ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مشوق‌های قانونگذار برای استخدام کارورز چیست؟

0

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در مورد طرح کارورزی، گفت: در وهله نخست کارورز به مدت ۳ ماه به صورت آزمایشی و آموزشی در یک بنگاه اقتصادی مشغول به کار می‌شود و طی این سه ماه از طرف دولت بیمه مدنی حوادث بوده و مبالغی تحت عنوان ایاب و ذهاب را دریافت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده گفت: به واسطه طرح کارورزی بستر مناسبی برای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان فراهم شده است و آن‌ها می‌توانند با ثبت نام در طرح کارورزی به یادگیری و کسب تجربه در زمینه شغلی مورد نظر بپردازند؛ همچنین کارفرمایان نیز در این طرح از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وی در تشریح این طرح گفت: در وهله نخست کارورز به مدت ۳ ماه به صورت آزمایشی و آموزشی در یک بنگاه اقتصادی مشغول به کار می‌شود و طی این سه ماه از طرف دولت بیمه مدنی حوادث بوده و مبالغی تحت عنوان ایاب و ذهاب دریافت می‌کند. چنانچه شرایط همکاری بین کارورز و کارفرما مهیا باشد، کارورز به مدت ۲۱ ماه از مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما به میزان ۲۰ درصد برخوردار خواهد شد و برای استفاده از این ظرفیت قانونی، کارفرمایانی که دارای کد کارگاهی هستند، به ازای هر دو بیمه شده می‌توانند یک نفر کارورز جذب کنند.

وی در همین راستا به ۴۲۹ کارورز ثبت نام شده در ۵۲ واحد پذیرنده استان اشاره و افزود: تاکنون ۱۸۳ قرارداد با کارورزان استان گیلان منعقد شده است و تعداد ۱۲۵ کارورز از مشوق‌های بیمه این طرح برخوردار شده‌اند و شهرستان‌های رشت، رودبار و آستارا از این حیث در رتبه اول تا سوم قرار دارند. همچنین اداره صنعت، معدن و تجارت با عقد ۷۷ قرارداد، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عقد ۲۷ قرارداد و موسسه عامل با عقد ۱۹ قرارداد در رتبه‌های اول تا سوم از حیث عقد قرار داد قرار دارند.

مدیرکل در ادامه به ارائه آخرین وضعیت عملکرد بانک‌ها در جذب تسهیلات روستایی و عشایری پرداخت و خاطرنشان کرد: از تعداد کل ۶۶۶۱ طرح با پیش بینی ۱۰۱۸۶ شغل و اعتبار ۵۳۲۱ میلیارد ریال موجود در بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک تاکنون ۶۵۷۹ طرح با پیش بینی اشتغال ۹۸۰۹ و با تخصیص اعتبار ۴۹۵۰ میلیارد ریال مصوب و عقد قرارداد شده‌اند و ۸۲ طرح با پیش بینی اشتغال ۳۷۷ نفر در حال بررسی‌اند. جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت صنعت، معدن و تجارت در رتبه اول تا سوم دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌های رشت، صومعه سرا و تالش در رتبه‌های اول تا سوم برخورداری از این تسهیلات قرار دارند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار