ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سرمایه گذاری با معامله گری چه تفاوت هایی دارد ؟

0

در بازارهای مالی، سرمایه گذاری و معامله گری دو موضوع متفاوت است.در این مطلب به تعریف هر کدام و تفاوت هایشان می پردازیم.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل بااقتصاد ، در بازار سرمایه دو موضوع مهمی که هر فرد علاقه مند به این بازار باید درباره آن بداند دو سرمایه گذاری و معامله گری است، بیشتر افراد این دو را یکی می دانند اما دو موضوع نام برده با یکدیگر تفاوت دارند، مهمترین نوع تفاوت آن ها محل تامین سرمایه و نوع مشارکت و مدت زمان سرمایه گذاری و بدست آوردن سود است.

در ادامه گزارش درباره سرمایه‌گذاری و معامله‌گری به صورت کامل توضیح داده خواهد شد و تفاوت آن ها را خواهیم گفت.

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری عملی است که در آن فرد سرمایه گذار با آوردن سرمایه به یک پروژه تصمیم به مشارکت در آن پروژه دارد. سرمایه گذاری شیوه‌های مختلفی دارد و دارایی‌هایی که با آن یا بر روی آن می توان سرمایه گذاری کرد بسیار متفاوت است.

سرمایه گزاری با معامله گری چه تفاوت هایی دارد ؟

در سرمایه گذاری برروی سهام شرکت‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر اوراق بهادار دید افراد بلند مدت است و نیاز به زمان دارد؛ فرد سرمایه گذار با نوسان‌های روزانه قیمت کاری ندارند.

برای یک سرمایه گذار دید بنیادی بسیار مهم تراز دید تکنیکالی است و بیشتر بر اساس تحلیل بنیاد آن هدف سرمایه گذاری توجه می کند زیرا تصمیم ندارد از نوسانات سود کسب کند بلکه برنامه او بسیار بلند مدت تر و بزرگتر است. در سرمایه گذاری ریسک بسیار کمتر است، درنتیجه مناسب افرادی است که نمی توانند بر هیجان غلبه کنند و ریسک گریز هستند.

معامله گری چیست؟

معامله گر به فردی گفته می شود که با استفاده از تحلیل تکنیکال تصمیم دارد در مدت زمان کوتاه از نوسانات قیمتی موجود در بازار برای خود سود بدست آورد.درواقع معامله گر کسی است که دید کوتاه مدت به سرمایه گذاری دارد و منفعت او در گروی نوسانات قیمتی بازار است.حال این کوتاه مدت می تواند معاملات روزانه یا حتی ماهانه و سالانه باشد ولی دیدگاه کوتاه است و از سال بیشتر تجاوز نمی کند.در بازار سرمایه برخی افراد هستند که معاملاتشان بر روی چند دقیقه انجام می شود و برخی دیگر ممکن است دید ۶ ماهه و یا یکساله داشته باشند.بازه زمانی برای معامله گران نسبی است و نمی توان مشخصه یکسان برای آن قائل شد.در بازارهای دو طرفه معامله گر هم از ریزش ها سود بدست می آورد هم از صعود ها و برای او فرقی نمی کند که سود از کدام محل بدست بیاید.در معامله گری یکی از مهمترین نکات ریسک پذیر بودن فرد است و اگر فرد احساسی هستید بهتر است وارد عرصه معامله گری نشوید.

تفاوت سرمایه گذاری و معامله گری

خصوصیات فردی یک معامله گر و سرمایه گذار با یکدیگر متفاوت است و استراتژی های معاملاتی آن ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

فرد معامله گر دید کوتاه مدت دارد و فرد سرمایه گذار دید بلند مدت

فرد معامله گر نوسان قیمیتی روزانه برایش مهم است اما برای فرد سرمایه گذار اینطور نیست و مهمترین موضوع برای او تحلیل های اقتصاد کلان است که می تواند روی سرمایه گذاری او تاثیر گذار باشد.

فرد معامله گر باید ریسک پذیر باشد زیرا ریسک معاملاتی در معامله گری بسیار بیشتر است ولی برای فرد سرمایه گذار چون دید بنیادی طولانی مدت است این موضوع تاثیر چندانی ندارد.

منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1289362

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار