ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

منابعی که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تخصیص داده شده باید برای دینفعان آن هزینه شود:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

منابع تامین اجتماعی را مانند گوشت قربانی هر زمان که بخواهند تقسیم می‌کنند/ مراقب باشید اعتماد جامعه کارگری را برای همیشه از دست ندهید.

عضو کانون بازنشستگان تامین اجتماعی قزوین می‌گوید: اموال کارگران و بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی متعلق به خود آنهاست و مجلس نمی‌تواند با اختیارات فرا قانونی به آن دست‌اندازی کند.

«عیدعلی کریمی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه “مساله این است که اموال سازمان تامین اجتماعی گوشت قربانی شده که هر کسی می‌خواهد قسمتی از آن را صاحب شود” اظهار داشت: هرچند شنیدیم این طرح از مجلس کنار گذاشته شد اما انتظار ما جامعه کارگری و بازنشستگان از نماینده‌های مجلس این است که در این شرایط سخت که هم گرانی و هم کرونا عاصی‌مان کرده با تصویب طرحِ «تامین کالاهای اساسی» که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، منابع تخصیص یافته به همسان‌سازی را بعد از عمری انتظار که هنوز نیم‌بند آن‌هم اجرایی نشده، بر باد ندهند.

وی با بیان اینکه مجلس باید بدنبال تصویب قوانین و طرح‌هایی باشد که باعث بهبود و بالا بردن کیفت زندگی بازنشستگان شود، افزود: یکی از این طرح‌ها سیاست ترمیم حقوق با اجرای قانون همسان‌سازی یا متناسب‌سازی دستمزد بازنشستگان است که به دلیل مهار نشدن تورم از سوی دولت و مجلس، آثار افزایش حقوق اجرای آن از بین رفت و عملا رضایتمندی لازم را در بین بازنشستگان ایجاد نکرد.

کریمی افزود: علاوه بر بحث معیشت، موضوع درمان و بیمه تکمیلی و برخورداری از تسهیلات رفاهی هم ازجمله مسائل مهمی است که باید به آن از سوی دولت و مجلس پرداخته شود. البته اساس ارائه درمان در سازمان تأمین اجتماعی با وجود قانون الزام کاملاً رایگان است و قانون الزام نیز دقیقاً بر این اساس و چارچوب تنظیم شده است بنابراین تا زمانی که قانون الزام اجرا نشده، دولت و مجلس وظیفه دارند قوانین را برای بهبود وضعیت درمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران تصویب کنند. در کنار این مسائل عزت و کرامت اجتماعی بازنشستگان نیز مهم است. آن‌ها می‌گویند پس از ۳۰ سال خدمت انتظار داریم به‌ منزلت و جایگاه اجتماعی بازنشستگان در جامعه بیشتر از گذشته توجه شود و از تجارب و اطلاعات آن‌ها به‌عنوان مشاوران اتاق‌های فکر در دستگاه‌های اجرایی وصنعت و تولید استفاده شود.

او با تاکید بر اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه بیمه‌شدگان است و منابعی که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تخصیص داده شده باید برای دینفعان آن هزینه شود، افزود: انتظار داریم نمایندگان مردم در مجلس طرح‌های خوبی برای جبران مشکلات اقتصادی و معیشت مردم بدهند که همه اقشار جامعه را تحت پوشش خود قرار بدهد نه اینکه برای تامین اعتبار طرح تامین کالاهای اساسی یا همان پرداخت یارانه الکترونیکی غذا به فرودستان، به سراغ یک قشر مظلومتر بروند و بخواهند نیمی از بودجه تهاتری سازمان تامین اجتماعی با دولت را که سال‌ها برای بدست آوردنش اعتراض و دوندگی کرده‌اند، بازپس بگیرند و خرج تامین کالاهای اساسی در طرح کوپنِ الکترونیک برای فرودستان کنند.

این فعال کارگری ادامه داد: تورم و مشکلات اقتصادی چندان معیشت مردم ازجمله بازنشستگان کشور را تحت تاثیر قرار داده که آنچه قرار بود با اجرای طرح همسان‌سازی و بطور متوسط افزایش ۷۷ درصد افزایش دستمزد در سال ۹۹ اتفاق بی‌افتد، نشد و ۳۰ درصد هم پوشش داده نشد.

کریمی با بیان اینکه “درخصوص پرداخت مستمری بیکاری کرونا حاشیه‌های زیادی از استفاده از منابع تامین اجتماعی داشتیم و مهم‌ترین حاشیه درباره کسانی بود که مشمول این مستمری می‌شدند” افزود: اگر این مستمری را مستمری بیکاری در نظر بگیریم، تنها کسانی آن را دریافت می‌کنند که حق سه درصد بیمه بیکاری را پرداخت کرده باشند. درست به همین دلیل بود که برخی از مسئولان  که برای منابع سازمان تامین اجتماعی کیسه دوخته بودند اصرار داشتند که برای پرداخت بیمه بیکاری سایر افرادی که هیچ پولی به صندوق اجتماعی پرداخت نکرده‌اند نیز از منابع مالی تامین اجتماعی هزینه شود. اینجا درست جایی است که باید دولت سهم خودش را بدهد نه اینکه برای پرداخت بیمه کرونایی این افراد از منابع سازمان استفاده کند.

وی افزود: هویت سازمان تامین اجتماعی در استقلال آن تعریف می‌شود اما برخی افراد از شروع هر مجلس و دولتی ابتدا سهمی از اموال بیمه‌شدگان برای خود تعریف می‌کنند و سپس برای تکمیل این فرآیند اقدام به نفوذ در سازمان تامین اجتماعی می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین؛ بازگشت ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع طرح همسان‌سازی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برای تامین کسری منابع طرح توزیع کالابرگ الکترونیک نیز در این راستا دانست و افزود: تامین نیازهای معیشتی مردم، وظیفه حاکمیت است نه سازمان تامین اجتماعی و کارگران. چرا دولت بدون اجازه صاحبان اصلی این سازمان، به سرمایه‌های آن تعرض می‌کند؟!

وی گفت: طرح تامین کالاهای اساسی موجب ضرر و زیان ۳۲ هزار میلیارد تومانی کارگران و بازنشستگان می‌شود. من از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم که منابع مورد نیاز طرح تامین کالاهای اساسی را از محل دیگری تامین کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه جامعه کارگری در مقابل دست‌اندازی دولت و مجلس به منابع سازمان تامین اجتماعی سکوت نخواهد کرد، گفت: همین حالا نیز اعتماد جامعه کارگری به رویکردهای دولت و مجلس خدشه‌دار است.

وی در پایان افزود: بهتر است که این گروه از مسئولان تصویری بهتری از خود برای جامعه کارگری ایجاد کنند در غیر این صورت این جمعیت ۴۰ میلیون نفری برای همیشه اعتماد خود را به آنها از دست خواهند داد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار