ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مجمع عمومی فوق العاده چیست ؟

0

در مجامع عمومی فوق العاده موضوعات اساسی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که در صلاحبت کاری مجمع عمومی عادی نیست

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل میزان ، در  مطالب قبلی با مجمع عمومی سالیانه و مجمع عمومی موسس آشنا شدیم و حال در این مطلب به توضیحاتی راجب مجمع عمومی فوق العاده میپردازیم :

به طور کلی هرگونه گردهمایی سهامداران و مدیران شرکت سهامی که به منظور تعیین وضعیت شرکت و تصمیم‌گیری شکل می‌گبرد مجمع نامیده می‌شود.

به بیان دیگر تجمع صاحبان سهام شرکت به منظور اتخاذ تصمیماتی که معمولاً منجر به ایجاد منافعی برای آن‌ها است را مجمع می‌گویند و مهم‌ترین مجامع شرکت‌های سهامی عبارت از مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عادی است.

دراین بین گردهمایی سهامداران و هیئت مدیره شرکت‌ها که برای تغییرات اساسی در اساسنامه شرکت مانند تغییر سال مالی، تغییر محل شرکت یا تصویب طرح توجیهی افزایش سرمایه را مجمع فوق العاده گویند.

مجمع عمومی فوق العاده چیست ؟

شرکت‌ها در مواقعی خاص، مجبور به تشکیل مجمع فوق العاده هستند که یکی از این موارد تغییرات در هیئت مدیره است و هر زمان لازم شد، سهامداران شرکت باید در محل مقرر حاضر شوند و برای انتخاب هیئت مدیره جدید رأی گیری انجام شود.

یکی دیگر از فعالیت‌های مجمع فوق العاده، تصویب افزایش سرمایه است که هیئت مدیره باید طرح توجیهی خود در این رابطه را قرائت کند و در صورت تصویب سهامداران، افزایش سرمایه اجرایی می‌گردد.

حد نصاب لازم برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

در مجمع عمومی فوق العاده نیازمند حد نصابی است برای تشکیل این نوع مجمع، حضور بیش از نصف صاحبان سهام که دارای حق رای هستند الزامی است. در صورتی که در اولین دعوت حد نصاب لازم برای تشکیل جلسه ایجاد نشود، در جلسه دوم می‌توان با حضور بیش از یک سوم صاحبان سهام دارای حق رای جلسه را تشکیل داد، و این جلسه دارای رسمیت است. لازم به ذکر است که نتیجه دعوت اول باید در جلسه دعوت دوم قید گردد.

مصوبات کلی در مجمع عمومی فوق العاده

در تمامی موارد در جلسات مجمع عمومی فوق العاده باید حد نصاب رای دو سوم آرای حاضرین جلسه باشد. در غیر این صورت مصوبه رای نخواهد آورد.

منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1288101

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار