ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارزار تظلم‌خواهی بازنشستگان تامین اجتماعی از رئیس‌جمهور:

0

با جمع آوری هزاران امضا منتشر شد؛

کارزار تظلم‌خواهی بازنشستگان تامین اجتماعی از رئیس‌جمهور.

بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با به راه انداختن کارزاری در سایت کارزار، از رییس جمهوری تظلم‌خواهی کردند.

به گزارش ایلنا، متن کارزار بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی که با هزاران امضا در سایت کارزار درج شده، به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراماً بدینوسیله ما بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، مراتب اعتراض و نارضایتی خود را در خصوص بی‌عدالتی و تبعیض‌های آشکار میان دو صندوق بازنشستگی، و درخواست‌های خود را به شرح ذیل به استحضار می‌رسانیم:

۱. به طرح همسان‌سازی بازنشستگان کشوری و لشکری با جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر، ۱۸ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است درصورتی‌که به طرح متناسب‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی با جمعیتی بالغ بر سه و نیم میلیون نفر، تنها ۱۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که ما بازنشستگان تأمین اجتماعی در دوره خدمت بیشترین سهم بیمه را پرداخت می‌نماییم، لیکن در هنگام بازنشستگی از کمترین حقوق و مزایا بهره‌مندیم.

لذا انتظار داریم همانگونه که دولت محترم از محل بودجه عمومی از بازنشستگان کشوری و لشکری حمایت نموده است، تمهیدات لازم را برای حمایت‌های لازم از بازنشستگان مظلوم تأمین اجتماعی جهت تکمیل و اجرای صحیح و کامل فرایند متناسب‌سازی به عمل آورد تا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز مشابه بازنشستگان کشوری افزایش یابد.

این ظلم و بی‌عدالتی در خصوص حقوق مشمولین تأمین اجتماعی از جامعه کارگری کارمندی تا هیأت علمی در طول سنوات کاریشان نیز مشهود است و نسبت به کارکنان کشوری کمتر بوده و حالا هم در ایام پیری و بازنشستگی همین ظلم‌ها بیشتر شده که واقعاً قابل تحمل نیست.

۲. اجرای صحیح ماده ۹۶ همچنین ماده ۱۱۱ و ۴۱ قانون تأمین اجتماعی، تا برطرف‌کننده قسمت اعظم مشکلات معیشتی بازنشستگان تأمین اجتماعی باشد.

۳. رفع هرگونه تبعیض میان بازنشستگان همکار و غیرهمکار سازمان تأمین اجتماعی موضوع مصوبه ۶۹ آیین‌نامه داخلی تأمین اجتماعی

۴. اجرای دقیق و صحیح بند الف ماده ۱۲ مبنی بر پرداخت سالانه ۱۰ درصد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی از سال ۹۶ و بند ب ماده مذکور مبنی بر عمل نمودن سازمان به تعهدات خود به منظور اجرای کامل متناسب‌سازی مشابه با بازنشستگان کشوری برای تمام گروه‌ها و انجام همه تعهدات سازمان به بازنشستگان و متناسب‌سازی و همسان‌سازی بازنشستگان ۹۹.

با عنایت به اینکه قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در تاریخ ۰۱/۰۱.۱۳۹۵ به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی رسیده و در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ لازم الاجراست، بالطبع فرایند متناسب‌سازی و افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر اساس بند ب ماده ۱۲ قانون مذکور نیز از همان تاریخ لازم الاجرا بوده و زیان مالی ناشی از تأخیر به‌وجودآمده در اجرای این قانون که به علت کوتاهی و قصور در تأمین منابع مالی آن بوده، نباید بر بازنشستگان و مستمری‌بگیران که از اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه هستند؛ تحمیل شود.

۵. واگذاری ۵ درصد از سهام شستا به بازنشستگان تأمین اجتماعی

۶. اجرای طرح سه‌جانبه‌گرایی در ارکان سازمان تأمین اجتماعی که در تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۱۳ در مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام وصول گردیده و گزارش آن در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۲ در کمیسیون به تصویب رسیده است.

با تشکر

بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی

رونوشت:

• جناب آقای دکتر شریعتمداری، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتمایی

• جناب آقای دکتر سالاری، مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی

• اعضای محترم هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی

• اعضای محترم کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار