ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بالاترین تورم ماهانه دو سال اخیر:

0

تورم نقطه به نقطه در مهرماه به ۴۱درصد رسید .

مرکز آمار ایران، اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده مهر ماه را منتشر کرد. بر این اساس تورم ماهانه در مهر به ۷ درصد رسید که بالاترین تورم ثبت شده از مهر ۱۳۹۷ محسوب می‌شود. همچنین تورم سالانه برابر با ۲۷.۲ گزارش شده‌است که نشان از افزایش ۱.۲ درصد طی یک ماه گذشته دارد.

اقتصادآنلاین؛ با اعلام رسمی مرکز آمار ایران، شاخص قیمت مصرف‌کننده در مهر ماه به ۲۶۱٫۵ واحد رسید که به معنای آن است که تورم ماهانه در این ماه به ۷٫۰۴ درصد رسیده‌است. این میزان تورم ماهانه نکته نگران کننده‌ای به همراه دارد؛ بالاترین تورم ماهانه طی دو سال اخیر. اگر تورم ماهانه مهر سال ۱۳۹۷ با  ۷٫۰۵ درصد را در نظر نگیریم، تورم ماهانه ثبت شده در اولین ماه فصل پاییز امسال، بالاترین تورم ماهانه از ابتدای دهه ۹۰ به شمار می‌رود. همچنین تورم ماهانه شهریور برابر با ۳٫۵۶ درصد گزارش شده بود که حاکی از افزایش ۳٫۴ درصدی است.

در مهر ماه تورم نقطه به نقطه، ۴۱٫۴ درصد ثبت شده‌است؛ به بیان دیگر میانگین قیمت‌ها در مهر امسال نسبت ماه مشابه سال گذشته بیش از ۴۱ درصد افزایش یافته‌است. تورم نقطه به نقطه در ماه گذشته برابر با ۳۱٫۴ درصد گزارش شده‌بود. نمودار زیر تورم ماهانه و نقطه به نقطه را از سال ۱۳۹۶ نشان می‌دهد:

12

تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ۵.٧ درصد و ٧.۶ درصد بوده است.

تورم سالانه نیز با جهشی ۱٫۲ درصدی به ۲۷٫۲ درصد رسید که بیش‌ترین افزایش تورم سالانه طی یک سال گذشته محسوب می‌شود. نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۲۷٫۳ درصد و ٢۶.٧ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ۱٫۲  واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ١.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

بالاترین دهک درآمدی نیز با ۱۰٫۶ درصد بیش‌ترین افزایش هزینه‌های زندگی را در گروه‌های درآمدی تجربه‌کرده‌است. این در حالی است که تورم ماهانه مربوط به پایین‌ترین دهک درآمدی در این ماه برابر با ۶ درصد بوده‌است.  جدول زیر تورم ماهانه مهر را به تفکیک دهک‌های درآمدی نشان می‌دهد:

https://static1.eghtesadonline.com/servev2/shFPn60ob1vQ/b54EPYiYwLU,/2121.png

منبع : https://www.eghtesadonline.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار