکشد. برخی از مسولان می‌خواهند با نیت خیر کاری انجام دهند ولی شر می‌شود و مشکلی برای نظام به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی برای قشر فقیر جامعه است. آنها از جیب خودشان هزینه‌ی خدمات را تامین می‌کنند و دولت هیچ کمکی به این نهاد نمی‌کند. دولت می‌خواهد دیگران را هم سر این سفره بیاورد. اگر بنا است که نظام متمرکز تامین اجتماعی مدنظر حاکمیت شکل بگیرد، باید اصل ۲۹ قانون اساسی را مدنظر داشته باشند  بنابراین ما به شدت مخالف این هستیم که نظام متمرکز تامین اجتماعی به نهاد تامین اجتماعی که متعلق به کارگران است، تحمیل شود ولی به شدت موافق اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی به صورت مجزا هستیم.

صادقی در پایان گفت: آیا سفره‌ی کارگران بسیار پررنگ است که می‌خواهند از آن کم کنند؟ وضعیت کارگران مطلوب نیست، چرا می‌خواهند از ما کمک بگیرند؟ چرا عمل به تعهدات اصل ۲۹ قانون اساسی باید گریبان صندوق تامین اجتماعی را بگیرد‌؟ در طول ۴۰ سال گذشته بارها از جیب ما برای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی هزینه شده است!

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار