ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بررسی عوامل ترس در معاملات بازار سرمایه و استراتژی های سرمایه گذاری:

0

بازار بورس ، شرکت در یک جنگ بلندمدت .

بررسی عوامل ترس در معاملات بازار سرمایه و استراتژی های سرمایه گذاری.

به گزارش جام جم آنلاین ، احساسات جزو لاینفک انسان است و طبیعی است که نسبت به موضوعی یک واکنش احساسی نشان بدهیم

بازار سهام نیز از این قضیه مستثنی نیست و طبیعتا هر فردی در این بازار دچار تصمیمات احساسی می شود و چه بسا تاثیر احساساتی شدن در این بازار به قیمت از دست رفتن بخش عظیم سرمایه شخص باشد. بعنوان مثال یک معامله گر بعد از معامله ای موفق حس برد در خود می پندارد و تصور می کند در هر شرایطی می تواند بهترین معامله را انجام دهد و شروع به انجام معاملات جدید می کند اما در آینده ای نه چندان دور همین همان پیروزی تبدیل به شکستی سخت برای وی می شود.

معمولاً احساسات در ابتدای معامله بیشتر خود را نشان می دهند. یک از این دلایل کسب سود در یک یا چند معامله قبل است؛ که فرد به شدت به خود اعتماد کرده و بدون تحلیل وارد معامله بعدی می شود. دلیل دیگر که سبب می شود فرد احساسی عمل کند دیدگاه قماربازانه به بازار سهام است. اگر فرد برای لحظه ای نگاه قماربازانه به بازار داشته باشد آنگاه تمام تحلیل ها را کنار گذاشته و طبق احساسات خود پیش می رود.

احساساتی شدن معامله گر بیشتر در ابتدای انجام معامله و نقطه ورود صورت می پذیرد. با دیدن روند قیمتی و نمودار، بیشتر از اینکه عقلانی و منطقی و بر اساس تحلیل پارامترها را بررسی کند، حس می کند که بازار به سمت بالا حرکت کرده و قیمت ها افزایش پیدا می کند. درنتیجه بر طبق احساسات وارد معامله می شود که درواقع اولین و مهم ترین گام در معامله را بر اساس احساسات برداشته و این موضوع جزو بزرگ ترین اشتباهات در بازار است.

بنابراین :

اگر معامله گر بتواند بخش های احساسی و عاطفی را از خود دور کند می تواند سود های بیشتری را در این بازار به دست آورد.

عواملی که در به وجود آمدن ترس در حین انجام معاملات تاثیر دارند

احساس ترس در حین انجام معاملات در بازار سهام در اکثر اوقات وجود دارد. این ترس در بین سهامداران به دو دسته تقسیم می شود. اول ترس مفید است که در انجام معاملات به کمک انسان می آید و مانع از انجام ریسک های بی دلیل می شود و دوم ترس مضر، که مانع از انجام معاملات و تصمیم گیری های صحیح در این بازار می شود.

 

بازار بورس ، شرکت در یک جنگ بلندمدت

 

معمولاً ترس به دو دلیل در معامله گر به وجود می آید. اولی ترس از دست دادن سرمایه اولیه و دومی ترس از دست دادن سود است که سبب می شود فرد حالت نامتعادل و غیرمنطقی در تصمیمات خود بگیرد. ترس از دست دادن سرمایه باعث می شود تا فرد در معاملات بسیار محتاط شود و با ورود بازار در مسیر ضرر بدون تحلیل آینده، آن معامله را با کمترین ضرر ببندد و از آن خارج شود. به تدریج با زیاد شدن این ضررهای کوچک (متاسفانه) فرد درمی یابد که مقدار زیادی از سرمایه اولیه خود را از دست داده است.

دلایل ترس در معاملات

اولین دلیل، ضرر در گذشته برای خود یا دیگران است و فرد چون نمی خواهد آن ضرر و زیان سابق دوباره تکرار شود ، ترس از انجام معامله های جدید دارد. دومین عامل نداشتن سرمایه متناسب است. به این معنی که فرد با ضرر در بازار سرمایه به شرایط رفاهی و نیازهای اولیه زندگی صدمه وارد می کند. پس همیشه در ترس از دست دادن بخشی از زندگی روزمره خود قرار دارد و نمی تواند به صورت درست معامله کند.

داشتن اهداف غیر واقعی و توجه به اخبار بیشمار فضای مجازی و غالبا نامعتبر نیز خود سبب به وجود آمدن ترس در فرد می شود. البته برخی اوقات اخبار صحیح،و حتی تحلیل های دقیق و علمی نیز در بازار جوابگو نیستند و ممکن است معامله با ضرر بسته شود و این موضوع به خاطر ذات بازار سرمایه است. حال همین ناکار آمدی علم نیز در بعضی مواقع موجب به وجود آمدن ترس در معامله گر می شود. با تمام این توضیحات باید در نظر داشت که فرد همیشه در معرض ترس از شکست قرار دارد و برای مقابله با آن بایستی با علم کافی نسبت به ریسک های بازار بورس و کسب تجربیات روزمره بر آن غلبه کند.

راه های مقابله با ترس در بورس

برای اینکه بتوانیم با ترس در انجام معاملات مقابله کنید، باید ابتدا ذهن خود را آماده سازید. در اولین گام باید معامله گر از ریسک های موجود در بازار سهام مطلع باشید و سپس تمام ضرر و زیان های گذشته را به عنوان هزینه آموزش خود در نظر بگیرید. همین امر کمک می کند تا همیشه تجربیات گذشته خود را در ذهن داشته باشید.

باید قوانین مشخصی را برای خود تعیین کنید تا به وسیله آن از میزان ضرر کم کنید.

استراتژی معاملاتی خاص خود را داشته باشید، با اطمینان معامله کنید و قبل از معامله حتما حد سود و ضرر خود را مشخص کنید. تمامی دلایل و اشتباهات در معاملات را یادداشت کنید تا در معاملات بعدی آن ها را تکرار نکنید. این عوامل به خودی خود سبب کاهش ترس در معاملات می شوند.

دانستن این نکته ضروریت که وقتی حد ضرر را در معاملات خود مشخص کرده اید تا زمانی که معامله به آن حد محافظتی نرسیده، شما هنوز ضرر نکرده اید؛ پس نباید اجازه دهید که ترس از دست دادن سرمایه شما را تحت تأثیر خود قرار دهد و سبب شود شما معامله را زودتر از زمان ببندید و از آن با ضرر کمتر خارج شوید.

منبع : https://jamejamonline.ir/fa/news/1282342

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار