ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چالش عمده اقتصادی ما تورم و کاهش مستمر ارزش ریال است که علت اصلی آن استقراض دولت از بانک مرکزی و تزریق پول پرقدرت به اقتصاد است:

0
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

علت اصلی تورم استقراض دولت از بانک مرکزی و تزریق پول به اقتصاداست.

پورابراهیمی گفت: چالش عمده اقتصادی ما تورم و کاهش مستمر ارزش ریال است که علت اصلی آن استقراض دولت از بانک مرکزی و تزریق پول پرقدرت به اقتصاد است.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پورابراهیمی در برنامه شبکه خبر افزود: مشکلی که وجود دارد این است که مجلس تا حدود ۵ درصد نمی‌تواند در لایحه پیشنهادی دولت تغییراتی اعمال کند برای همین تا خود دولت اراده نکند اصلاح ساختاری بودجه اتفاق نخواهد افتاد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تلاش می‌کنیم برای سال ۱۴۰۰ در حوزه منابع، منابع پایدار را جانشین منابع نفتی کنیم.
این نماینده مجلس با انتقاد از تخصیص بیشتر بودجه به بخش هزینه‌های اجرایی افزود: موضوعی که مجلس به جد دنبال می‌کند موضوع فرار مالیاتی است، سهم ما در تولید ناخالص داخلی حدود ۶ درصد و در دیگر کشورها ۲۵ تا ۳۰ درصد است که با اصلاح ساختار مالیات، تلاش می‌کنیم ضمن ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید، نظام جامع مالیاتی را عملیاتی کنیم.
پورابراهیمی گفت: چالش عمده اقتصادی ما تورم و کاهش مستمر ارزش ریال است که علت اصلی آن استقراض دولت از بانک مرکزی و تزریق پول پرقدرت به اقتصاد است، یعنی کسری بودجه دولت از سنوات گذشته ناشی از استقراض دولت‌ها از حوزه بانک مرکزی و افزایش نقدینگی علت ریشه‌ای آن است که برای حل آن باید مشکل کسری بودجه را رفع و تعیین تکلیف کنیم.
سید محمد سبحانیان کارشناس مسائل اقتصادی هم گفت: اصلاح ساختار بودجه یک کلان پروژه است و ابعاد بزرگ و پیچیده آن به سرعت اتفاق نخواهد افتاد.
وی افزود: پیامد اصلاح نشدن ساختار بودجه، کسری بودجه است و کسری بودجه ریشه بسیاری از معضلات مثل تورم، رکود، فقر و فاصله طبقاتی و … است.
این کارشناس اقتصادی گفت: مجلس در طرحی تلاش می‌کند با احکامی که در حوزه منابع و مصارف وجود دارد حداقل از میزان کسر بودجه کم کند تا بتواند آثار و تبعات آن را کمتر و مدیریت کند.
سبحانیان با بیان این که یکی از مهمترین مؤلفه‌های بودجه، شفافیت آن است افزود: در سال‌های گذشته به مهمترین پایه بودجه که شفافیت منابع است عمل نشد که این موجب شد همواره یک بودجه صوری تصویب شود.
وی همچنین تاکید کرد: خط قرمز مجلس باید کسر بودجه باشد و خود مجلس هم نباید تصمیماتی بگیرد بدون توجه به منابع آن که موجب افزایش کسر بودجه شود.
مرجع : خبرگزاری مهر
منبع : http://www.mreconomy.ir/news/1439

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار