ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

فرق پذیره‌نویسی با عرضه اولیه در بورس چیست؟

0

به گزارش سرویس بورس مشرق، عرضه اولیه یک بازه قیمتی مشخص دارد اما پذیره‌نویسی در قیمت اسمی ۱۰۰۰ ریال (۱۰۰ تومان) انجام می‌شود.

بازه زمانی عرضه اولیه برای ثبت سفارش از ۲ تا ۳ ساعت بیشتر نخواهد بود و پس از آن در روزهای آتی نماد بازگشایی شده و سهم بر اساس نوسانات بازار و طبق ساعت معاملاتی مشخص بورس معامله خواهد شد اما پذیره‌نویسی معمولا در یک بازه زمانی ۳۰ روزه انجام می‌شود و پس از آن نماد بسته شده تا مراحل بعدی جهت عرضه اولیه شرکت انجام شود. (این مراحل می‌تواند تا چندین ماه به طول انجامد)

پذیره نویسی تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که تمامی اوراق در نظر گرفته شده به فروش برسد. این اتفاق می‌تواند در اولین روز پذیره نویسی انجام شود یا تا پایان مهلت ۳۰ روزه ادامه یابد.

در واقع پذیره‌نویسی مرحله پیش از عرضه اولیه است و خریدارانی که در پذیره نویسی شرکت می‌کنند به نوعی سرمایه شرکت را تامین می‌کنند و پس از تشکیل شرکت بر اساس ورقه تعهد ، اشخاص شرکت کننده در پذیره نویسی حق دریافت سهام دارند.

منبع: بااقتصاد

https://www.mashreghnews.ir/news/1147819

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار